پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۹:۱۲
کد مطلب: 1969
۰

70 گام بلند براي اصلاح در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش برداشته شد

وزير آموزش و پرورش گفت: 70 گام بلند براي اصلاح آموزش و پرورش در بخش هاي مختلف طي يك سال گذشته برداشته شده است.
به گزارش ايرنا 'حميدرضا حاجي بابايي' روز سه شنبه در سفر استاني رييس جمهوري و هيات دولت به استان البرز ، در آيين افتتاحيه 11 پروژه آموزشي در دبيرستان دخترانه نمونه دولتي شهيد بهشتي كرج افزود: توجه به خيرين ، اولياء و دانش آموزان از جمله اين گام هاي اساسي و تاثيرگذار است كه در نقشه عالي وزارت آموزش و پرورش تصويب شده است.
وي در ادامه با اشاره به نحوه آموزش در مدارس كشور گفت: دانش آموزي كه ريشه اش محكم شود ، در آينده مشكلي براي خانواده ايجاد نمي كند و ريشه اصلي مشكلات از مدرسه بي بنيان است.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در گذشته سيستم آموزش و پرورش برهنه اي داشتيم كه فقط در آن رياضي و فيزيك و شيمي و ... تدريس مي شد و اين مدرسه اي نيست كه بتواند دانش آموز را صحيح تربيت كند.
حاجي بابايي در ادامه با اشاره به وضعيت استان تازه تاسيس البرز گفت: شهر كرج و استان البرز جايگاه ويژه اي دارد و قدمهاي بلندي بايد در اين استان برداشته شود و نوع قدمهايي كه در اين استان برداشته مي شود متفاوت است.
وي افزود: اكنون ديگر مدرسه اي بدون سالن ورزشي را كامل نمي دانيم و تعليم و تربيت در اين مدرسه كامل نيست لذا بايد با كمك خيرين مدرسه كامل بسازيم ، مدارسي كه داراي سالن ورزشي، نمازخانه، كتابخانه و در كنار آنها پژوهشسرا باشد.
حاجي بابايي اظهار داشت: در آموزش و پرورش ، انقلابي عظيم در حال وقوع است زيرا 60هزار روستا را به هشت هزار مجتمع آموزشي تجهيز مي كنيم و تمامي اين مجتمع ها نيز به هم متصل هستند و در اين مجتمع ها از مهدكودك گرفته تا پايان دوره متوسطه با يك مدير و معاون و با همه امكانات از سالن ورزشي گرفته تا پژوهشسرا وجود دارد.
وزير آموزش و پرورش گفت: در ساخت و سازهاي جديد ، مدارس بايد داراي تجهيزات و فناوري كامل باشند و مدرسه اي بدون تجهيزات تحويل مدير نشود.
وي افزود: در سال جاري 5/12 درصد اعتبارات براي تجهيز مدارس اختصاص يافته و در سال آينده پيش بيني مي شود اين اعتبار بيش از دو برابر افزايش يابد.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: براساس ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه ، شش ميليارد دلار در طول سه سال بايد در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد و اميدواريم همين ميزان نيز از طرف خيرين به آموزش و پرورش كمك شود.
حاجي بابايي در بخش ديگري اظهار داشت: در سال جاري آموزش شناي دانش آموزان سال سوم ابتدايي در مدارس كشور اجرا شد كه يك ميليون دانش آموز را شامل مي شود و تاكنون 250هزار دانش آموز در اين طرح شركت كرده اند و تا پايان سال بطور قطعي 70 درصد از اين جمعيت شنا را فرا مي گيرند.
وي به پيشنهادات وزارت آموزش و پرورش براي استان البرز براي جلسه هيات دولت كه امروز برگزار مي شود اشاره كرد و گفت: احداث 420 باب كتابخانه ، 420 باب نمازخانه، 85 سالن ورزشي ، هشت استخر آموزشي و 100مدرسه هوشمند الكترونيكي از جمله اين پيشنهادات است.
گفتني است امروز 11طرح آموزشي با اعتباري بالغ بر 100ميليارد ريال در قالب 159كلاس درس با حضور وزير آموزش و پرورش در استان البرز به بهره برداري رسيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ