چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ / ۲۳:۲۰
کد مطلب: 19624
۱
مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت:

تمام دانشجویان علوم پزشکی کشور از اول آبان بیمه حوادث می‌شوند

پونه جهانگیری در گفت وگو با فارس گفت: با بیمه‌های ایران، دانا، سینا، البرز، رازی و به تازگی نیز با بیمه کارآفرین قرارداد بستیم و همه دانشجویان علوم پزشکی در هر موردی که از نظر بیمه مرکزی ایران حادثه محسوب شود بیمه خواهند شد.این حمایت بدون قید زمان و مکان در تمام ساعات شبانه روز تعریف شده است.
وی ادامه داد: از حدود سال 84 بود که موضوع بیمه شدن دانشجویان را در دستور کار قرار دادیم و برای ایجاد رقابت بین شرکتهای بیمه و متفاوت بودن خدماتی که ارائه می دهند تعداد شرکتها را برای امضای قرارداد با دانشگاهها افزایش دادیم.
جهانگیری افزود: برای این منظور به ترتیب اولویت با شرکتهای بیمه ایران، دانا، سینا، البرز، رازی و امسال نیز با بیمه کارآفرین قرارداد بستیم. مدیر امور رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: بنابراین دانشگاههای علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید مکلف هستند که تمام دانشجویان را بدون هزینه، تحت پوشش بیمه حوادث قرار دهند به این معنی که در موقع حادثه دانشجویان نگران هزینه‌های حوادث نباشند.
وی گفت: بیمه غرامت،نقص عضو و فوت بیمه‌هایی است که تاکنون در دانشگاهها وجود داشته و در مورد بیمه فوت تا این لحظه برای 2تا 3 مورد دانشجوی فوتی استفاده شده است.
جهانگیری با اشاره به اینکه سقف خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی پاسخگوی همه حوادث نیست گفت: دانشگاههای علوم پزشکی موظفند با یک نمایندگی بیمه حوادث در چارچوب توافقنامه قرارداد ببندند و به ازای هر دانشجو 700 تا 1500 تومان بپردازند.
وی تصریح کرد: پس از امضای موافقت‌نامه بین معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با بیمه و ابلاغ موافقتنامه به دانشگاهها، آنها می‌توانند با شرکت‌های بیمه قرارداد امضا کنند.
جهانگیری ادامه داد: دانشگاهها مراقب باشند با نمایندگی شرکتهای بیمه‌ای که کارت حادثه برای دانشجویان صادر نمی‌کنند قرارداد نبندند چرا که در صورت بروز حادثه دانشگاهها نمی‌توانند از نظر حقوقی موضوع را پیگیری کنند.
جهانگیری گفت: در سرانه رفاهی دانشگاههای علوم پزشکی اعتبار بیمه حوادث در نظر گرفته شده و قرارداد دانشگاه‌ها با بیمه اول آبان انجام می گیرد تا در این فرصت، ثبت نام دانشجویان و ظرفیت تکمیلی ورودی‌های بهمن به دانشگاه‌ها اعلام شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن