کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز ثبت نام پذیرش بدون آزمون در پردیس ارس دانشگاه تهران

20 شهريور 1392 ساعت 21:34

پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پردیس ارس دانشگاه تهران آغاز شد.


به گزارش مهر، پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران برای دوره کارشناسی ارشد، با توجه به اولویت های زیر، از بین داوطلبانی که ثبت نام کرده اند دانشجو پذیرش می کند. فرآیند بررسی درخواست داوطلبان دوره های کارشناسی ارشد و پذیرش آنها در تمام مراحل تحت نظارت معاونت آموزشی دانشگاه خواهد بود. بدین منظور کمیته ای مرکب از نماینده پردیس دانشکده، نماینده گروه مربوط به هر رشته و نماینده معاونت آموزشی دانشگاه (کمیته پذیرش)، زیر نظر معاون آموزشی پردیس ارس تشکیل و بر اساس امتیازات زیر نسبت به اولویت بندی داوطلبان اقدام می کند.

شرایط پذیرش
 1- معدل دیپلم داوطلبان 10-0 امتیاز به صورت خطی برای معدل 10 تا 20
1-2- معدل دوره کارشناسی داوطلبان صفر تا 20 امتیاز به صورت خطی برای معدل 12 تا 20
4- دستاوردهای پژوهشی و انتشارات و تشویق نامه های علمی داوطلبان بر اساس آیین نامه جداگانه ای که تهیه و به تصویب شورای راهبردی خواهد رسید، از صفر تا 20 امتیاز.
5- امتیاز مصاحبه، کمیته پذیرش در صورت ضرورت می تواند داوطلبانی که به میزان 2 برابر ظرفیت بر اساس بندهای 1 تا 4 برگزیده شده اند را مورد مصاحبه علمی و بررسی انگیزه قرار دهد. حداکثر امتیاز مصاحبه 20 امتیاز خواهد بود. شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است که میزان آن با توجه به رشته و دوره تحصیلی با تصویب هیات امناء دانشگاه تعیین می شود. دانشجویان در موقع ثبت نام اولیه و ثبت نام برای هر نیمسال که حداقل یک ماه قبل از شروع آن نیمسال می باشد ( و تاریخ آن برای هر نیمسال تعیین و اعلام می شود) شهریه ثابت یک نیمسال تحصیلی را نقدا پرداخت می نمایند.
6- در صورت انصراف دانشجو در هر مرحله از تحصیل، استرداد وجه پرداختی مطابق زیر است:
6-1- چنانچه دانشجو مبلغ تعیین شده برای ثبت نام را واریز کند لیکن قبل از ثبت نام رسمی و نهایی شدن (تایید مدارک در سامانه آموزشی دانشگاه) انصراف دهد مبلغ واریزی آنها پس از کسر 2 درصد (نسبت به میزان تعیین شده برای ثبت نام) بعد از برگشت وجه از خزانه عودت داده می شود.
6-2- چنانچه دانشجو حداقل 15 روز قبل از شروع نیمسال تحصیلی یا آغاز هر دوره دیگر از ادامه تحصیل انصراف بدهد 95 درصد کل شهریه پرداخت شده نیمسالی که هنوز آغاز نشده است (مجموع شهریه های ثابت و متغیر به میزان تعیین شده در موقع ثبت نام) قابل استرداد خواهد بود.
6-3- در صورت انصراف در فاصله کمتر از 15 روز به شروع نیمسال تا زمان حذف و اضافه دروس (حداکثر تا دو هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی) 50 درصد کل شهریه (مجموع شهریه های ثابت و متغیر) قابل استرداد است.

6-4- در صورت انصراف پس از زمان حذف و اضافه هیچگونه وجهی به دانشجو مسترد نشده و قبول انصراف با تسویه کل بدهکاری شهریه(مجموع شهریه های ثابت و متغیر به میزان تعیین شده در موقع ثبت نام تا آن نیمسال) امکان پذیر است.

7- به دانشجویان رتبه های برتر هر گروه به شرح زیر در شهریه نیم سال بعدی تخفیف داده خواهد شد. الف- برای رشته هایی که تعداد دانشجوی در یک دوره حداقل 8 نفر باشد، 20 درصد تخفیف شهریه برای نفرات اول مشروط به داشتن حداقل معدل 17 در نظر گرفته شود.
ب- برای رشته هایی که تعداد دانشجویان هم دوره ای بین 11 نفر تا 15 نفر باشد، برای نفرات اول و دوم به ترتیب 20 و 15 درصد تخفیف شهریه مشروط به داشتن حداقل معدل به ترتیب 17 و 16.5 در نظر گرفته شود.
ج- برای رشته هایی که تعداد دانشجویان هم دوره ای 16 نفر و بیشتر باشد، برای نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 20، 15 و 10 درصد تخفیف شهریه، مشروط به داشتن حداقل معدل 17، 16.5 و 16 در نظر گرفته شود.

رشته ها و گرایش های مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین المللی ارس

 ایمنی بهداشت و محیط زیست، طراحی محیط زیست، مهندسی منابع آب، علوم و صنایع غذایی گرایش بیوتکنولوژی غذایی، علوم و صنایع غذایی گرایش مهندسی صنایع غذایی، علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ، آموزش زبان انگلیسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی- فیزیولوژی ورزشی، تربیت بدنی و علوم ورزشی- مدیریت ورزشی، تربیت بدنی و علوم ورزشی- حرکت اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی، مدیریت امور شهری، علوم سیاسی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی- تحقیق در عملیات، مدیریت صنعتی- تحقیق در عملیات، مدیریت صنعتی- تولید، کارآفرینی گرایش کسب و کارجدید، شهرسازی- برنامه ریزی شهری، طراحی شهری، جغرافیا- برنامه ریزی شهری، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، گرایش مطالعات آب و خاک، برنامه ریزی آمایش سرزمین، برنامه ریزی گردشگری (توریسم)، پژوهش علوم اجتماعی، مشاوره- خانواده، روانشناسی تربیتی در این پردیس دایر هستند.


کد مطلب: 19364

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19364/آغاز-ثبت-نام-پذیرش-بدون-آزمون-پردیس-ارس-دانشگاه-تهران

میگنا
  https://www.migna.ir