جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۳
کد مطلب: 18696
۲
۱

راز مـــردان موفق در تعامل با خانواده

راز مـــردان موفق در تعامل با خانواده
كسب اين موفقيت‌ها كه در سايه روابط سالم زوج‌ها حاصل مي‌شود در آغاز به شكل يك آرزو بود، اما كساني كه به جاي غبطه خوردن براي رسيدن به اين آرزو تلاش كردند توانستند با پشت سر گذاشتن همه موانع زندگي موفقي داشته باشند. اما راز رسيدن به اين موفقيت در روابط كلامي، عاطفي و معرفتي زوج‌ها با يكديگر است.
مردان به عنوان مسئول يك زندگي نقش مهمي در ايفاي اين روابط سالم دارند اما متأسفانه تفكري كه مردان را فقط نان آور خانواده و آدم‌هايي كه فقط بايد به كار فكر كنند، مي‌داند، موجب شد تا بسياري از مردان در برقراري اين ارتباط، با مشكل مواجه شوند.
بيشتر زنان از همسرشان شكايت دارند كه مرد‌ها خانه را همانند خوابگاه و رستوران فرض مي‌كنند و فقط براي خوردن و خوابيدن به خانه مي‌آيند و در خانه از روابط كلامي و عاطفي و معرفتي خبري نيست. اين درحالي است كه خانواده محل كسب آموزش و ابراز محبت است. دكتر محسن لواساني، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه با بيان اين‌كه اين نگرش از دوران كودكي در مردان شكل مي‌گيرد، گفت: فرهنگ ورفتار اجتماعي در شخصيت آدمي بسيار تأثير‌گذار است. متأسفانه از كودكي به مردان‌ مي‌آموزند كه نبايد ابراز محبت و احساس و عشق كنند. اگر پسر بچه‌اي گريه كند نه فقط پدر حتي مادر به او مي‌گويد: (مگر دختري كه گريه مي‌كني) بنابراين با اين رفتار او را از ابراز احساساتش منع مي‌كنند. اين نوع برخورد تربيتي موجب مي‌شود در بزرگسالي و بعد از ازدواج در ابراز احساسات و عواطف ناتوان و روابط مردان با همسرشان سرد ، خشك و بي‌روح شود.

وي افزود: خداوند در سوره رم آيه 21 مي‌فرمايد: (ما شما را آفريديم تا با هم ازدواج و با ازدواج به آرامش و مودت و رحمت برسيد) آدمي در خوردن و خوابيدن با حيوانات مشترك است آنچه ما را از حيوانات متمايز مي‌كند عشق و انديشه است و خانه محلي براي معرفت اندوزي و ابراز عشق و علاقه به همسر و فرزندان است اين درحالي‌است كه مردان گاهي با طرح مسائل گراني و مشكلات اقتصادي سردي خود را با همسرشان توجيه مي‌كنند و خنده و شادي را منع مي‌كنند و تلخي و تنش را مجاز مي‌شمارند.

اين مدرس دانشگاه با تاكيد بر اين‌كه بايد بپذيريم اگر احساسات پاك علاقه به خانه و خانواده و همسر نباشد هيچ گاه ثروت و قدرت نمي‌تواند مشكلات زناشويي را كاهش دهد، گفت: مردان موفق كساني هستند كه توانايي مديريت در روابط خانواده را داشته باشد. گاهي مردان تصور مي‌كنند چون در بيرون از خانه و در كسب وكار درآمد بيشتري پيدا مي‌كنند پس يك همسر ايده‌آل هستند در حالي كه كاركرد مغز زنان به گونه‌اي است كه هر محبت و هر نوع رفتار محبت‌آميز هر چند كوچك را به حساب مي‌آورند. پس مردان بايد بدانند كه حتماً نبايد يك هديه گران قيمت و يك وسيله پر زرق و برق براي همسرشان تهيه كنند.

گاهي يك جمله تحسين‌كننده مي‌تواند تأثير بسيار زيادي داشته باشد پس نتيجه مي‌گيريم مرد موفق كسي است كه پيش از هر عملكردي در تعامل و رفتار با همسر و فرزندانش موفق باشد.
نويسنده كتاب روانشناسي عشق افزود: زنان نيز بايد بدانند اگر به همسرشان نشان دهند كه او را درك مي‌كنند، او نيز ارزش و احترام بيشتري براي احساسات شما قائل مي‌شود.پس بكوشيد مانند يك فرد فعال به سخنانش گوش كنيد و گاهي حرف‌هايش را تاييد و تكرار كنيد.میگناir اين يك روش ارتباطي است كه روانشناسان و مشاوران خانواده به زوج‌ها مي‌آموزند. اين روش به زن و شوهر كمك مي‌كند تا به‌طور موثرتري به احساسات يكديگر گوش دهند.

به یاد داشته باشيم اگر مي‌خواهيم با همسرمان رابطه مطلوبي داشته باشيم بايد خود را تغيير دهيم تا روند اوضاع تغيير يابد.اگر براي بهبود روابط‌مان بخواهيم همسر يا شرايط زندگي خود را تغيير دهيم رابطه ما به معضلي فرساينده تبديل خواهد شد كه هر دو نفر را خسته و پير مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ستاره
نام مقاله با متن متناسب نبود .در متن چند راهکار از دید یک روانشناس برای مردان و زنان بود و خبری از راز نبود
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.