پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۷
کد مطلب: 18103
۱
۴

عوارض قرار دادن لپ‌ تاپ بر روی پا

عوارض قرار دادن لپ‌ تاپ بر روی پا
اگرچه لپ‌تاپ طوری طراحی شده که بتوان بدون نیاز به میز یا مانند آن، به راحتی از آن استفاده کرد، اما گزارش‌های فراوان از آسیب رساندن حرارت لپ‌تاپ به پوست پا، نگرانی پزشکان را برانگیخته است. لپ‌تاپ‌ها نام خود را مدیون نحوه استفاده‌ای هستند که برای آن‌ها متصور بودند، این که هر جا که باشید بتوانید آن را روی پای خود بگذارید و کار کنید. اما به نظر می‌رسد در عمل زیاد هم برای این نوع استفاده مناسب نیستند. تا جایی که محققین از کاربران می‌خواهند در صورتی که عادت به استفاده از لپ‌تاپ به این روش دارند، سعی کنند در عادت خود تجدیدنظر کنند. به گفته محققین، هر صفحه داغی که دمایش در حد سوزاندن پوست بالا نرود، می‌تواند در تماس مداوم با پوست بدن، چنین عارضه‌ای را ایجاد کند. معمولا شروع آن بدون درد و ناراحتی است اما می‌تواند باعث تیره شدن رنگ پوست شود. در موارد بسیار نادری هم ممکن است تا حد ایجاد سرطان پوست پیش برود.
امروزه بسیار دیده می‌شود که افراد در هنگام استفاده از لپ‌ تاپ به منظور راحتی بیشتر به جای استفاده از میز، لپ‌ تاپ را بر روی پای خود قرار می‌دهند غافل از این که گرمای ساطع شده از دستگاه که دارای امواج مادون قرمز است، می‌تواند
مشکلات گاه جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند.

به گفته یک متخصص پوست، اگر پوست برای ساعات طولانی در مجاورت گرمای ساطح شده از لپ تاپ قرار گیرد، این گرما در ابتدا موجب ایجاد قرمزی موقت با نمای مشبک مانند روی پوست می‌شود که مشکلاتی همچون سوزش، درد و خارش را در پی خواهد داشت.

دکتر سیما رسایی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: به مرور زمان و با استفاده مکرر از لپ‌ تاپ در تماس با پوست، این قرمزی ممکن است تبدیل به سوختگی شود که اثر آن در درازمدت از بین نخواهد رفت.
وی افزود: این ضایعات پوستی در درازمدت می‌تواند منجر به نوعی سرطان پوست در فرد شود.

همچنین دکتر مجید جاسمی زرگانی اورولوژیست در ادامه اظهار کرد: بیضه باید در محیطی با دمای 35 درجه سانتی‌گراد قرار داشته باشد که این دما از دمای درون بدن نیز پایین‌تر است بنابراین با قرار دادن لپ تاپ بر روی پا، امواج و حرارت ساطع شده از آن موجب کم شدن تعداد و حرکت اسپرم‌ها و در نتیجه ایجاد مشکلات جنسی در مردان می‌شود.
وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از عوارض ناشی از حرارت لپ‌ تاپ بر روی اعضای بدن توصیه می‌شود از لپ‌ تاپ بر روی میز استفاده شود و یا در صورت قرار دادن آن بر روی پا، حائلی مانند فن‌های خنک‌ کننده
میان پوست و دستگاه قرار داده شود.
 
آیا لپ تاپ مردها را عقیم می‌كند؟!
مطالعات جدید نشان داد: رایانه‌های لپ تاپ باعث کم کاری اسپرم در مردان می‌شود. استفاده‌كنندگان از لپ تاپ نباید آن را روی پای خود قرار دهند، زیرا این رایانه‌ها می‌توانند با گرمایی که تولید می‌کنند، اسپرم را نابود کرده و یا به کم کاری یا کاهش تعداد اسپرم‌ها منجر شوند.
یافته‌ها حاکی است قرار دادن پوشش محافظ روی پا به هنگام استفاده از لپ تاپ هم تاثیری ندارد و گرمای آن در عرض 10 دقیقه تاثیر خود را برجای می‌گذارد. دانشمندان در عین حال اعلام کرده‌اند که احتمال ابتلا به نابارورسازی مردان در اثر قرار دادن لپ تاپ روی پا به صورت قطعی به اثبات نرسیده، اما آن‌ها در هر حال معتقدند مردها باید نسبت به خطرات احتمالی این کار به هوش باشند.

گذاشتن لپ‌‌تاپ روی پاها، بر باروری مردان تاثیر می گذارد طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نیویورک، گذاشتن لپ‌‌تاپ حتی با وجود محافظ می‌تواند بر قدرت باروری مردان تاثیر بگذارد. محققان پس از بررسی 29 مرد پس از آن که از لپ‌‌تاپ روی پاهایشان استفاده کردند و دمای پاهای آنان را اندازه گرفتند، متوجه شدند پس از 15 دقیقه استفاده از لپ‌‌تاپ،
دمای بیضه‌ها از حد امن بالاتر می‌رود.
 
جالب است بدانید حتی یک درجه بالا رفتن دما بیش از حد امن می‌تواند سبب آسیب کیفیت اسپرم‌ها شود. شاید استفاده گهگاهی از لپ تاپ مشکلی ایجاد نکند، اما استفاده مداوم از آن می‌تواند سبب ناباروری مردان شود.

تاثیرات روی پوست
مشاهدات میکروسکوپی نشان می‌دهند که تاثیر لپ‌تاپ بر پوست، مثل تاثیر قرار گرفتن بلندمدت زیر نور خورشید است. پس، بهتر است از همین حالا، در عادات استفاده از لپ‌تاپ خود تجدیدنظر کنید،‌ قبل از این که عوارض ناراحت‌کننده‌ای به بار بیاورد.
گذاشتن لپ تاپ روی پاها، پوست را برشته می کند پژوهش‌های محققان نشان داده است، تماس طولانی مدت پوست پاها با لپ‌تاپ می‌تواند در نهایت به نوعی اختلال موسوم به "سندرم برشتگی پوست" منجر شود که پیامد گرمای ناشی از لپ تاپ است.
نتایج این تحقیق نشان داد که چنین پدیده‌ای در افرادی که چندین ماه پشت سر هم و یا روزانه 6 تا 8 ساعت از لپ تاپ استفاده می‌کنند، بیشتر مصداق دارد. در این میان، پوست کودکان بیشتر از دیگر رده‌های سنی از خود حساسیت نشان می‌دهد. در موارد نادری، این سندرم حتی قابلیت تبدیل شدن به سرطان پوست را نیز دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
بسیار بسیار عالی بود و استفاده کردیم ممنونم
hani
mersi
بهار
سلام متشکرم از سایت خوبتون شوهر من همیشه لپ تاپ را میزاره رو پاهاش اما یک یا دوتا بالشت میزاره زیرش آیا مضر هست یا نه ؟ آخه با گذاشتن بالشت دیگه گرمابه پا ها نمی رسه امواج کامپیوتر چی ضرر نداره ؟ ما 10ساله که ازدواج کردیم ولی هنوز خداوند بچه ای بهمون نداده کمی هم حرکت اسپرم شوهرم کم هست البته استرس مشکل اصلی ما هست ...سپاسگذارم .لطفا"جواب را به ایمیلم بفرستید ممنون میشم
راضیه
لطفا تا جایی که ممکن است جواب ها را همینجا بگذارید تا اگر بقیه سوالات مشابه دارند به پاسخشان برسن.ممنون.
سوال من هم این است که چون به وضوح توضیح داده نشده آیا اگر یه صفحه شیشه ای یا بالش زیر لپ تاپ گذاشته بشه چقدر موثر خواهد بود.چون من به خاطر دیسک کمرم زیاد نمیتونم جلوی میز بشینم.باتشکر
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!