پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۳۹
کد مطلب: 18100
۰

ذهن خوانی معلمان با یک عینک

واقعیت افزوده در کلاس درس
دانش پژوهان دانشگاه کارلوس در مادرید اسپانیا عینکی واقعیت افزوده ساخته اند که به استاد و معلم نشان می دهد آیا دانشجویان یا دانش آموزان درس ارائه شده را آموخته اند یا خیر.

به گزارش مهر، در اغلب موارد وقتی استاد درسی را در کلاس ارائه می کند ممکن است دانشجویی متوجه نکات درس نشده باشد اما بنا به دلایلی مانند خجالت، از درخواست توضیح بیشتر از استاد، خودداری می کنند.
فایده جانبی این سیستم این است که دیگر دانشجویان نمی توانند وسط سخنرانی استاد با تلفن هوشمند سرگرم شوند. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از یک اپلیکیشن و نرم افزار سفارشی، در هر زمانی استاد می تواند یکی از چندین نماد را انتخاب کنند.

این نمادها می توانند نشان دهند آیا دانشجویان توضیح استاد را فهمیده اند یا خیر، آیا نیاز دارند استاد روند کندتری را برای آموزش و توضیح در پیش گیرد یا خیر و آیا پاسخ سوال مطرح شده در کلاس را می دانند یا خیر.

استاد با استفاده از عینک های واقعیت افزوده می تواند علاوه بر دیدن دانشجویان، نماد انتخاب شده دانشجو را که در بالای سرش ایجاد می شود نیز ببیند. در این حالت وقتی استاد نماد " من متوجه نشدم " را در بالای سر دانشجو می ببیند دوباره درس را آن قدر توضیح می دهد تا دانشجو درس را فهمیده و نماد " متوجه شدم" بر روی سرش شکل بگیرد.

این سیستم همچنین نموداری را نمایش می دهد که نشان می دهد چگونه همه دانشجویان درس او را دنبال می کنند. این امر می تواند به ویژه در کلاس های درس بزرگ موثر باشد که شمارش و مقایسه کردن همه نمادهای فردی دشوار باشد. علاوه بر این استاد می تواند نکات سخنرانی درسی خود را به این سیستم وارد کند که در زمان های خاصی از ارائه سخنرانی، جلوی چشمش ظاهر شود.

"ایناسیو آئدو" یکی از دانشمندان دخیل در این پروژه می گوید: امیدواریم این سیستم در کلاس های درسی موثر و مفید واقع شود چرا که بازخورد بیشتری را به طور مداوم به استاد می دهد و این امر به استاد امکان می دهد تا کلاس را با دانش و درک واقعی دانشجو هماهنگ کرده، آزمون های بیشتری بگیرد و شیوه آموزش بخش هایی از درس را که دانشجویان می دانند یا به یاد می آورند را تغییردهد و یا از آنها بگذرد. در حالی که نمونه اولیه این عینک در حال حاضر نازیبایی دارد محققان امیدوارند این سیستم در نهایت به یک دستگاه شیک تری مانند عینک گوگل تلفیق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی