سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۷:۱۷
کد مطلب: 19490
۱

تأثیر تغییر فضای کشور بر تغییر یک مدیر دانشگاهی

تأثیر تغییر فضای کشور بر تغییر یک مدیر دانشگاهی
اولین جلسه شتاب زده و فوری هیأت امنای دانشگاه آزاد در دولت یازدهم علیرغم اعلام های قبلی اعضا در رابطه با دستور کار جلسه، به عزل فرهاد دانشجو منجر شد. عزل فوری یک مدیر دانشگاهی آنهم به دلیل تغییرات سیاسی کشور.
به گزارش مهر، پس از گذشت 18 ماه از ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، این بار قرعه تغییر این روزها به نام وی افتاد و دانشجو در جلسه فوری 27 شهریورماه هیأت امنا با شش رای موافق جایش را به حمید میرزاده دیگر عضو هیأت امنا داد. ماجرای برکناری دانشجو از این دانشگاه طی دو هفته گذشته در برخی رسانه ها با انتشار نامه هایی نوشته شده توسط برخی اعضای هیأت امنا به آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد. این اخبار قوت گرفت و بلافاصله بازار داغ تکذیب و احتمالهای این خبر توسط برخی اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد از جمله حمید میرزاده، جعفر توفیقی و بهمن یزدی صمدی همچنین بعضی منابع آگاه به راه افتاد.
طی یک هفته گذشته، چهار تن از اعضای هیأت امنا که دو نفرشان از جمله وزیر بهداشت و سرپرست وزارت علوم تازه عبای مدیریت بر دو وزارتخانه تاثیر گذار کشور را بر تن کرده اند، در نامه ای از رئیس هیأت امنای این دانشگاه خواستند تا جلسه ای فوق العاده برای بررسی امور این دانشگاه و " برخی موارد دیگر " برگزار شود و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز این پیشنهاد را پذیرفت و فرهاد دانشجو به عنوان دبیر هیأت امنا دعوتنامه را نوشت و برای تمام اعضا ارسال کرد تا در جلسه چهارشنبه 27 شهریورماه سال 92 گرد هم آیند. در جلسه چهارشنبه معاونان فعلی دانشگاه آزاد هم دعوت داشتند و حمید عباسی - معاون اداری مالی پیش از وارد شدن به جلسه به خبرنگاران درباره علت حضورش و با بیان اینکه برای ارائه گزارش از مسائل عمرانی دانشگاه آزاد به این جلسه دعوت شده است، در واکنش به انتشار نامه ای توسط دفتر ویژه بازرسی ریاست جمهوری در دولت دهم، گفت: "الدلیل علی المدعی، کسی که این موارد را می گوید باید ثابت کند وگرنه تمام عملکردهای ما در سایت موجود است".
جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد با غیبت فریدون عزیزی یکی از اعضای آن ساعت 17 در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و فرهاد دانشجو که تا پیش از ورود به این جلسه رئیس بود پس از خروج از آن دیگر کلید دار دانشگاه آزاد نبود.
اعضای هیأت امنای دانشگاه که تا روز قبل از آن عزل دانشجو را جزء دستور کار جلسه نمی دانستند و یا دستکم درباره آن اظهار بی اطلاعی می کردند، با 6 رأی حکم به برکناری دانشجو دادند.

عزل فرهاد دانشجو در اولین جلسه فوری هیأت امنای دانشگاه آزاد در دولت یازدهم در حالی صورت گرفت که تا پیش از این جلسه، همه موارد دیگری به جز عزل را جزء دستور کارهای جلسه اعلام کرده بودند. هیأت امنای دانشگاه آزاد پس از عزل فرهاد دانشجو حمید میرزاده استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو دیگر هیأت امنای دانشگاه آزاد را سرپرست اعلام کرد.

رای به برکناری دانشجو در جلسه فوری هیأت امنای دانشگاه آزاد

پس از این جلسه بود که یاسر هاشمی، حمید میرزاده و فرهاد دانشجو به رسانه ها اعلام کردند روند خداحافظی دانشجو از این دانشگاه بدون حاشیه و در فضایی کاملاً دوستانه صورت گرفته است. فرهاد دانشجو که تا پیش از این جلسه مصاحبه های انتقادی در خصوص عملکرد هیأت امنا با برخی رسانه ها داشت، اعلام کرد که هیأت امنا می خواست کسی را رئیس کند که تعامل بیشتری با وزارتخانه های علوم و بهداشت داشته باشد . وی همچنین گفت: این تغییرات طبیعی است که اتفاق بیافتد اما روال سابق که یک نفر 30 سال رئیس دانشگاه بود غیرطبیعی بود.
یاسر هاشمی هم دلیل اصلی تغییر در ریاست دانشگاه آزاد را تغییر در فضای فعلی کشور عنوان کرد. میرزاده که می خواست نخستین حضورش در محل کار جدید بدون دخالت عکاسان و خبرنگاران باشد، ساعت 10:15 صبح روز گذشته به همراه فرزندش، یاسر هاشمی و محمدرضا صادق وارد سازمان مرکزی شد و با فرهاد دانشجو دیدار و گفتگو کرد. البته دانشجو پیش از این دیدار، زودتر در محل کار خود برای آخرین بار حاضر شد، با ریاستش بر جنجالی ترین و سیاسی ترین دانشگاه کشور خداحافظی و با برخی همراهانش گفتگو کرد. میرزاده و یاسر هاشمی در نخستین حضورشان بار دیگر تاکید کردند که این برکناری به دلیل سوء مدیریت نبود و بار دیگر بر تغییر فضای کشور تاکید کردند، البته میرزاده از یک کلید واژه حسن روحانی هم بهره برد و گفت که بنای تغییرات اتوبوسی در این دانشگاه را ندارد. وی حتی از فرهاد دانشجو خواسته است به عنوان مشاور در این دانشگاه بماند.

استقبال مشاور رئیس جمهور از سرپرست جدید دانشگاه آزاد

 پس از آنکه گفتگوی میرزاده و دانشجو به اتمام رسید، برخی کارکنان دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو را با اهدای سبد گلی به وی تا دم در سازمان مرکزی همراهی کردند و وی با همان لبخندی که آمد، از دانشگاه آزاد رفت. میرزاده نیز تا آخرین لحظه با فرهاد دانشجو بود و وی را همراهی کرد و سخنانی میانشان رد و بدل شد.

خداحافظی دومین دانشجو از ریاست آموزش عالی
 حمید میرزاده شصت ساله، از صبح فردا شنبه 30 شهریور، کلید دار دانشگاه آزاد می شود تا در صورت تأیید نهایی حکمش در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای 4 سال بر صندلی ریاست این دانشگاه تکیه زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد