جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ / ۱۳:۳۱
کد مطلب: 18288
۱

جدیدترین آمار ازدواج در کشور

مهر: مدیر کل دفتر اطلاعات وآمار جمعیتی سازمان ثبت احوال آخرین آمار ازدواج و طلاق را در کشور اعلام کرد و گفت: آمار ازدواج مردان بالای 35 سال و زنان بالای30 سال طی سالهای اخیر دو برابر افزیاش یافته است.

علی اکبر محزون به آخرین آمارهای جمعیتی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمارهای جمع آوری شده در سال گذشته، 831 هزار و 670 ازدواج در پايگاه اطلاعات جمعيت کشور به ثبت رسیده است. وی گفت: آخرين آمارهاي جمعيتي در زمينه ثبت واقعه ازدواج نشان مي‌دهد که در سال 91، 831 هزار و 670 ازدواج به ثبت رسيده است و مردان گروه سني 20 تا 24 ساله با 312 هزار و 498 واقعه و زنان با همین سن با 275 هزار و 873 واقعه ازدواج بيشترين آمار ازدواج زوجين را به خود اختصاص داده اند.

به گفته وی، اما سهم ازدواج‌هاي بالاي 35 سال براي مردان و ازدواج‌هاي بالاي 30 سال براي زنان در آمارهاي سال‌هاي اخير همچنان رو به افزايش است بطوریکه سهم ازدواج‌هاي بالاي 30 سال براي زنان از 10.5 درصد در سال 90 به 11.2 درصد در سال 91 افزايش يافته و سهم ازدواج‌هاي بالاي 35 سال براي مردان نيز از 8.6 درصد در سال 90 به 8.8 درصد در سال 91 افزايش يافته است.

مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: براساس آمارهای موجود در سال 84 سهم ازدواج‌هاي بالاي 35 سال براي مردان 6.7 درصد و ازدواج‌هاي بالاي 30 سال براي زنان 6.3 درصد بوده که اين ارقام از افزايش حدود دو برابري سهم ازدواج‌هاي در سنين بالا در فاصله سال‌هاي 84 تا 91 حکايت دارد.

محزون به روز جهانی جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال نيز در سال جاري همگام با ساير دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط از جمله وزارت بهداشت، نسبت به برگزاري مراسم روز جهاني جمعيت اقدام خواهد کرد که در اين زمينه تمامي ادارات کل و ادارات ثبت احوال سراسر کشور در اين امر مهم برنامه‌هاي مفيد و ارزنده‌اي را به اجرا خواهند گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی