پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۳۳
کد مطلب: 18955
۰

برترین دانشگاه‌ علوم پزشکی کشور در رتبه‌بندی وبومتریک

براساس نتایج حاصل از رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که توسط CSIC، یکی از بزرگترین موسسات پژوهشی اسپانیا منتشر می‌شود، دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارد.
به گزارش ایسنا ، نتایج حاصل از رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که توسط Cybermetrics Lab، یک گروه پژوهشی متعلق به (Consejo Superior de Investigaciones Científicas) ،(CSIC)، یکی از بزرگترین موسسات پژوهشی اسپانیا با هدف ایجاد انگیزه برای موسسات و محققان برای حضور در وب و انعکاس فعالیت آنها است منتشر شد، دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های برتر پزشکی کشور قرار دارد.

بنا به گزارش مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از 52 دانشگاه علوم پزشکی کشور، 46 دانشگاه علوم پزشکی و دو دانشگاه شاهد و تربیت مدرس در این رتبه بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند.
در این گزارش عنوان شده است که سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز و اصفهان موفق به کسب سه رتبه برتر این رتبه بندی شده‌اند و دانشگاه‌های علوم پزشکی فسا، خراسان شمالی و ارتش رشد بالای 20 درصد را نسبت به نتایج رتبه بندی ژانویه 2013 نشان داده‌اند.
از 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور که در این رتبه بندی لحاظ شده‌اند، 26 درصد این دانشگاه‌ها با افزایش رتبه جهانی در نیمه دوم سال 2013 همراه بوده‌اند و دو دانشگاه علوم پزشکی دزفول و تربت حیدریه نیز در این نیمسال به این جمع پیوسته‌اند.
این دفتر برای تشخیص بهتر وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبادرت به تحلیل نتایج رتبه بندی اخیر با نیمه دوم سال 2012 و 2013 کرده اما به منظور ارتقای کیفیت رتبه بندی در نسخه جدید رتبه بندی، معیارها تغییر داده شده‌اند و رتبه بندی شش ماهه بعدی مقایسه دقیق‌تری را بر اساس معیارهای جدید به دست خواهند داد.

با این وجود بیشترین میزان تفاوت رتبه در جهت مثبت مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان شمالی، فسا، ارتش، آزاد اسلامی، یاسوج، بابل، تربیت مدرس، جهرم، بقیة الله، شاهد، گیلان و ایلام بوده که دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان شمالی و فسا تفاوت رتبه بیش از 4000 را نشان می‌دهند و بیشترین تفاوت در جهت منفی مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر کرد و قم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...