جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۷
کد مطلب: 19625
۰

برخی دانش‌آموزان در انتظار کتاب‌های درسی+ توضیحات آموزش و پرورش

به گزارش فارس ، چند روزی از بازگشایی مدارس می‌گذرد و دانش‌آموزان با شور و حرارت شعف به کلاس‌های درس رفته‌اند. به گفته وزارت آموزش و پرورش، پیش از آغاز مهرماه، 131 میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده است، اما برخی دانش‌آموزان همچنان در انتظار کتاب هستند.
در حال حاضر دانش‌آموزان سوم دبستانی در شهرستان‌های استان تهران کتاب پایه سوم را ندارند و معلمان با سردرگمی مواجه شده‌اند. یکی دیگر از پایه‌های تحصیلی که کتاب‌های آنها با مشکلات در دسترس نبودن مواجه شده است، کتاب‌های مربوط به کلاس هفتم یا پایه اول متوسطه اول است؛ کتاب‌های این دسته از دانش‌آموزان نیز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی برای سال تحصیلی جدید تغییر یافته است.

*چهار عنوان کتاب درسی در دست دانش‌آموزان راهنمایی
مدیر یکی از مدارس راهنمایی شهر تهران در خصوص کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به فارس گفت: کتاب‌های دانش‌آموزان پایه اول متوسطه اول فقط در چهار عنوان به دست دانش‌آموزان رسیده است. وی علت عدم دریافت دیگر کتاب‌های این دسته از دانش‌آموزان را نبود آنها در کتابفروشی‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ظاهراً بر اساس اعلام خود دانش‌آموزان برخی از کتاب‌های کلاس هفتمی‌ها هنوز به کتابفروشی‌ها نرسیده است.

*هنرستانی‌ها بدون کتاب درس مدارس
دانش‌آموزان متوسطه نیز همچنان با مشکلات نبود کتاب مواجه هستند و با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید اما هنوز دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرستانی کتاب‌های خود را دریافت نکرده‌اند. در تعدادی از هنرستان‌ها و دبیرستان‌های پایتخت با توجه به آغاز سال تحصیلی و کلاس‌های درس دانش‌آموزان بدون داشتن کتاب به مدرسه می‌روند و این موضوع باعث عدم رغبت آنها به توضیحات معلمان در نبود کتاب‌های درسی دارد.

*حسینی: 99 درصد کتاب‌های درسی توزیع شده است
 سید احمد حسینی، مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس ، به توزیع 99 درصدی کتاب‌های درسی در سراسر کشور اشاره و اظهارداشت: تاکنون بیش از 131 میلیون جلد کتاب درسی چاپ و به سراسر کشور توزیع شده است. وی افزود: همکارانم در اداره چاپ و توزیع کتاب‌های درسی به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند تا مشکلی در رابطه با کمبود و نبود کتاب‌های درسی متوجه دانش‌آموزان نشود.
حسینی با اشاره به توزیع کامل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دبستانی، گفت: تمامی کتاب‌های دانش‌آموزان ابتدایی در سراسر کشور توزیع و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و هیچ‌گونه مشکلی در این باره وجود ندارد. مدیرکل چاپ، توزیع و مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش، افزود: کتاب‌های دانش‌آموزان راهنمایی (دوره متوسطه اول) به صورت کامل در کتابفروشی‌های کشور توزیع شده است و اگر دانش‌آموزی تمامی کتاب‌های درسی را دریافت نکرده است، باید به کتابفروشی‌ها مراجعه و کتاب‌های خود را دریافت کند، زیرا تمامی کتاب‌های درسی مربوط به این دوره تحصیلی توزیع شده است.
وی تصریح کرد: اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی آموزش و پرورش پیگیر رفع مشکلات در جهت رسیدن کتاب‌های درسی به دانش‌آموزان متوسطه و هنرستانی است و کتاب‌های این دسته از دانش‌آموزان نیز توزیع شده است.
براساس اين گزارش، باید دید پس مشکل کجاست که کتاب‌های درسی در برخی از نقاط کشور به رغم چاپ و توزیع هنوز در دسترس دانش‌آموزان قرار نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...