جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۶
کد مطلب: 19063
۰

افسردگی دلیل اصلی پیشرفت سرطان در ایرانی‌ها

متخصص بیماری‌های خون، سرطان و طب تسکینی در اصفهان گفت: یکی از عوامل اصلی بروز سرطان در ایرانی‌ها و پیشرفت این بیماری در افراد اضطراب و افسردگی است.
به گزارش مهر  عبد الرحیم حزینی پیش از ظهر امروز در ‏ نشستی با عنوان سرطان شناسی و برر سی عوامل سرطان در مرکز مراقبت‏های حمایتی و تسکینی انتخاب اظهار داشت: از فاکتورهای مهم موفقیت در درمان سرطان‌ها تقویت روحیه و ارتقا قدرت درونی و معنوی بیماران است.
حزینی با اشاره به اینکه در طب تسکینی سعی شده است باری را از روی دوش بیماران برداریم که بهترین اقدام در این راستا روحیه دادن به بیماران سرطانی است، افزود: پزشکان معالج بیماران سرطانی با خوشرویی و خوش اخلاقی، محبت و عاطفه رابطه‌ای انسانی و صمیمانه را به آنها هدیه می‌کنند.
متخصص بیماری‌های خون، سرطان و طب تسکینی در اصفهان ادامه داد: بیماران سرطانی تنها با دارو و پول، درمان نمی‌شوند بلکه با درک کردن آنها می‌توان بزرگترین گام را برای بهبودی آنها برداشت.
وی با بیان اینکه نادانی و ناآگاهی از بیماری سرطانی و روحیات بیماران مبتلا به سرطان امروزه بزرگترین آسیب را به بدنه دولت و جامعه پزشکی وارد کرده است، گفت: عدم آگاهی از این بیماری و ترس بیمار سبب پیشرقت بیماری شده و همین مسئله بار مالی زیادی را برای بیمار و دولت به همراه دارد. حزینی رشد ناهنجار، غیر طبیعی و غیر قابل کنترل سلول‌ها در بدن انسان که از یک نقطه و یک بافت آغاز و سبب بروز یک غده و توده می‌شود را سرطان تعریف کرد و بیان داشت: در صورتی که بتوان غده اولیه را زود تشخیص داد و با جراحی کامل توده را برداشته و با شیمی درمانی بعد از جراحی و رادیو تراپی به درمان بیمار پرداخت می‌توان گفت بیش از 50 درصد سرطان‌ها امروزه قابل درمان است.
وی به عوامل به وجود آورنده بیماری سرطان اشاره کرد و ابراز داشت: با گذشت چندین دهه و تحقیقات و هزینه‌های فراوان هنوز دلیل این بیماری کاملا مشخص نیست ولی به طور حتم سرطان یک بیماری مولتی فاکتوریال یا چند عاملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ