کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان انتشار كتاب و ويژه نامه راهنماي انتخاب رشته كنكور ۹۲

خبرگزاری ايرنا , 5 مرداد 1392 ساعت 16:04

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: توزيع كتاب و ويژه نامه راهنماي انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسري سال ۱۳۹۲ از روز دوشنبه، هفتم مردادماه آغاز مي شود.


به گزارش میگنا، حسين توكلي» روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: براساس برنامه زماني پيش بيني شده، فرآيند انتخاب رشته هاي تحصيلي آزمون سراسري سال ۱۳۹۲ از روز پنج شنبه، ۱۷ مردادماه آغاز مي شود و تا روز سه شنبه، ۲۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.
وي درباره تسهيلات سازمان سنجش براي انتخاب رشته هاي تحصيلي داوطلبان كنكور امسال، اظهار داشت: به منظور كمك بيشتر به داوطلبان آزمون سراسري سال ۹۲، ويرايش پنجم كتاب «انتخاب رشته، انتخاب آينده» از روز دوشنبه، هفتم مردادماه ۹۲ توزيع خواهد شد.
توكلي ادامه داد: اين كتاب دربردارنده اطلاعات مناسبي درخصوص انتخاب رشته و مسائل مرتبط با آن است و در ويرايش جديد، تغييرات آيين نامه ها و قوانين مربوط به سنجش و گزينش دانشجو لحاظ شده و درعين حال، مطالب آن به پنج فصل كاهش يافته و نكات مورد نياز داوطلبان به طور مشخص تر مطرح شده است.
به گفته سخنگوي سازمان سنجش، داوطلبان مي توانند از روز دوشنبه، هفتم مردادماه به مراكز مشخص شده در اطلاعيه سازمان سنجش كه فهرست آنها بر روي سايت اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org قرار دارد مراجعه و نسبت به تهيه اين كتاب اقدام كنند.
وي به توزيع ويژه نامه راهنماي انتخاب رشته همزمان با كتاب انتخاب رشته، انتخاب آينده اشاره كرد و گفت: ويژه نامه انتخاب رشته سال ۱۳۹۲ با تمركز بر نيازهاي داوطلبان، والدين و مشاوران مدارس تهيه شده و اطلاعات مفيدي در اختيار آنها قرار مي دهد و توزيع آن همراه با نشريه پيك سنجش روز دوشنبه، هفتم مردادماه ۹۲ صورت خواهد گرفت.

توكلي به داوطلبان توصيه كرد قبل از انتخاب رشته از تسهيلات سازمان سنجش براي انتخاب دقيق تر و بهتر رشته هاي تحصيلي استفاده كنند. مشاورعالي سازمان سنجش خاطرنشان كرد: نرم افزار راهنماي انتخاب رشته نيز يكي ديگر از تسهيلات سازمان سنجش براي كمك به انتخاب رشته داوطلبان است و اين امكان را به داوطلب مي دهد كه بر حسب مورد، با توجه به وضعيت علمي و نمره خود كه در آزمون سراسري سال ۱۳۹۲ كسب كرده است خود را با داوطلب مشابه در آزمون سراسري سال ۹۱ مقايسه و امكان قبولي خود را مشاهده كند.
وي يادآور شد: ين نرم افزار پس از اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري سال ۹۲ و قبل از شروع انتخاب رشته هاي تحصيلي از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. نتايج اوليه آزمون سراسري سال ۱۳۹۲ در قالب كارنامه تنظيم شده و از روز ۱۲ مردادماه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.


کد مطلب: 18666

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18666/زمان-انتشار-كتاب-ويژه-نامه-راهنماي-انتخاب-رشته-كنكور-۹۲

میگنا
  https://www.migna.ir