چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ / ۰۵:۳۵
کد مطلب: 1901
۱
۱۱

سهمیه شاهد و ایثارگر در اولین کنکور سراسری دکتری اعلام شد

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اینکه آیا سهمیه شاهد و ایثارگر در آزمون دکتری امسال که به صورت سراسری برگزار می شود مشخص شده است گفت: سهمیه شاهد و ایثارگر در آزمون دکتری 20 درصد است.
حسینعلی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سهمیه شاهد و ایثارگر برای دوره دکتری 20 درصد بوده و هنوز هم 20 درصد است، اصلا سهمیه شاهد و ایثارگر برای دوره دکتری را تغییری ندادیم. مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم از برگزاری هشتمین جلسه بازنگری آئین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در روز جاری خبر داد و گفت: بازنگری فصل دوم و سوم آئین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر که مربوط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری شاهد و ایثارگر است تمام شده اما این بازنگری هنوز قطعی نشده و نهایی شدن آن نیاز به تصویب در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر دارد. علیخانی درباره کیفیت تغییراتی که توسط کمیته بازنگری آئین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر بر روی تسهیلات آموزشی مربوط به دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت گرفته است به مهر گفت: تغییرات مقداری شکلی بوده و آئین نامه هایی که بر اساس آن تبصره های الحاقی خورده به طور کلی تغییر کرده است اما این تغییرات در صورتی که در ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر تصویب شود قابل اعلام کردن است. وی افزود: یکسری اصلاحات شکلی و یکسری اصلاحات ماهوی در آئین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته ایم، بعضا کم و زیاد کرده ایم. در گذشته تعداد دانشجویان رزمنده زیاد بوده اما الآن دیگر رزمنده نداریم و فرزند شهید داریم. مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم اضافه کرد: برای فرزندان شهید تسهیلاتی متناسب با جانبازان 50 درصد به بالا در نظر گرفته شده لذا مجبوریم از این نظر آئین نامه را به روز کنیم. البته در انتظار تصویب نهایی این تغییرات هستیم و تا قبل از تصویب نهایی نمی توانیم اعلام کنیم. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

معصومه زارع
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض احترام
من فرزند شهید هستم و خواستم بدونم اگر در آزمون دکتری سال 93 با سهمیه شاهد شرکت کنم و نمره لازم را بیاورم، آیا در سال بعد از استفاده از این سهمیه محروم می شوم؟ یا اینکه اگر بعد از مصاحبه و قبول شدن در یک دانشگاه،نروم، در این صورت در سال بعد محروم خواهم شد؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون می شوم.
United States
چقدر پر رویی تو بابا ول کنید مملکتو یه بار با بی سوادی تمام قبولت کردن حالا ناز می کنی؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
لطفا احترام جانبازان و ایثارگران عزیز را رعایت کنید. این سهمیه فقط در صورتی نصیب مشمولان آن می شود که دست کم 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کرده باشند.
homeira
Iran, Islamic Republic of
واقعاً متاسفم پر رو امثال شما هستن كه از صدقه سر امثال پدران ما به اينجا رسيده ايد. من خودم فرزند شهيدم و رتبه 4 دكتري بدون سهميه اوردم . واقعا بي چشم و روييد حيف از پدران ما
مهتاب
Germany
شما هم با داعش بجنگید قطع نخاع بشوید تا سهمیه شاهد بهتون تعلق بگیر
واقعا متأسفم برای امثال شما
در کشورهای دیگه اینقدر به بچه های جا مانده از جنگ که پدر ندارن بها میدن متأسفانه تو مملکت ما کوچکترین امکاناتی که برای این خانواده ها میذارن کسی چشم نداره ببینه واقعا متأسفم
سجاد
Iran, Islamic Republic of
بجه ها من هم سهمیه ازاد مجاز شدم هم با سهمیه جانبازان.خواستم ببینم که در پذیرش نهایی هم به همین شکل هست یا فقط در مرحله آزمون.جون مرحله مصاحبه تعیین کننده هست ممکنه هیج دانشگاهی در مرحله مصاحبه نپذیره مار را.
نسیم
وا !!!!!! برا چی پررویه؟؟؟
خیلیم به جا بود سوالاش.بیسواد آدمیه که حرمتو بشکنه. درست صحبت کردن شعور میخواد.که شما با سوادم ندارین محترم بشر.....
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
خودت پررو هستی که با این حرف زدنت و توهینت هنوز زنده ای خجالت بکش
مهسا
Iran, Islamic Republic of
باسلام،اگر از سهمیه جانبازی برای دکترای مدیریت استفاده بشه و شخص قبول نشه سال بعد باز هم از سهمیه میتونه استفاده کنه؟ممنون
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام من دانشجو روزانه مهندسیم و انصراف دادم میخوام بخونم برای پزشکی ؟؟؟و سال 92از سهمیم استفاده کردم با این ک کارشناسس با سهمیه بودم ولی با رتبه خودم اون دانشگاه رو قبول میشدم و الکی سهمیم رفت حالا میخوام پزشکی بخونم ایا چون پزشکی دکتری حساب میشه سهمیه شامل من میشود ؟؟؟؟
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.