شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۲
کد مطلب: 18308
۱
دانشگاه شهیدبهشتی اعلام کرد:

جزییات دستورالعمل بررسی غیبت دانشجویان در امتحانات

جزییات دستورالعمل بررسی غیبت دانشجویان درامتحانات پایان نیمسال برای تمام دوره‌های تحصیلی دانشگاه شهیدبهشتی تشریح شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این دستورالعمل، دانشجو موظف است در صورت بروز بیماری، در روز امتحان جهت درمان بیماری و دریافت گواهی استعلاجی به منظور استفاده از حذف پزشکی به اداره بهداشت، امور درمان و مشاوره دانشجویان مراجعه کند.

در صورتی که در موارد نادر دانشجو به اداره بهداشت دانشگاه مراجعه کند یا بیماری او در ساعات غیرفعال بودن آن اداره باشد، باید بلافاصله در ساعات کاری آن اداره را از بیماری خود مطلع سازد، البته مراجعه به اداره بهداشت دانشگاه به علت بیماری سرپایی با تظاهرات بالینی جزیی که با مصرف دارو قابل کنترل باشد، نمی‌تواند الزاما دلیلی برای صدور گواهی استعلاجی باشد.
اگر دانشجویی جهت درمان به مرکز درمانی یا پزشک خارج از دانشگاه مراجعه کرد، لازم است بعد از تماس اولیه با اداره بهداشت، گواهی استعلاجی خود را به همراه تمام مدارک پزشکی در اولین روز بعد از استراحت مطلق شخصا به اداره بهداشت دانشگاه ارائه دهد تا عملا امکان بررسی دقیق‌تر توسط پزشکان اداره بهداشت وجود داشته باشد، اصولا گواهی‌های پزشکی که بیش از دو روز کاری از پایان تاریخ صدور آنها یا زمان استراحت مطلق ذکر شده در آنها گذشته، قابل بررسی نخواهد بود و گواهی‌های صادره توسط پزشکان خارج از دانشگاه پس از بررسی توسط اداره بهداشت و درمان دانشگاه، تایید یا رد خواهد شد، همچنین این بررسی حداکثر پنج روز کاری طول خواهد کشید.

گواهی استعلاجی برای بیماری‌ها ضرورتا نمی‌تواند دلیلی برای عدم شرکت در امتحان باشد. در بسیاری از موارد فرد با مراجعه به موقع به پزشک و رسیدگی، می‌تواند در امتحان مربوطه شرکت کند.
در دست داشتن هر گواهی پزشکی به مفهوم مجوز عدم شرکت در امتحان نیست و اداره بهداشت و درمان با در نظر گرفتن دلایل پزشکی به بررسی آنها می‌پردازد و نظر خود را اعلام می‌کند.
بستری شدن کمتر از 24 ساعت در بیمارستان و در صورت بستری شدن بیش از 24 ساعت در بیمارستان، لازم است بعد از ترخیص تصویر برگ پذیرش و خلاصه پرونده خود را ممهور به مهر بیمارستان حداکثر ظرف 15 روز به اداره بهداشت و درمان ارائه کند.

نتیجه بررسی را اداره بهداشت در زمان تعیین شده طی نامه‌ای به آموزش کل دانشگاه و رونوشت آن را به دانشکده ارسال می‌کند.
در صورت عدم تایید گواهی توسط اداره بهداشت، غیبت غیرمجاز و نمره صفر منظور خواهد شد.
در صورتی که دانشجو به دلیل موجهی نتواند در امتحانات پایان نیمسال شرکت کند، موظف است حداکثر 15 روز پس از آخرین امتحان دلایل و مدارک خود را به صورت مکتوب جهت بررسی موجه کردن غیبت، به امور آموزش دانشکده خود جهت بررسی در شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده پژوهشکده ارائه کند، همچنین به مدارکی که پس از 15 روز تحویل داده شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟