جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۹
کد مطلب: 19035
۰

همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران برگزار می‌شود

دکتر غلامرضا حاجتی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: محور اصلی در این کنگره طب روان تنی است و محور فرعی آن تشخیص بیماری‌های روان تنی و درمان‌های متفاوت برای بیماری‌های روان تنی، غربالگری و تشخیص این بیماری‌ها، ارزیابی نقش فضاهای مجازی در اختلالات روان تنی، مدیریت استرس و خشم در اختلالات روان تنی، کاربردهای هنر درمانی و درمان‌های شناختی کوتاه مدت در اختلالات روان تنی، ارزیابی اختلالات روان تنی و اعتیاد است.

حاجتی تصریح کرد: ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد روانپزشکان و سایر پزشکان درگیر در این حوزه یکی از اهداف برگزاری این همایش است. جدیدترین یافته‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات داخل و خارج از کشور در این حیطه به اطلاع روانپزشکان رسانده می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش اظهارکرد: طب روان تنی یکی از شاخه‌های طب است که به بررسی تعامل ذهن و جسم می پردازد، عوامل روانشناختی که استرس در راس آنها است در ایجاد بیماری‌های جسمی و یا تشدید آنها تاثیر دارد و گاهی اوقات برخی اختلالات روانی و استرس‌ها و تعارضات ذهنی خود را به صورت علایم جسمی نشان می دهند.

وی ادامه داد: ممکن است فردی که دچار بیماری آسم است با استرس و اضطراب بیماری او تشدید شود، برخی اوقات بیمار یک تعارض روانشناختی دارد که این را به صورت درد در قسمت‌های مختلف بدن حس می‌کند در حالی که ما هرچه در پزشکی به دنبال منبع درد می‌گردیم هیچ اختلال طبی پیدا نمی‌کنیم.

این متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه 90 درصد بیماران به مسیرهای غیر درمان روانپزشکی می‌روند، تصریح کرد: درمان این اختلالات نیازمند همکاری بین رشته ای به خصوص روانشناسی و روانپزشکی است، این تعامل بسیار ضروری است تا بهترین نتیجه درمان گرفته شود.
دریک دهه اخیر به این موضوع توجه خوبی شده است و هم اکنون در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی فلوشیپ طب روان تنی برگزار کرده‌اند و فارغ التحصیل نیز داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.