جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۳
کد مطلب: 1814
۰
۳

6 روش برای دریافت کارت اعتباری ثبت ‌نام کنکور 90 / ثبت‌نام در كنكور منوط به دريافت سوابق تحصيلي

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح 6 روش برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام کنکور 90 گفت: دفاتر پستی از روز سه شنبه 16 آذرماه نسبت به فروش کارت اقدام می کنند و خرید کارت از طریق سایر روشها نیز از فردا آغاز می شود.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روشهای پرداخت وجه و دریافت کارت اعتباری برای ثبت نام گفت: پرداخت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور یکی از این روشها است. برای خرید کارت اعتباری به روش اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبان می توانند با استفاده از هر یک از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که رمز پرداختی اینترنتی آن را قبلاً از طریق بانک صادر کننده دریافت کرده اند و مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به خرید کارت اصلی یا علاقه مندی اقدام کنند. امکان مشاهده دفترچه کنکور 90 از فردا وی اظهار داشت: دفترچه آزمون سراسری سال 1390 از فردا یکشنبه از طریق همین سایت قابل دریافت است. توزیع کارت ثبت نام از سه شنبه در دفاتر پستی معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش مراجعه به دفاتر پستی را یکی دیگر از روشهای ثبت نام در کنکور 90 اعلام کرد و گفت: داوطلبان متقاضی این آزمون از روز سه شنبه 16 آذرماه با مراجعه به هر یک از دفاتر پستی می توانند نسبت به خرید کارت یا کارت های اعتباری ثبت نام و همچنین دریافت دفترچه راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. وی پایانه های فروش (دستگاه های کارت خوان) شرکت آسان پرداخت پرشین را یکی دیگر از روشها نام برد و اضافه کرد:
در این روش داوطلبان با مراجعه به نزدیکترین پذیرنده دستگاه کارت خوان (pos) در محل سکونت خود می توانند به صورت نقدی یا با استفاده از کارت های عضو شتاب نسبت به خرید کارت اصلی یا علاقه مندی به تعداد مورد نیاز اقدام کنند. توکلی گفت: از طریق دستگاه های کارت خوان (پایانه های فروشگاهی) بانک پارسیان نیز داوطلبان می توانند کارت اعتباری ثبت نام کنکور دریافت کنند. وی افزود: در این روش داوطلبان می توانند با مراجعه به فروشگاه های معرفی شده از طرف بانک پارسیان از طریق دستگاه های کارت خوان منتخب پارسیان و به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به خرید کارت های اعتباری آزمون سراسری اقدام کنند. معاون سازمان سنجش آموزش کشور دستگاه های کارت خوان (پایانه های فروشگاهی) بانک سامان را نیز یک روش دیگر برای ثبت نام کنکور اعلام کرد و به مهر گفت: در این روش داوطلبان می توانند با مراجعه به فروشگاههای معرفی شده از طرف بانک سامان از طریق دستگاههای کارت خوان منتخب سامان و به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب نسبت به خرید کارتهای اعتباری آزمون سراسری اقدام کنند. امکان دریافت کارت اعتباری از طریق موبایل وی اظهار داشت: از طریق تلفن همراه نیز به کمک سامانه همراه 24 سامان می توان نسبت به دریافت کارت اعتباری ثبت نام اقدام کرد. توکلی افزود: در این روش داوطلبان می توانند اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام خود را از طریق تلفن همراه خریداری کنند جهت استفاده از این خدمت کافی است داوطلبان یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب با رمز دوم (رمز خرید اینترنتی) و سیم کارت همراه کیش، ایرانسل یا تالیا در اختیار داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: دفاتر پستی از روز سه شنبه 16 آذرماه نسبت به فروش کارت ها اقدام می کنند و خرید کارت از طریق سایر روش های نیز از فردا آغاز می شود. آغاز ثبت نام از 16 آذر ماه معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان پس از خرید کارت به تعداد گروه های مورد نیاز و کارت علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی از هر یک از روش های ذیل نسبت به دریافت دفترچه راهنما از طریق الکترونیکی یا پستی نسبت به مطالعه دقیق و تکمیل فرم پیش نویس درج شده اقدام و از بعدازظهر روز سه شنبه 16 آذرماه می توانند به سایت سازمان سنجش برای انجام ثبت نام مراجعه کنند.
  دفترچه راهنمای کنکور سراسری 90 منتشر شد
دفترچه راهنمای آزمون سراسری سال 90 امروز از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این دفترچه شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در دوره های روزانه و نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دوره نیمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دوره های مجازی و بین المللی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و مراکز تربیت معلم (ویژه فرهنگیان) کنکور سراسری 90 درج شده است. داوطلبان باید برای دریافت این دفترچه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
  ثبت‌نام در كنكور منوط به دريافت سوابق تحصيلي است
ثبت‌نام كنكور سراسري 90 از روز سه‌شنبه 16 تا 28 آذر ماه انجام مي‌شود، البته داوطلبان مي‌توانند از فردا كارت اعتباري ثبت‌نام را از طريق سايت سازمان سنجش به صورت اينترنتي خريداري كنند. دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به نحوه ثبت‌نام اينترنتي كنكور90 از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org، در خصوص نحوه دريافت كد سوابق تحصيلي از طريق سايت سازمان سنجش، گفت: آن دسته از داوطلباني كه ديپلم خود را بر اساس نظام جديد آموزش متوسطه از سال 1384 لغايت سال 1389 اخذ كرده‌اند در صورتي كه اطلاعات آنان در بانك اطلاعاتي ارائه شده از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و يا ناقص باشد بايد با به همراه داشتن مدرك ديپلم متوسطه، كارنامه فارغ‌التحصيلي، كارت ملي و شناسنامه و يك نسخه كپي از آنها حداكثر تا 10 دي ماه ترجيحاً به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك ديپلم و درصورت عدم امكان به نزديك ترين اداره آموزش وپرورش محل سكونت و يا كار خود مراجعه و نسبت به رفع مشكل خود اقدام كنند.
وي افزود: اين دسته از داوطلبان در صورت تأييد اطلاعاتشان از سوي آموزش و پرورش مي‌توانند از 25 بهمن ماه تا 2 اسفند ماه با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني‌ sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود در آزمون سراسري سال 1390 اقدام كنند.
افزايش تاثير سوابق تحصيلي در كنكور سال آينده معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به جزئيات تغييرات كنكور 90، گفت: در كنكور سراسري سال آينده تاثير سوابق تحصيلي 25 درصد افزايش يافته است.
جزئيات شرايط اختصاصي شركت در كنكور 90 وي داشتن ديپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قديم آموزش متوسطه و يا گواهينامه پايه پيش‌دانشگاهي كه حداكثر تا 31 شهريور 90 اخذ شود و يا داشتن مدرك كارداني براي ثبت‌نام در كنكور 90 الزاميست، اظهار كرد: دارندگان مدرك كارداني دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و دارندگان مدرك كارداني پيوسته آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش و همچنين آن دسته از داوطلبان مذكور كه حداكثر تا 31 شهريور ماه 90 در مقطع كارداني فارغ التحصيل مي‌شوند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون سراسري را خواهند داشت. وي افزود: فارغ‌التحصيلان دوره كارداني رشته‌هاي تحصيلي گروه آموزشي پزشكي به شرطي مي‌توانند در آزمون سراسري سال آينده شركت كنند كه خدمات قانوني مقرر را تا 31 شهريور ماه و يا 30 بهمن ماه 90 به پايان برسانند. وي با تاكيد بر اينكه دانشجوي انصرافي چنانچه واجد شرايط لازم در دفترچه راهنما باشد، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون را دارد، تصريح كرد: متقاضياني كه از سال تحصيلي 64-1363 به بعد، دو نوبت در آزمون‌هاي ورودي دوره‌هاي روزانه رشته‌هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه متمركز پذيرفته شده باشد، حق ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1390 را نخواهد داشت. خدايي افزود: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و لزوم توزيع عادلانه فرصت‌هاي موجود بين تمامي متقاضيان، پذيرش آن دسته از داوطلباني كه قبلاً با استفاده از امكانات دولتي (آموزش رايگان) تحصيلات خود را در رشته‌اي به اتمام رسانيده‌اند، در همان مقطع قبولي قبلي و در همان دوره (روزانه) امكان پذير نيست، بنابراين اين قبيل از داوطلبان در صورت تمايل مي‌توانند براي دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضي شوند و يا در صورت قبولي در دوره روزانه، مي‌توانند با پرداخت شهريه همانند دانشجويان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصيل دهند.    
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
باز آمده کنکور اما............ :sigh: :sigh: :sigh: :sigh: :sigh: :sigh: :sigh: :sigh: :sigh:
Iran, Islamic Republic of
بچه ها درس بخونين
Iran, Islamic Republic of
من هنوز نمیدون چطور فرمو پر کنم :cry:
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!