جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۰:۵۱
کد مطلب: 17515
۰

رتبه دانشگاه تهران در پایگاه «طلایه داران علم» جهان

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه دانشگاه تهران در بازه زمانی 10 سال گذشته 11 هزار و 826 مقاله داشته که 57 هزار و 912 بار مورد استناد قرار گرفته اند، اظهار داشت: در مجموع، دانشگاه تهران با احتساب تمام رشته ها در طلایه داران علم ISI رتبه 357 را به خود اختصاص داده است.

دکتر جعفر مهراد در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: در حالی که دانشگاه تهران در گروه 500 دانشگاه تراز اول جهان قرار دارد، رتبه این دانشگاه در تعدادی از رشته های موضوعی نیز در خور توجه و تامل است و این دانشگاه را جزو یک درصد برتر موسسات جهان قرار داده است. وی افزود: بر اساس داده های تامسون رویترز(ISI) ثبت شده در پایگاه طلایه داران علم (ESI)، میزان تولیدات برتر این دانشگاه در بازه زمانی 10 سال گذشته 11 هزار و 826 مقاله است که به این مقالات 57 هزار و 912 بار استناد صورت گرفته است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان انکه طلایه داران علم در 22 رشته موضوعی رتبه ها را ارائه می دهد، ادامه داد: آماری که برای برخی از رشته ها ارائه می شود تنها مربوط به مقاله های مجلاتی است که در طلایه داران علم ثبت شده است.

مهراد تصریح کرد: دانشگاه تهران در بازه زمانی اعلام شده در رشته علوم کشاورزی با ثبت 725 مقاله ( با دو هزار و 626 استناد) حائز رتبه 66 جهان است. رتبه رشته مهندسی دانشگاه تهران با ثبت 2 هزار و 384 مقاله ( با 10 هزار و 957 استناد) 86 است.

همچنین از علوم گیاهی و حیوانی هزار و 298 مقاله از این دانشگاه به ثبت رسیده که میزان استناد های آن سه هزار و 563 استناد و رتبه آن 129 است. به گفته وی در علم مواد از استادان و پژوهشگران دانشگاه تهران هزار و 38 مقاله در طلایه داران علم به چشم می خورد و دانشگاه تهران در این رشته در بین دانشگاه های تولید کننده علم در رتبه 130 است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .