جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ / ۲۳:۵۱
کد مطلب: 19495
۰

تسهیلات ویژه دانشجویان ممتاز دانشگاه امیرکبیر

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه امیرکبیر، با بیان اینکه دانشجوی امیرکبیر بودن یک ارزش است، اظهارکرد: تمامی کسانی که قبلا وارد این دانشگاه شده‌اند، افرادی خلاق، هوشمند و توانمند بوده‌اند که با تلاش خود و پشتیبانی اساتید باعث شدند که این دانشگاه در عرصه‌های مختلف موقعیت‌های ویژه‌ای در سطح کشور و دنیا داشته باشد که باید این ارزش را پاس بداریم.
وی با اشاره به تحولات پیچیده جهان امروز، تصریح کرد: قطعا عامل برتری هر کشور در حال حاضر پیشرفت او در زمینه علم و فناوری است. ما نیز اگر امروز می‌توانیم در منطقه حرفمان را محکم بزنیم به واسطه اقتدار علمی ماست و این وظیفه ملی هر کدام از ماست که این پیشرفت و تحول را افزایش دهیم.

رهایی با اشاره به 16 دانشکده و سه واحد اقماری دانشگاه امیرکبیر، گفت: این دانشگاه در بندرعباس،‌ ماهشهر و گرمسار که به لحاظ زمینه‌های تخصصی پتانسیل خوبی دارند، سه واحد اقماری به صورت تخصصی دارد و 29 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی نیز در حال انجام 16 طرح کلان ملی هستند. رییس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع مختلف، اظهارکرد: این دانشگاه در دوره کارشناسی 5500 دانشجو در 35 رشته، در کارشناسی ارشد 6200 دانشجو و 112 رشته و در دوره دکتری 1200 دانشجو در 43 رشته تحصیلی دارد که این نشان از رشد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه امیرکبیر دارد.

وی افزود: مبدا حرکت دانشگاه تدوین سند چشم انداز 20 ساله و سند نوآوری است که این دو سند که در سال‌های گذشته تصویب شده‌اند، مسیر راه دانشگاه را مشخص می‌کنند و بر اساس سند چشم انداز دانشگاه باید در یک چشم‌انداز 20 ساله در بین 300 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد، این در حالی است که با تلاشی که شد در سال گذشته خیلی زودتر از پیش‌بینی به یک رتبه مطلوب در سطح دنیا رسیدیم و دانشگاه امیرکبیر در سال 2012 در رتبه 357 در دنیا قرار گرفت.

رهایی با بیان اینکه ما در دانشگاه 16 قطب علمی داریم که به عنوان بالاترین سطح تخصصی در هر زمینه توسط وزارت علوم شناخته می‌شود، گفت: علاوه بر این دوره‌های آموزش الکترونیکی را داریم که در 39 رشته برگزار می‌شود.
وی همچنین با اشاره به کتابخوانه فنی و مهندسی دانشگاه، اظهارکرد: این کتابخانه با مساحتی بیش از 12 هزار و 500 متر مربع به عنوان بزرگترین کتابخانه فنی و مهندسی کشور خدمات خود را به صورت دیجیتال به دانشجویان و اساتید ارائه می‌دهد.

رییس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: ما همچنین 18 انجمن علمی در دانشگاه داریم که در زمینه چاپ نشریات علمی، برگزاری مسابقات، بازدیدها و همایش‌های علمی و ... فعالند و در کنار آنها نیز یک مرکز خلاقیت و نوآوری ایجاد شده است.
رهایی همچنین با اشاره به سند چشم انداز فرهنگی دانشگاه که در سال 88 تصویب شده است، اظهارکرد: در زمینه علمی نیز مراحل ساخت ماهواره دانشگاه به اتمام رسیده و آماده پرتاب است.
وی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان ممتاز در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: این دانشجویان امکان ادامه تحصیل همزمان در دو رشته را خواهند داشت و همچنین می‌توانند بدون آزمون ورودی به مقطع ارشد دانشگاه وارد شوند، از سوی دیگر علاوه بر فرصت‌های ویژه‌ آموزشی، امکان انتخاب تعداد بیشتری واحد در هر ترم و برخورداری از منابع خاص علمی این دانشجویان به رویدادها و مسابقات بین‌المللی نیز اعزام می‌شوند. رهایی همچنین با اشاره به انتظارات دانشگاه از دانشجویان، گفت: دانشجویان باید استانداردهای آموزشی امیرکبیر که استانداردهای بالایی است را رعایت کنند و تلاششان با ورود به دانشگاه متوقف نشود، علاوه بر آن باید در راه خود نظم و برنامه‌ریزی داشته و اهمیت ویژه‌ای برای آنچه که اساتید به آنها منتقل می‌کنند، داشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر دانشجویان باید مراقب باشند که دچار رکود یا افت تحصیلی نشوند، چرا که درصد محدودی از دانشجویان به دلیل توجه به این نکات دچار افت تحصیلی می‌شوند، همچنین آسیب‌های مختلفی در سطح شهر و دانشگاه مطرح است که دانشجویان باید با چشم باز به آنها نگاه کنند.

رییس دانشگاه امیرکبیر همچنین از خانواده‌های دانشجویان خواستار شد: خانواده‌ها کماکان باید در کنار فرزندشان باشند و مسیر فعالیت آموزشی آنها را نظارت کنند، چرا که ورود به دانشگاه انتهای راه نیست، از سوی دیگر معاونت فرهنگی دانشگاه دفتر ارتباط با والدین دارد که خانواده‌ها می‌توانند از این طریق از وضعیت آموزشی فرزند خود مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی