کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

انتقال دانش آموزان اول دبيرستاني که خرداد قبول نشده اند به هنرستان‌ها خلاف قوانين است

20 شهريور 1392 ساعت 20:54

دانش آموزاني که موفق به قبولي در امتحانات خردادماه و يا شهريورماه شوند، مي توانند در شاخه نظري ثبت نام کنند و ثبت نام در شاخه نظري ارتباطي با قبولي در خردادماه ندارد.


در حالي که برخي گزارش ها از ارسال بخشنامه اي توسط اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به دبيرستان ها مبني بر ثبت نام دانش آموزان در سال دوم متوسطه دوم بر اساس فرم تحصيلي خرداد و انتقال دانش آموزان تجديدي خرداد به سمت هنرستان ها و مدارس کاردانش دارد، معاون متوسطه وزير آموزش و پرورش با تکذيب اين خبر ورود دانش آموزان به شاخه نظري را مشروط به قبولي در امتحانات خرداد يا شهريور دانست و اعلام کرد: ما نيز از بخشنامه مذکور مطلع شديم و دستور پيگيري آن را از آموزش و پرورش شهر تهران صادر کرديم چرا که اين مسئله خلاف قوانين است.

به گزارش جام جم، دهم شهريورماه آموزش و پرورش شهر تهران در بخشنامه اي به دبيرستان هاي شهر تهران بر ثبت نام دانش آموزان بر اساس فرم تحصيلي خردادماه تأکيد کرده و آورده است تنها آن دسته از دانش آموزان اول دبيرستان مي توانند در شاخه نظري ثبت نام کنند که در خردادماه قبول شده باشند و دانش آموزاني که در خرداد تجديد شده اند، بايد براي ادامه تحصيل به هنرستان ها بروند.

درهمين حال، ابراهيم سحرخيز معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تکذيب اين خبر به خراسان گفت: چنان چه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران چنين اقدامي انجام دهد، خلاف قوانين است و توسط وزارت آموزش و پرورش با آن برخورد خواهد شد.

وي تأکيد کرد: دانش آموزاني که موفق به قبولي در امتحانات خردادماه و يا شهريورماه شوند، مي توانند در شاخه نظري ثبت نام کنند و ثبت نام در شاخه نظري ارتباطي با قبولي در خردادماه ندارد.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اين که بسياري از دانش آموزان هنرستاني جزو دانش آموزان ممتاز هستند، دانش آموزان اول متوسطه که موفق به قبولي در امتحانات شهريورماه نشوند، مي توانند براي ادامه تحصيل به شاخه کاردانش بروند و در اين شاخه ادامه تحصيل دهند.


کد مطلب: 19360

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19360/انتقال-دانش-آموزان-اول-دبيرستاني-خرداد-قبول-نشده-اند-هنرستان-ها-خلاف-قوانين

میگنا
  https://www.migna.ir