کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساده ترین راه های نابود کردن اضطراب

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 10 مرداد 1392 ساعت 11:57

دنیای مدرن با بیماری های مدرنی نیز همراه شده است که مهمترین آن ها استرس و اضطراب های ناشی از افزایش مشغله های ذهنی است. استرس می تواند زندگی یک انسان را نابود کرده و او را دچای مشکلات بزرگی کند.


امروزه پزشکان در تمامی نقاط دنیا بزرگترین دشمن انسان را استرس و اضطراب می دانند که خیلی راحت جان افراد بیشماری را در نقاط مختلف گرفته است. این مشکل شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.
برای آنکه از همه احتمالاتی که در مورد استرس و بیماری های آن داده میشود به دور باشید تنها کافی است چند حرکت ساده را انجام دهید.
** عضلات اولین نقاطی هستند که تحت تاثیر استرس قرار می گیرند به همین علت باید کمی به فکر آن ها باشید و ابتدا برای آرام کردن آن ها تلاش کنید. انجام حرکات نرمشی ساده مانند ماساژ دادن آرام عضلاتی مانند بازو یا ران پا می تواند به راحتی حال شما را دگرگون کند. هر قسمت از بدن را به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید تا آرام شود.

** نفس عمیق راهکاری دیگر برای از بین بردن استرس و اضطراب است. استرس می تواند به خاطر حالتی که به همراه دارد میزان زیادی از اکسیژن را مصرف کرده و بیشتر باعث به وجود آمدن دی اکسید کربن در بدن شود به همین دلیل نفس های عمیق می تواند اکسیژن بیشتری را به بدن برساند و دستگاه ها بهتر کار خواهند کرد. هنگام کشیدن نفس عمیق دقت داشته باشید که باید نفس را وارد شکمتان کنید تا نتیجه درست را از آن بگیرید.

** یکی از جالب ترین نکاتی که شاید خیلی به آن دقت نداشته باشید ولی پزشکان آن را بسیار موثر می دانند خیال پردازی است. متخصصین در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که انسان های خیال پرداز کمتر دچار اضطراب می شوند به این دلیل که آن ها توانایی آن را دارند تا در زمان درست خود را از محیط واقعی جدا کرده و کمی در خیالات سیر کنند.

** اضطراب و استرس در راستای یکدیگر هستند و نمی توان آن ها را از یکدیگر خیلی فاصله داد به همین دلیل اگر کسی دچار استرس باشد حتما اضطراب نیز به سراغ او خواهد آمد. برای کنترل هر دو این مشکلات شما می توانید از درمان های گیاهی استفاده کنید. استفاده از خوراکی و البته گیاهان طبیعی دارویی و شادی آور بهترین گزینه های درمان بی دغدغه استرس است.


کد مطلب: 18744

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18744/ساده-ترین-راه-های-نابود-کردن-اضطراب

میگنا
  https://www.migna.ir