جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۲۱:۵۸
کد مطلب: 19663
۰

اضطراب و افسردگی۷۰ درصد زوج‌های نابارور

به گزارش فارس، غلامرضا حاجتی در مورد همایش سالانه روانپزشکی ایران گفت: این همایش از 30 مهر تا 3 آبان در بیمارستان میلاد تهران برپا می‌شود و حدود 1200 پزشک در این همایش شرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حدود 140 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 60 نفر را به عنوان سخنرانی پذیرفته‌ایم، 14 کارگاه همزمان و 19 سمپوزیم ملی برگزار می‌شود. حدود 11 تا 16 امتیاز بازآموزی برای متخصصان رشته‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

حاجتی محور اصلی همایش را موضوع روان‌تنی اعلام کرد و گفت: ارزیابی روانشناختی، غربالگری، تشخیص و تبیین اختلالات، مداخلات روانشناختی انواع درمانها، مدیریت استرس، کاربرد هنردرمانی، کار با خانواده و دارودرمانی از موضوعات فرعی این همایش است.

دبیر اجرایی همایش سالانه روانپزشکی گفت: کارگاه‌های مختلفی در این همایش برپا می‌شود از جمله کارگاه شناختی رفتاری در درمان بیماران دیابتی و قلبی است چرا که بسیاری از بیماران مزمن دچار افسردگی می‌شود.
حاجتی افزود: طب سالمندی نیز در این همایش بررسی می‌شود چرا که تا ۲ دهه آینده جمعیت سالمندان ۲ برابر می‌شود و نگاه ویژه‌ای به این قشر باید داشته باشیم. دبیر همایش سالانه روانپزشکی در بحث ناباروری نیز گفت: 50 تا 70 درصد زوج‌های نابارور دچار اضطراب و افسردگی هستند چرا که ترس از بارداری مجدد و شکست در روش درمانی را با خود به همراه دارند.
حاجتی تصریح کرد: البته تحقیقات نشان داده درمان این اختلالات در زوج‌های نابارور شانس بارداری را ۲ تا ۴برابر افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه، روان‌درمانی در بیمارستان‌های جنرال مورد غفلت واقع می‌شود گفت: طبق قانون باید 10 درصد تخت‌های این بیمارستان‌ها به بیماران روانپزشکی اختصاص داده شود چرا که 50 درصد بیماران بستری در این بیمارستان‌ها بیماری‌های مزمن، قلبی، سرطان و کلیوی هستند که احساس شکست در این افراد باعث می‌شود نیاز به مداخلات روان درمانی و حمایتی داشته باشند.
وی همچنین از اعلام نتایج آخرین پیمایش ملی سلامت روان کشور در این همایش خبر داد و گفت: این پیمایش از چند سال پیش آغاز شده و نتایج آن نیز یک سال است که آماده شده و قرار است در این همایش ارائه شود.
حاجتی رسانه و روانپزشکی را موضوع کارگاه دیگری دانست که در حاشیه همایش روانشناسی برپا می‌شود و گفت: نقش رسانه و رسالت آن در موضوعات روانشناسی بررسی می‌شود تا از انگ پیشگیری شود چرا که بسیاری از مشکلات و اختلالات در سریال‌ها و فیلم‌ها به گونه‌ای مطرح می‌شود که ما را با مشکل مواجه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!