شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۶
کد مطلب: 19272
۱
۱
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

75درصد معلمان تهرانی خانم هستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز نگاه مجلس و آموزش و پرورش این است که مجرای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.
به گزارش فارس، ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در چهاردهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران که در مرکز تربیت معلم نسیبه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر در عرصه آموزش و پرورش حرف از تحول می‌زنیم به دنبال پی‌اف کندن طرحی نو در آموزش و پرورش اسلامی ایرانی هستیم. وی با بیان اینکه دو سیاست اساس مهم برنامه‌های استراتژیک دولت است، خاطر نشان کرد: نخست دانش و علم و دیگری اقتصاد و پرداختن به معیشت مردم است.
سحرخیز با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش به مدد معلمان اتفاق خواهد افتاد، گفت: بهره مندی از عناصر تاثیر گذاری مانند فضای آموزشی، به کارگیری فن آوری‌های نوین آموزشی وجذب نیروی انسانی شایسته تحت عنوان مدیریت از ضرورت‌های تغییر در آموزش و پرورش است و موتور محرک این تغییرات در آموزش و پرورش، معلم است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی معلمان، ارتقای سطح علمی معلمان و بستر سازی برای رتبه بندی معلمان را دنبال می‌کنیم تا از آنها انگیزه وافری برای یادگیری برخودار شوند و باید آموزش نیروی انسانی را جدی بگیریم.
معاون آموزش
متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد، باید اعتراف کنیم آموزش‌های ضمن خدمت و بدو خدمت به این شیوه اثر بخش نبوده است و این موضوعات محرک قوی و برانگیزاننده نیست. سحرخیز با بیان اینکه تشکل‌های صنفی انقلابی در جهت توانمندی معلمان ایجاد می‌کنند، گفت: آنچیزی که معلمان را در این مسیر و ارتقای صلاحیت علمی سوق می‌دهد، فعال کردن انجمن‌های علمی است، این انجمن‌های خود کنترل می‌توانند به عنوان تشکل صنفی، انقلابی را در توانمندی معلمان ایجاد کنند.

*75درصد معلمان تهرانی خانم هستند
وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش مسیر واقعی را طی نکرد و بنا به ضرورت و بدون نگاه به آینده بوده است، تصریح کرد: نسبت نیروی انسانی زن به مرد در تهران از 75درصد فراتر می‌رود؛ یعنی 75درصد فرهنگیان در تهران زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهد.

معاون وزارت آموزش و پرورش به استخدام‌های فله‌ای در آموزش و پرورش اشاره و گفت: مجلس در برهه‌ای احساس کرد افرادی که روزی در آموزش و پرورش دستی در آتش داشتند باید استخدام شوند و استخدام‌های فله‌ای انجام شده است؛ خوشبختانه امروز نگاه مجلس و آموزش و پرورش این است که مجرای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مهدی
75 درصد دست فروش ها هم مرد هستند.
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.