چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۴
کد مطلب: 18130
۰
۳

پیشنهادهای اقتصادی وزیر اسبق برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه دولت جدید به مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش را به فال نیک گرفت و گفت: برای حل این مشکلات باید راهکارهای واقع‌بینانه‌ای اتخاذ کرد و نباید انتظار داشت تنها از طریق بودجه و منابع اختصاصی دولت این مسائل برطرف شود.

محمود فرشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران که عنوان کرده بود آموزش و پرورش و مشکلات آن به اقتصاد گره خورده است، گفت: عمده رویکرد رئیس‌جمهور جدید به اموزش و پرورش حل مشکلات و مسائل اقتصادی است و همان‌طور که در کل جامعه این موضوع را در نظر گرفته‌اند، آموزش و پرورش را نیز از منظر اقتصادی آسیب‌شناسی کرده‌اند.

وی افزود: امروز مهمترین مشکل کشور مسائل اقتصادی است و این موضوع طبعا دامن‌گیر آموزش و پرورش نیز شده است، چرا که این وزارتخانه به عنوان عظیم‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت کشور محسوب می‌شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: به نظر می‌رسد با این نگاه، توجه به حل مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش در دولت یازدهم در اولویت خواهد بود و به تبع آن موضوعات و مشکلات معلمان جزو اولویت‌های دولت بعدی خواهد بود.

فرشیدی ادامه داد: برای حل بخشی از مشکلات آموزش و پرورش در کنار توجه به بودجه و اعتبارات باید منابع جدیدی را خلق و تعریف کرد که در این راستا می‌توان از تجربیات سایر کشورهای موفق در این زمینه استفاده کرد.

وی تاسیس موسسات مالی اعتباری توسط برخی دستگاه‌ها را یکی از روش‌های مناسب جهت حل مشکلات آن دستگاه عنوان کرد و گفت: با این اقدام دستگاه‌ها توانسته‌اند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را حل کنند و آموزش و پرورش می‌تواند از این راهکار موفق استفاده کند. وزیر اسبق آموزش و پرورش همچنین پیشنهاد داد تا درمانگاه‌های ویژه فرهنگیان تبدیل به بیمارستان‌های فرهنگیان شود تا بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش مرتفع شود؛ البته پیشنهاد این اقدام در دولت نهم برای 12 درمانگاه در سراسر کشور با وزارت بهداشت هماهنگ شده بود.

پیشنهاد احداث خانه‌های سازمانی برای فرهنگیان در کنار مجتمع‌های آموزشی
 فرشیدی در ادامه همچنین گفت: برای حل مشکل مسکن فرهنگیان یکی از راهکارهایی که می‌تواند موثر باشد، احداث خانه‌ها و مسکن سازمانی در کنار مدارس و مجتمع‌های شهری و روستایی است. می‌توان ادامه طرح مسکن مهر را در مورد فرهنگیان اجرا کرد، چرا که بخشی از مشکلات رفاهی این قشر بحث مسکن است که از این طریق قابل حل خواهد بود.

انتقاد از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان
 وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: هرچند ایجاد این صندوق اقدام خوبی بود، اما به علت عدم مدیریت در نظارتها نتوانست آنگونه که باید به فرهنگیان خدمات ارائه کند.
فرشیدی، ایجاد معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش را یکی دیگر از راهکارهایی برشمرد که می‌تواند از نظر اقتصادی و مالی آموزش و پرورش را در شرایط بهتری قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دوران وزارت ایشان ناموفق بودیم.خواهش می کنم نه از ایشان نظ بگیرید ونه درج کنید
.
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کمیم از ایشان نظر نگیرید.سواد لازم را ندارد.مگر در دوران وزارت خودش چه کار کرد؟
افتخاری
با سلام صندوق ذخیره فرهنگیان ساوجبلاغ ماهی 30000هزارتومان از حقوق فرهنگیان کسر میکند وموجودی مااکنون مبلغ دو میلیون تومان می باشد ماباید یک سال منتظر بمانیم تا مبلغ پنج میلیون تومان وام به ماتعلق گیرد آیا این وام قرض الحسنه است خواهشمند است نسبت به این مسئله اقدام نمائید وبرای فرهنگیان یک وام ضروری تحت عنوان مساعده برای هزینه درمان ومواقع ضروری در نظر بگیرید
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!