جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۲۴
کد مطلب: 1858
۰

دوره دکترای مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از راه‌اندازی دوره دکترای مهارتی طی آینده‌ای نزدیک در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.
عبدالرسول پورعباس درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی ظرفیت افزایش دوره‌های آموزشی خود به دکترا را نیز دارد، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه علمی کاربردی کشور، در آینده‌ای نزدیک دوره دکترای مهارتی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود. وی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای تجهیزات و امکانات بسیاری دارد که دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌توانند به راحتی از این تجهیزات استفاده کنند، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و استفاده از امکانات این سازمان به راحتی می‌تواند دوره‌های دکترا را در رشته‌های مهارتی و به صورت کاملاً پیشرفته راه‌اندازی کند و دانشجو بپذیرد. رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه در فضای علمی کشور، تصریح کرد: در دانشگاه علمی کاربردی بیش از یک هزار رشته جدید راه‌اندازی شده است که ظرفیت قابل قبولی برای تامین نیروی کار متخصص در کشور محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروی متخصص در رشته‌های عملی را مد نظر قرار داده است، اضافه کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در دانشگاه علمی کاربردی، در سال جاری 30 درصد رشته‌های نظری حذف شد که البته این میزان در سال آینده به 70 درصد خواهد رسید. پورعباس با اشاره به جایگاه مهم آموزش‌های مهارتی در جامعه، ادامه داد: خوشبختانه آموزش‌های مهارتی به عنوان بخشی از آموزش‌های رسمی در تمامی کشورهای دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته که سازمان‌های بین‌المللی نیز چگونگی آموزش‌های مهارتی را به صورت مستمر دنبال می‌کنند. وی با انتقاد از وضعیت توسعه کیفی رشته‌های مهارتی در کشور ما طی سال‌های گذشته، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت آموزش رشته‌های مهارتی کشور در قالب مراکز مختلف از نظر کمیت رتبه نخست جهان را در اختیار گرفت اما متاسفانه به لحاظ توسعه کیفی جایگاه در خور شان خود را کسب نکرد. رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه چگونگی عدم دستیابی به جایگاه کیفی مناسب در توسعه کیفی رشته‌های مهارتی باید مورد واکاوی قرار گیرد، گفت: باید شرایطی فراهم شود که در کنار توسعه کمی، توسعه کیفی رشته‌های مهارتی نیز مورد توجه مسئولین قرار گیرد. وی به دلایل عدم موفقیت ایران در توسعه کمی رشته‌های مهارتی اشاره کرد و افزود: حرکت در مسیر غلط آموزش مهارت‌های مختلف مهمترین دلیل عدم موفقیت توسعه کیفی رشته‌های مهارتی در کشور محسوب می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. پورعباس تاکید کرد: استقلال، یکپارچگی و آموزش مبتنی بر پژوهش‌های فن‌آورانه از جمله نیازهای نظام آموزشی کشور برای دستیابی به جایگاه بزرگ توسعه آموزش‌های مهارتی است که باید تدابیر خاصی به منظور دستیابی به این اهداف کلان اندیشیده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين