جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ / ۲۲:۰۵
کد مطلب: 19717
۱

اشتباهي كه فرصت‌ها را از شما مي‌گيرد!

اشتباهي كه فرصت‌ها را از شما مي‌گيرد!
باشگاه خبرنگاران: یک روانشناس گفت: كم‌رويي در اين دسته از افراد ريشه در ساختار ژنتيكي‌شان دارد. وي ادامه داد: افرادي كه بلافاصله قلبشان شروع به زدن مي‌كند و كف دست‌هايشان سرخ و خيس از عرق مي‌شود و نمي‌توانند درست نفس بكشند، خجالتي هستند. خجالتي بودن هم مي‌تواند ژنتيكي باشد و هم بر اثر عوامل محيطي در فرد به وجود بيايد كه در هر انساني به گونه‌اي فرق دارد.
"مظلومي" روانشناس افزود: افرادي كه ژنتيك برون‌گرا دارند بهتر مي‌توانند با ديگران صحبت كنند و خود را در جمع نشان دهند، در صورتي كه افراد داراي ژنتيك درون‌گرا نمي‌توانند خود را در جمع نشاند دهند و گوشه‌گير هستند. اگر خجالتي بودن را سركوب نكنيد نمي‌توانيد در اجتماع خود را نشان دهيد و پيشرفت كنيد و هميشه تنها و گوشه‌گير باقي مي‌مانيد.

اين روانشناس تصريح كرد: افراد خجالتي هميشه از جمع وسيع ترس دارند و ناراحتي در چهره‌ي آنان نمايان است. با ديگران معاشرت كنيد تا از خجالتي بودن دور شويد تا گوشه‌گير و تنهايي به سراغتان نيايد. "مظلومي" افزود: افراد خجالتي بايد در جمع كاري كنند كه خسته و بي‌حوصله به نظر نرسند.

وي ادامه داد: در زندگي از شكست خوردن نترسيد و در همه حال به تلاش خود ادامه دهيد، همه چيز را در جمع به خودتان نگيريد تا سخني باعث ناراحتيتان نشود. افراد خجالتي بايد توقعشان را در زندگي پايين بياورند. افرادي كه به درد خجالت گرفتارند در زندگي دچار ناراحتي‌هاي بسياري مي‌شوند و هيچ چيز در زندگي آنها بدتر از خجالتي بودن آنها نيست.

"مظلومي" روانشناس يادآور شد: افراد خجالتي در روابط اجتماعي و ارتباط برقرار كردن احساس غريبگي دارند و اضطراب روي شكل ظاهري آنها تأثير مي‌گذارد. افراد دستپاچه و نگران هم خجالتي هستند كه در هر شرايط و موقعيتي دچار اضطراب و نگراني مي‌شوند و دوستان بسيار كمي هم دارند.

"مظلومي" افزود: عده‌اي از افراد خجالتي بي‌اراده و بي‌انگيزه و بدبين هستند كه اعتماد به نفس‌شان هم ضعيف و پايين است. افراد خجالتي مورد انتقاد و سرزنش ديگران قرار مي‌گيرند و نمي‌توانند در مورد اتفاق‌هاي روزانه‌شان با كسي صحبت كنند.

"مظلومي" در پايان خاطر نشان كرد: افراد خجالتي بايد با تقويت مثبت‌انديشي پديده تلخ خجالتي بودن را از خود دور كنند و آن را از بين ببرند. با اعتماد داشتن به خود و تقويت مثبت‌انديشي، خجالتي بودن را براي هميشه رها كنيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود