شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۴
کد مطلب: 19260
۱

راه اندازی تلویزیون اینترنتی از دهه فجر

راه اندازی تلویزیون اینترنتی از دهه فجر
مجید زاهدی وش  با اشاره به جزئیات راه اندازی تلویزیون اینترنتی که با همکاری شرکت سروش رسانه – وابسته به سازمان صدا و سیما - ، شرکت مخابرات ایران ، سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت خدمات انفورماتیک راهبر به عنوان اپراتور ارائه دهنده این خدمات در دست اجرا است، اظهار داشت: محتوای قابل استفاده در سرویس IP مدیا به دلیل جایگاه حقوقی و انحصاری سازمان صدا و سیما در اختیار سروش رسانه بوده و قابل واگذاری نیست اما آنچه که مربوط به بحث سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای زیرساختی و مخابراتی برای دسترسی مشترکان به این فناوری است واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سرویس IP مدیا با استفاده از ست آپ باکس و داشتن یک خط اینترنت ADSL قابل استفاده است، گفت: با امضای قراردادی که هفته گذشته با شرکت خدمات انفورماتیک راهبر منعقد شد این شرکت متعهد شده که تا پایان امسال در تهران و ۶ شهر بزرگ کشور ۱۵۰ پورت IP مدیا ایجاد کند.

زاهدی وش با تاکید یراینکه قرارداد منعقد شده با این شرکت برای راه اندازی این خدمات ظرف مدت ۳ سال برای ۱.۵ میلیون مشترک است، تصریح کرد: ارائه این خدمات انحصاری نبوده و شرکتهای دیگری نیز می توانند برای ارائه قرارداد با توجه به ظرفیت ۲۰ میلیون خانوار ایرانی اقدام کنند.

مدیرعامل سروش رسانه در مورد همکاری شرکت مخابرات ایران در این پروژه خاطرنشان کرد: سال گذشته طی امضای تفاهمنامه با شرکت مخابرات ایران، بسترسازی زیرساختی این پروژه در اختیار مخابرات قرار گرفت به نحوی که مقرر شد مخابرات پهنای باند اینترنت تهران و مراکز استانها را مهیا کند و در داخل استانها و مراکز مخابراتی امکانات در اختیار سروش رسانه گذاشته و پهنای باند را تامین کند.

وی میزان پهنای باند اینترنت درخواستی برای پروژه تلویزیون اینترنتی را ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه برای ارتباط بین شهری عنوان کرد و افزود: پهنای باند داخل شهری را شرکت مخابرات ایران و شرکتهای اینترنت پرسرعت – PAP – که توزیع اینترنت بر بستر ADSL را برعهده دارند تامین می کنند.

زاهدی وش با اشاره به جلساتی که سروش رسانه با شرکتهای PAP برای تامین بستر ADSL داشته است، ادامه داد: سرویس تلویزیون اینترنتی از طریق بستر Adsl قابل واگذاری است و این پروژه باعث می شود علاوه بر اینترنت، از این فضا برای ارائه سرویس های محتوایی ارزش افزوده نیز استفاده شود.

وی قیمت پایه استفاده از خدمات تلویزیون اینترنتی را به ازای هر مشترک ماهانه ۱۵ هزار تومان عنوان کرد و به مهر گفت: پخش زنده برنامه های تلویزیونی و ماشین زمان که امکان به عقب بردن برنامه های تلویزیونی تا ۱۲ ساعت قبل را ممکن می سازد، آرشیو برنامه ها و سریال ها و فیلم ها از جمله خدماتی است که IP مدیا در اختیار مشترکان قرار می دهد؛ در همین حال قرار است برخی خدمات با نرخ های خاص به مشترکان پیشنهاد شود که به ازای هر یک از این خدمات درخواستی هزینه های متفاوتی اخذ خواهد شد که از آن جمله آن می توان به فیلم های اکران نشده و در حال اکران سینماها اشاره کرد.

مدیرعامل سروش رسانه سرعت پهنای باند مدنظر برای تلویزیون اینترنتی را حداقل ۲ مگابیت بر ثانیه و برپایه ویدیو SD عنوان کرد و گفت: حداکثر سرعت مدنظر و استاندارد برای این خدمات ۸ مگابیت بر ثانیه خواهد بود که با استانداردهای HD قابل ارائه است.

وی افزود: با فراگیر شدن این سرویس، ویدئو HD جایگزین SD خواهد شد و در آن زمان نیاز به سرعت ۸ مگابیتی برای تماشای ویدیوهای درخواستی و خدمات تلویزیون اینترنتی خواهد بود.

زاهدی وش تصریح کرد: محتوای مدنظر در سرویس تلویزیون اینترنتی برای فاز نخست آماده است و این سرویس در دهه فجر به علاقه مندان عرضه می شود و به همین نحو برای فازهای بعدی محتوا ایجاد خواهد شد؛ در همین حال سروش رسانه درخواست مشارکت در این پروژه را بررسی خواهد کرد.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود