جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۱۷
کد مطلب: 18690
۲

تاثیر شب‌های قدر بر سلامت روان

عبادت جمعی معنویت را بیشتر می‌کند
کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی گفت: باوری که در شب‌های قدر به دلیل نوشته شدن سرنوشت وجود دارد و فرد با این آگاهی و حضور قلب در مراسم شرکت می‌کند باعث می‌شود تا بر افکار و اعمال خود دقت نظر بیشتری داشته باشد.
علی‌اصغر اصغر‌نژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر انجام عبادات در شب‌های قدر بر سلامت روان گفت: عبادت کردن در جمع و به صورت گروهی تأثیرات معنوی بیشتری بر روی افراد می‌گذارد.
وی ادامه داد: اینکه فرد معتقد باشد با انجام این اعمال در شب‌های قدر بهترین سرنوشت را رقم می‌زند تأثیر مثبتی بر روح و روان خود برجای می‌گذارد.
اصغر‌نژاد گفت: باوری که در شب‌های قدر به دلیل نوشته شدن مقدرات در سال‌های بعدی زندگی وجود دارد و فرد با آگاهی و حضور قلب بیشتری در این مراسم شرکت می‌کند باعث می‌شود تا بر افکار و اعمال خود دقت نظر بیشتری داشته باشد.
این کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی تصریح کرد: فردی که دعا می‌خواند روابط اجتماعی خود را در چارچوب سالم‌تری شکل می‌دهد، طرح زندگی سالم به زندگی انسان بخشیده می شود و این طرح معنوی بر رفتار و ذهنیت وی اثر می‌گذارد. همچنین مرور و تکرار ذکر دعا، تأثیر را بیشتر می‌کند.
وی گفت: به طور کلی طبق آمارهای موجود در ایام ماه مبارک رمضان آمار جرم و بزهکاری کاهش می‌یابد و این کاهش جرم و تغییر روابط کاملاً بین مردم مشهود است.
وی ادامه داد: تأثیر مستقیمی که شب‌های قدر بر روان افراد می‌گذارد این است که احساس کنترل بیشتری نسبت به رفتار خود و محیط افراد خواهند داشت.
کارشناس ارشد بالینی مهارت‌های زندگی ادامه داد: کنترل تکانی موضوعی است که در این ایام به شدت در رفتار افراد دیده می‌شود و با شاخص‌های سلامت روانی مانند کنترل خشم، کاهش افسردگی و غیره ارتباط مستقیم دارد.به این معنی که فرد می تواند تکانهای روحی خود را کنترل کند.
اصغر‌نژاد گفت: این افراد به دلیل کنترل در امیال خود می‌توانند مدیریت خوبی در رفتار خود داشته با قانون کمتر درگیر شوند و با به تأخیر انداختن خواسته‌هایشان و مهار کردن آنها می‌توانند فرد سالم‌تر و موفق‌تری باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...