سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۶
کد مطلب: 18060
۰

توصيه‌هاي تابستاني

فصل گرم تابستان به شكل معمول با ناراحتی‌های پوست و مو، گرمازدگی یا آفتاب‌سوختگی همراه است.
متخصصان سلامت و بهداشت تاکید دارند با توجه به مشكلات شایع در این فصل، تغییر رژیم غذایی و رعایت برخی نکات بهداشتی برای حفظ سلامت بدن ضروری است. گرمازدگی یکی از مشکلات شایع در فصل تابستان است. در این حالت بدن حرارت زیادی از محیط جذب می‌کند و قادر به دفع این گرمای اضافی نیست.
گرمازدگی، وضعیت خطرناک جسمی است که باید فوراً برطرف شود. برای این منظور مهم‌ترین اقدام، پایین آوردن سریع دمای بدن است. برای خنک کردن بدن می‌توانید روی پوست، بسته‌های یخ قرار دهید یا دوش آب سرد بگیرید. همچنین پوشیدن لباس‌های گشاد، نخی و با رنگ روشن،‌ نوشیدن آب زیاد و خودداری از جنب و‌جوش و تحرک خیلی زیاد در این فصل برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.

کم‌آبی شدید و از دست رفتن آب بدن هم از مشکلات شایع در فصل تابستان است. در این شرايط دهان، چشم‌ها و پوست بدن خشک شده، تعریق متوقف می‌شود و مشکلاتی چون اسپاسم‌های عضلانی، حالت تهوع و سرگیجه بروز می‌کند.
برای پیشگیری از این حالت که ادامه آن، خطر جدی به همراه دارد، باید آب زیاد بنوشید تا آب از دست رفته بدن تامین شود. برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی، توصیه می‌شود در روزهای خیلی گرم و آفتابی به‌ویژه از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر که اوج تابش خورشید است، در فضای سرپوشیده بمانید. تعریق و افزایش رطوبت پاها در داخل کفش که در این فصل بیشتر می‌شود هم می‌تواند موجب بروز عفونت‌های پوستی در پاها شود.
اگر به این عارضه مبتلا شدید می‌توانید از پودرها و کرم‌های آنتی‌باکتریال موجود در بازار برای درمان استفاده كنيد. اگر مشکل شما جدی‌تر شد، به متخصص پوست مراجعه کنید. همچنين مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های خیلی سرد در این فصل توصیه نمی‌شود، چون بدن برای متعادل كردن دمای خود باید خیلی بیشتر فعالیت کند و این وضعیت به بدن آسیب می‌زند.
در تابستان از مواد غذایی استفاده کنید که به روش بهداشتی تهیه شده‌ است، چون بسیاری از باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک در این فصل رشد می‌کند و به وسيله آب و غذای آلوده به بدن وارد می‌شود و بيشتر عامل بروز بیماری‌های خطرناکی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.