پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۴
کد مطلب: 17609
۰

ممنوعیت تحصیل رایگان برگزیدگان علمی در دانشگاه پیام نور

حسن زیاری در جمع خبرنگاران درباره کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری 92 در دانشگاه پیام نور، گفت: به علت بازنگری برخی رشته ها در شورای تحول علوم انسانی هنوز مجوز پذیرش دانشجو در رشته های جدید از سوی دفتر گسترش و شورای برنامه ریزی آموزش عالی صادر نشده است. وی رشته های حقوق، روانشناسی، مدیریت، علوم تربیتی را در ردیف این دسته از رشته ها قرار داد.

رئیس دانشگاه پیام نور در پاسخ به پرسش مهر درباره علت دستور وزیر علوم در خصوص پرداخت شهریه برگزیدگان علمی در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بر اساس اساسنامه، دانشگاه پیام نور باید امورات خود را از قبل شهریه بگذراند، ورودی دانشگاه پیام نور هر سال نزدیک به 200 هزار نفر است و اگر قرار باشد از 10 درصد برگزیدگان علمی که معادل 20 هزار نفر می شوند شهریه ای دریافت نکنیم چه بر سر پیام نور می آید؟
زیاری در ادامه به ارائه تخفیف هایی برای دانشجویان برگزیدگان علمی اشاره کرد و افزود: با این حال دانشگاه پیام نور برای نفرات برگزیده که از هر دانشگاه وارد پیام نور می شوند، تخفیفاتی ویژه در حد رایگان برای 109 نفر از این دانشجویان در نظر گرفته است.

وی همچنین به شکایت برخی دانشجویان ممتاز به دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: عده ای از دانشجویان با علم به اینکه حق تحصیل رایگان در دانشگاه پیام نور را دارند به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که دیوان هم رای به تحصیل رایگان آنان داد ولی پرداخت شهریه آیین نامه شورای نخبگان است که در آن ارائه تخفیف به دانشجویان برگزیده را در اختیار دانشگاه قرار گذاشته شد.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، تخفیفهای معقولی در حد 10، 20 و 50 درصد به این دانشجویان اختصاص می یابد اما اصل شهریه را باید پرداخت کنند، اگر قرار باشد 20 هزار نفر و آن عده از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هیچ شهریه ای پرداخت نکنند واقعاً باید چگونه دانشگاه را اداره کنیم؟
زیاری همچنین از برگزاری ترم تابستان دانشگاه پیام نور و عدم تعطیلی در ایام انتخابات خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!