معاون آموزش متوسطه خبر داد:
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، كاهش حجم كتابهاي درسي و ساعات درسي را به عنوان يكي از برنامههاي اين وزارتخانه در اجراي تحول بنيادين دانست.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، ابراهيم سحرخيز در گردهمايي روساي گروه آموزش متوسطه (راهنمايي تحصيلي) كه از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگيان آغاز شده و به مدت 2 روز ادامه دارد؛ همچنين ضمن تشريح نقشه راه آموزش متوسطه به تبيين مقايسهاي ساعات درسي و حجم كتب درسي در كشورهاي توسعه يافته پرداخت.
معاون آموزش متوسطه همچنين ورود به دورهي گذر و تدوين اسناد بالادستي را به منظور ايجاد بستر مناسب براي نظام آموزشي 3-3-6 اقدام بسيار مهم آموزش و پرورش در همين راستا برشمرد و وجود مشاوران زبده و نيروي تربيتبدني با ظرفيتهاي جديد را مطالبه اين حوزه آموزشي دانست.
وي طرحهاي مختلفي را كه هم اينك در وزارت آموزش و پرورش به ويژه در دفتر راهنمايي تحصيلي به اجرا درميآيد؛ مانند «طرح همراه با قرآن» جهت تقويت رويكرد تربيتي دانشآموزان ضروري دانست.
معاون آموزش متوسطه همچنين تركيب گروههاي درسي و احياي دبيرخانههاي دوره راهنمايي تحصيلي را از اقدامات خوب برشمرد و از اين كه گروههاي آموزشي در ساماندهي نيروي انساني در رتبه و گروه الف قرار گرفتهاند، اظهار رضايت نمود.
سحرخيز در ادامه گفت: در سال تحصيلي پيشرو معلمين به گونهاي چينش و تقدير ميشوند كه در كلاس درس موفقيت بيشتري را كسب نمايند.
وي اظهار داشت: اگر در گروههاي درسي بهترينها جذب شوند و گروه درسي محدود نشود، بلكه با حضور مستمر و بازديدهاي هدفدار پويايي لازم ايجاد شود، ما شاهد مدارس فعال آموزشي خواهيم بود.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اين كه در فرآيند ياددهي- يادگيري، اثرات عميقي را در باورهاي ديني شاهد هستيم، دورهي متوسطه را خروجي دورهي راهنمايي دانست و اظهار اميدواري كرد: با برنامههاي جديدي كه در حال اجراست رضايت لازم در اين زمينه به دست آيد.
وي با اشاره به «طرح تيمز»، وجود كلاسهاي آموزش ضمن خدمت فرهنگيان را ضروري دانست و اظهار اميدواري كرد، فعاليتهاي بيرون از كلاس (در منزل) دانشآموزان افزايش يابد.