کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه اول گروه رياضي كنكور ۹۲ در کرج:

گفتگو با سجاد صادقی زاده: رتبه اول گروه ریاضی کنکور1392

11 مرداد 1392 ساعت 11:54

توصیه می‌کنم که دانش‌آموزان در کلاس‌های کنکور شرکت نکنند، چراکه وقت‌شان هدر می‌رود!


سجاد صادقی زاده که متولد سال ۱۳۷۴ و اهل استان البرز است و برای اولین بار در کنکور شرکت کرد و توانست عنوان برتر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ را به خود اختصاص دهد.
روز دوشنبه 7 مردادماه حدود ساعت 3 بعدازظهر بود که از سازمان سنجش با منزل ما تماس گرفتند. آن طرف خط آقای جمالی معاون فنی‌وآماری سازمان سنجش صحبت می‌کرد. او از من پرسید کنکور را چطور دادی که من جواب دادم بد نبود! آقای جمالی به من گفت بد نبود یعنی عالی بود؟! و بعد به خبر داد که رتبه اول کنکور 92 در گروه ریاضی‌و‌فنی به نام من ثبت شده است.
نفر اول گروه ریاضی و فنی در توصیف احساسش در زمان مطلع شدن از نتیجه زحماتش گفت: آن لحظه خیلی خوشحال بودم اما حالم طوری بود که نمی‌توانستم عکس‌العمل خاصی نشان دهم و بیشتر سکوت کرده بودم. همین باعث شد که آقای جمالی از من بپرسد خوشحال نشدی؟! که من جوب دادم خیلی خوشحالم اما آنقدر شوکه‌ام که نمی‌توانم عکس‌العملی از خودم نشان دهم.
وی افزود: مادرم بیشتر از همه ابراز احساسات کرد. او خیلی خوشحال شد و جواب همه نذرهایی که کرده بود را گرفت.

صادقی‌زاده درخصوص نحوه درس خواندنش برای کنکور، خاطرنشان کرد: در کلاس‌های خصوصی که اصلا حضور پیدا نکردم و فقط در مدرسه خودم و خانه درس خواندم. روزهایی که به مدرسه نمی‌رفتم میانگین حدود ۹ ساعت مطالعه می‌کردم و روزهایی که مدرسه می‌رفتم حدود ۴ ساعت درس می‌خواندم.

وی ادامه داد: آدمی نیستم که به اتاقم بروم و درس بخوانم. در اتاق پذیرایی که همه نشسته‌اند و تلویزیون نگاه می‌کنند هم می‌توانم درس بخوانم و سختی خاصی برایم ندارد و اینگونه راحت‌تر هم هستم! اما درمجموع معمولاً راه می‌روم و مطالعه می‌کنم.

نفر اول گروه ریاضی‌وفنی در کنکور 92 حضور در کلاس‌های مختلف کنکور را در موفقیت در این آزمون سرنوشت‌ساز چندان تاثیر گذار ندانست و در این‌باره تاکید کرد: من در طول ایام کنکور در کلاس خاصی شرکت نمی‌کردم و بیشتر از معلمان مدرسه و کلاس‌هایی که برایمان می‌گذاشتند استفاده می‌کردم.
کلاس‌های کنکور در صورتی به کنکوری‌ها کمک می‌کنند که داوطلب پایه درسی قوی‌ داشته باشند، اتکای اولیه‌اش به کتاب‌های درسی باشد و تنها برای رفع اشکال در این کلاس‌ها شرکت کنند.
صادقی‌زاده با اشاره به رشته دانشگاهی مورد علاقه‌اش برای انتخاب رشته گفت: برای انتخاب رشته بین برق و مکانیک مردد هستم اما از آنجایی که شنیده‌ام امکان تغییر رشته از برق به رشته‌های دیگر وجود دارد، به احتمال فراوان برق را انتخاب می‌کنم.
نفر اول کنکور در گروه ریاضی‌وفنی در پایان گفت: در ایام کنکور پدر و مادرم زحمات زیادی برای من کشیدند که باید از آنها تشکر کنم. همچنین تشکر ویژه‌ای نیز از دبیران و مدیریت دبیرستان شهید سلطانی کرج دارم که نقش زیادی در موفقیت من در کنکور داشتند.
رتبه اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ درمورد عدم حضور در کلاس‌های کنکور تصریح کرد: دبیرهای من بسیار برای من زحمت کشیدند و فوق‌العاده بودند. نحوه تدریس آنها به گونه‌ای بود که من اصلاً احساس نیاز برای حضور در کلاس‌های کنکور نمی‌کردم.

صادقی‌زاده درمورد نقش خانواده در موفقیتش عنوان کرد: بالاخره پدر و مادر نقش زیادی در این موفقیت داشتند، چراکه فضای خانه را به گونه‌ای برای من آماده می‌کردند که بتوانم به کارهایم برسم. درمجموع شرایطم در خانه برای درس خواندن خیلی خوب بود و این را مدیون خانواده‌ام هستم.

وی با اشاره به تحصیل در دانشگاه و انتخاب رشته‌اش گفت: در دانشگاه صعنتی شریف تحصیل خواهم کرد، اما بین رشته‌های مکانیک و برق مردد و دودل هستم، اما احتمالاً رشته برق را انتخاب کنم.
به کار کردن در کارخانه‌ها و فضاهای اینگونه علاقه ندارم و دلم می‌خواهد در محیط دانشگاهی کار کنم.



گزارشگر :پرتو جغتایی


کد مطلب: 18752

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18752/گفتگو-سجاد-صادقی-زاده-رتبه-اول-گروه-ریاضی-کنکور1392

میگنا
  https://www.migna.ir