پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۸
کد مطلب: 17417
۲

آمار مبتلايان به هپاتیت B در کشور

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با اشاره به وجود یک‌میلیون و 400 هزار مبتلا به هپاتیت B گفت: با اقدامات سال‌های اخیر شیوع این بیماری در کشور از 3 به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.
به گزارش فارس، سید موید علویان، دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران، هپاتیت‌های B و C را از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی جوامع بشری برشمرد و افزود: در نتیجه اجرای سراسری واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و در معرض خطر در کشور روند ابتلاء به این بیماری ویروسی طی 10 تا 15 گذشته رو به کاهش گذاشته است.
وی شناسایی موارد مثبت، اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه مناسب در خانواده مبتلایان برای جلوگیری از انتشار را از راه‌های موثر در کاهش موارد ابتلا دانست و گفت: هم‌اکنون شیوع هپاتیت‌های ویروسی در پاکستان، افغانستان و همسایه‌های شمالی ایران 2 برابر ایران است.
دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با اشاره به شیوع و انتشار هپاتیت C در معتادان تزریقی، بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی ادامه داد: خوشبختانه از سال 75 خون و فرآورده‌های خونی به لحاظ وجود ویروس هپاتیت C غربالگری می‌شوند و در سال‌های اخیر نیز پروژه‌ تشخیص و درمان مبتلایان به هپاتیت C در 3هزار نفر کنترل و اجرا می‌شود.
علویان با بیان این‌که این پروژه با همکاری مراکز علمی کشور و با هدایت شبکه هپاتیت ایران در حال اجراست، گفت: در این پروژه بیماران تالاسمی و هموفیلی به لحاظ ابتلا به هپاتیت C به صورت رایگان شناسایی، تشخیص و درمان می‌شوند. رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم اجرای برنامه کاهش آسیب در معتادان تزریقی را از کارهای ارزشمند برای جلوگیری از ابتلاء به هپاتیت‌های ویروسی برشمرد و افزود: البته هنوز در نیمه‌ راه هستیم و برای ریشه‌کنی آن نیازمند عزم و آموزش جدی و گسترش پوشش واکسیناسیون هستیم. دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با اشاره به وجود یک‌میلیون و 400 هزار مبتلا به هپاتیت B گفت: با اقدامات سال‌های اخیر شیوع این بیماری در کشور از 3 به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است این در حالی است که شیوع هپاتیت C در کشور 0.5 تا 1 درصد است.
علویان پوشش واکسیناسیون افراد زیر 35 سال را از برنامه‌های 5 تا 10 سال آینده دانست و گفت: پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران نیز با هدف تبادل نظر و تجربیات دانشمندان و اساتید مجرب در حوزه‌ هپاتیت‌های ویروسی به مدت 3 روز (25، 26 و 27 اردیبهشت) در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.
وی شبکه هپاتیت ایران، مرکز تحقیقات کبد و گوارش بقیه‌الله(عج) و دیگر مراکز علمی سراسر کشور را برگزارکنندگان این کنگره‌ی بین‌المللی برشمرد و افزود: تبادل تجربیات و دانش محققان داخلی و خارجی از اهداف این کنگره است.
دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران با اشاره به اینکه هپاتیت B و C، کبد چرب و بیماری‌های غیرویروسی کبد از دیگر مباحث پنجمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران است، ادامه داد: همه‌ رشته‌های علوم پزشکی از جمله متخصصان عفونی، داخلی، فوق تخصصانی چون کبد و گوارش، خون، ریه، غدد و حتی رشته‌های علوم پایه می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.
علویان با بیان این‌که این کنگره برای شرکت‌کنندگان امتیاز بازآموزی هم دارد، افزود: اساتید داخلی و خارجی در 4 سالن اصلی سخنرانی می‌کنند و تاکنون بیش از 160 مقاله از سراسر کشور و ایتالیا، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کره‌ی جنوبی و... به دبیرخانه ارسال شده است.
وی یادآور شد: امسال در این کنگره بخش دانشجویی نیز فعال است که تاکنون 100 مقاله ارسال شده است که در کمیته داوری بهترین مقالات برگزیده می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد