پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۱
کد مطلب: 1933
۰
۱

معلمان حق بدي آب و هوا دريافت مي‌كنند

وزير آموزش و پرورش گفت: با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ هيچ گونه افزايشي در شهريه مدارس دولتي و غير دولتي و در هيچ بخش آموزش و پرورش به وجود نخواهد آمد. دكتر حميدرضا حاجي بابايي روز شنبه در حاشيه نواختن زنگ «پژوهش» كه با حضور وزير علوم در مدرسه دخترانه راهنمايي «نور» در منطقه شش تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص تاثير اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها بر افزايش نرخ خدمات و شهريه مدارس، گفت: هر زمان نياز به مساعدت باشد، در دولت ستادي تشكيل شده است و اين ستاد كمك‌هاي لازم را انجام خواهد داد تا در همه مدارس سراسر كشور مطابق با هدفمند كردن يارانه‌ها كمك‌هاي لازم به موقع به اين مدارس برسد.
وي اظهار كرد: هفته گذشته يك نوبت از سرانه مدارس به حساب آن‌ها واريز شده است، لذا هيچ مدرسه‌اي نبايد اعلام كند كه قبوض آب، برق و گاز را نپرداخته است و همه ادارت موظفند تمامي اين قبوض‌ها را پرداخت كنند.
براي همه معلمان سراسر كشور احكام بدي آب و هوا و مناطق محروم صادر مي‌شود
به گزارش ايسنا، وي در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان محروم نيز، يادآور شد: پاداش بازنشستگان 12 استان را يك ماه پيش پرداخت كرده بوديم و مابقي آن كه حدود 50 ـ 60 ميليارد تومان بود، اواخر هفته گذشته واريز كرديم و براي هميشه تاريخ مشكل محروم حل شد.
حاجي‌بابايي همچنين ، اضافه كرد: علاوه بر اين آموزش و پرورش ماده «68» قانون خدمات كشوري را انجام داده است و براي همه معلمان سراسر كشور احكام بدي آب و هوا و مناطق محروم صادر مي‌شود ، لذا معلماني كه در روستاها هستند با يك تعريف حق بدي آب و هوا و مناطق محروم و معلماني كه در شهرها هستند، حق بدي آب و هوا دريافت كنند.
مشكل بيمه طلايي بازنشستگان در حال حل شدن است
وزير آموزش و پرورش در خصوص كارت بيمه طلايي بازنشستگان نيز ، عنوان كرد: رييس جمهور شخصا اين مساله را پيگيري مي‌كند و در دولت نيز مطرح شده است، همچنين از سوي رييس جمهور دستوري صادر شده است كه اين كار با جديت انجام شود ، جلسه‌اي كه مقرر شده بود بين بيمه مركزي ، بيمه ايران و آموزش و پرورش برگزار شود، امروز نهايي خواهد شد.
وزير آموزش و پرورش توضيح داد: تا جايي كه من خبر دارم مشكل بيمه طلايي بازنشستگان در حال حل شدن است، البته رقم آن مقداري بالاست، اما مهم نيست، چرا كه مي خواهيم همه معلمان بازنشسته از اين بيمه و خدمات آن برخوردار شوند.
وي در خصوص بروز برخي از مشكلات در خصوص بيمه طلايي كه در برخي مراكز درماني و يا بيمارستان‌ها انجام نمي‌شود ، بيان كرد: 3/96 درصد مراكز درماني طرف قرار داد بيمه ايران هستند و در شهري همچون تهران قطعا به علت بالا بودن تعداد مراكز درماني در شهر تهران قطعا مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، در بعضي از نقاط مشكلاتي عنوان شده كه ما آن را پيگيري كرديم، لذا ممكن است كارمندي توجيه نباشد و مشكلاتي در اين خصوص به وجود آيد.
امسال قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت
به گزارش ايسنا، حاجي‌بابايي در خصوص استخدام چهار هزار نيروي تعيين تكليف شده نهضت سوادآموزي در سال جاري نيز خاطر نشان كرد: در حال حاضر در حال تدوين و تبيين بودجه سال 90 آموزش و پرورش هستيم، لذا همه تمركز آموزش و پرورش در اين محور قرار گرفته است و امسال قطعا هيچ استخدامي نخواهيم داشت و همه برنامه‌ها پس از نهايي شدن بودجه سال آينده خواهد بود.
ايجاد معاونت پژوهشي در ادارات آموزش و پرورش
وي در خصوص برنامه‌هاي «پژوهش» در مدارس نيز ، افزود: بحث تحول بنيادين در آموزش و پرورش بر مبناي پژوهش محوري است، به همين دليل تلاش كرديم در طول يك سال گذشته همه برنامه‌هاي وزارتخانه را بر همين اساس اماده كنيم.
وزير آموزش و پرورش طرح انتقال تمام پژوهش‌ها به پژوهشگاه معلم را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در خصوص پژوهش عنوان كرد و يادآور شد: با تجميع پژوهش در پژوهشگاه معلم همه اساتيد پژوهشگر و همچنين همه پژوهش‌ها در يك مركز تجميع مي‌شود تا برنامه‌هاي كاربردي‌تري ارائه شود.
وزير آموزش و پرورش در پايان همچنين ايجاد معاونت پژوهشي در تمام ادارات آموزش و پرورش كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين وزارتخانه در توسعه فعاليت‌هاي پژوهشي عنوان كرد و گفت: توسعه هنرستان‌ها و همچنين برنامه‌هاي پژوهشي با محوريت مدرسه از مهمترين برنامه‌ها در اين زمينه است. (ايسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سلام
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود