کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصيه هاي دقيقه نودي براي انتخاب رشته کنکور سراسري

فرق رشته «عمران- عمران» با «عمران - نقشه کشي» چيست؟

روزنامه خراسان , 21 مرداد 1392 ساعت 8:16


محمد حسن اشرف مشاور تحصيلي :

قبل از پاسخگويي به سوالات شما، براي آناني که هنوز انتخاب رشته خود را قطعي نکردند توصيه اي دقيقه نودي دارد و مي گويد:
«از آن جا که اطلاع نداشتن از يک قانون و دستورالعمل باعث مصونيت فرد نمي شود و قانون براي تمامي افراد (حتي آنان که اطلاع نداشته اند) اجرا مي شود، توصيه مي شود 15 صفحه اول دفترچه انتخاب رشته را حتما با دقت بخوانيد.»
آن چه در ادامه مي آيد بخشي از سوالات شما و پاسخ مشاور تحصيلي است؛ 

* فرق رشته «عمران- عمران» با «عمران - نقشه کشي» چيست؟
رشته عمران نقشه کشي با داشتن ۲۶واحد رياضي در دانشگاه بيشترين واحد رياضي را در تمام رشته هاي مهندسي داراست. از جمله جذابيت هاي اين رشته امکان تعامل و همکاري اين رشته در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي و اجرايي با تمامي رشته‌هاي مهندسي ديگر است و اين به دليل پايه کاملا هندسي و رياضي اين رشته مهندسي است که تمامي نيازهاي هندسي ديگر رشته‌ها را فراهم مي آورد.
سازمان نقشه برداري وزارت برنامه و بودجه، وزارت راه و ترابري، وزارت نفت، سازمان آب، سازمان بنادر و کشتيراني، اداره جغرافيايـي ارتش، سپاه و بخش خصوصـي و... از جمله محل هاي جذب دانش آموختگان اين رشته است.
زيربناي همه کارهاي عمراني مهندسي نقشه برداري است و با توجه به لزوم انجام دادن کارهاي عمراني، دانش آموختگان آن سريعا جذب بازار کار مي شوند. همچنين داوطلبان بايد به کار در بيابان و کوهستان و شرايط اين چنيني براي فعاليت هاي نقشه برداري توجه داشته باشند.

* آيامي توانيم رشته اي که مطمئن هستيم در آن قبول مي شويم را انتخاب کنيم و بعد از يک ترم تحصيل در اين رشته، تغيير رشته بدهيم؟
تغيير رشته در هر دانشگاه و موسسه آموزش عالي ضوابط خاص خود را دارد. مثلا در دانشگاه فردوسي مشهد (همچون بيشتر دانشگاه هاي کشور) يکي از ضوابط تغيير رشته اين است که: "نمره آزمون ورودي متقاضي از نمره آزمون پايين ترين فرد پذيرفته شده در سهميه و رشته مورد تقاضا در همان سال کمتر نباشد." يعني قانونگذار راه را براي شما بسته است.
اگر امکان قبولي شما همين امسال باشد که قبول مي شويد. اگر امسال امکان قبولي شما با توجه به نمره آزمون رقبايتان در هنگام انتخاب رشته وجود نداشته باشد، به هنگام تقاضاي تغيير رشته نيز تقاضاي شما رد خواهد شد.


کد مطلب: 18886

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18886/فرق-رشته-عمران-نقشه-کشي-چيست

میگنا
  https://www.migna.ir