جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۸:۵۴
کد مطلب: 1779
۰

تغيير گرايش برترين هاي كنكور به انتخاب مهندسي مكانيك به جاي مهندسي برق

  رفتار دارندگان رتبه هاي زير 100 در كنكور سال 1389 نسبت به سال هاي قبل براي انتخاب رشته، تغيير يافته و رشته مهندسي برق كه سالها به عنوان رشته اول مورد توجه اين دسته از داوطلبان بود جاي خود را به مهندسي مكانيك داده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، معاون فني و آماري سازمان سنجش روز دوشنبه با بيان اين مطلب در مراسم تجليل از نفرات برتر آزمون سراسري سال 1389 و پانزدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور گفت: رشته مهندسي مكانيك دانشگاه هاي صنعتي شريف و تهران، در جايگاه نخست انتخاب رشته دارندگان رتبه هاي كمتر از 100 گروه علوم رياضي و فني در آزمون امسال بوده و رشته هاي پزشكي دانشگاه هاي تهران، شهيد بهشتي، علوم پزشكي ايران و اصفهان، همچنان در فهرست پرطرفدارترين رشته هاي گروه آزمايشي علوم تجربي قرار دارند.
'ابراهيم خدايي' گفت: اكثريت دارندگان رتبه هاي زير 100 در گروه آزمايشي علوم انساني كنكور امسال نيز رشته حقوق دانشگاه هاي تهران، شهيد بهشتي و علامه طباطبايي را به عنوان اولويت نخست خود انتخاب كرده اند.
وي درمورد توزيع رتبه هاي زير هزار كنكور سراسري امسال در استان هاي مختلف كشور نيز توضيح داد: 46 درصد داوطلبان داراي رتبه زير هزار در گروه علوم رياضي و فني كنكور 1389 را دانش آموزان تهراني كسب كرده اند و بعد از آن، استان اصفهان با هفت درصد در جايگاه بعدي ايستاده و كهگيلويه و بويراحمد با يك درصد در آخرين جايگاه قرار دارد.
به گفته خدايي، 21 درصد رتبه هاي زير هزار در آزمون سراسري امسال، متعلق به داوطلبان استان تهران بوده و استان فارس با 9 درصد در رده بعدي قرار گرفته است.
وي يادآور شد: در گروه علوم انساني نيز استان تهران با 37 درصد، بيشترين داوطلبان با رتبه كمتر از هزار و استان گلستان با چهار درصد، كمترين داوطلبان با رتبه كمتر از هزار را به خود اختصاص داده اند.
آزمون سراسري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي سال 1389 بيش از يك ميليون و 300 هزار نفر ثبت نام كننده داشت كه يك ميليون و 180هزار نفر از آنها در روزهاي 10 تا 12 تيرماه در جلسه آزمون حضور يافتند.
پس از اعلام نتايج اوليه، بيش از 900 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسري امسال، براي انتخاب رشته، مجاز شناخته شدند و در نهايت، نزديك به 550 هزار نفر از آنها به دانشگاه راه يافتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.