جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ / ۲۲:۵۲
کد مطلب: 19718
۲
۱۳

برنامه‌ريزي براي موفقيت در كنكور 93

كم‌تر از 300 روز ديگر، كنكور 93 برگزار مي‌شود و داوطلبان زيادي در اين آزمون بزرگ شركت مي‌كنند و براي ورود به دانشگاه و قبولي در رشته‌ي دلخواهشان تلاش مي‌كنند.
موفقيت در كنكور اتفاقي نيست و عوامل زيادي در كسب يك نتيجه‌ي خوب دخيل هستند. اگر مي‌خواهيد يكي از داوطلبان موفق در كنكور 93 باشيد زمان را از دست ندهيد و با يك برنامه‌ريزي حساب‌شده و كامل، زمان را در اختيار بگيريد و از لحظه لحظه‌ي آن استفاده كنيد.

اصول يك برنامه‌ريزي كامل براي موفقيت در كنكور عبارت است از:
1. انتخاب يك برنامه‌ي كامل و مدون و حركت در يك مسير روشن و مشخص؛
وقتي برنامه‌ي مشخصي در اختيار داريد و طبق آن پيشروي مي‌كنيد، پيمودن مسير، راحت‌تر و با آرامش بيش‌تري صورت مي‌گيرد. نتايج كنكور 92 نشان داد كه اعتماد به برنامه‌ي راهبردي و حركت پيوسته با آن و همسو كردن آن با برنامه‌ي مدرسه و برنامه‌ي شخصي، مهم‌ترين عامل موفقيت در كنكور است.
2. انتخاب منابع و ابزارهاي مناسب براي مطالعه و آشنايي با روش‌هاي صحيح درس خواندن؛
استفاده‌ي اصولي از منابع كمك‌آموزشي و منابع تكميلي در كنار كتاب‌هاي درسي، نقش بسزايي در تكميل و تثبيت يادگيري‌‌ها دارد. با مطالعه‌ي كامل كتاب‌هاي درسي و حل تمرينات تشريحي مناسب براي مباحث مختلف و در ادامه، حل چندين‌باره‌ي تست‌هاي نشان‌دار كنكور‌هاي سراسري و ارزيابي آموخته‌ها، تسلط و مهارت در تست‌زني خود را افزايش دهيد.

3. ارزيابي ميزان آموخته‌ها به صورت تدريجي و پيوسته با شركت در آزمون‌هاي برنامه‌اي؛
ارزيابي مرحله به مرحله‌ي مطالبي كه ياد مي‌گيريد، مسير مطالعاتي روشني را براي مباحث مختلف مشخص مي‌كند. با شركت در هر آزمون و بررسي كامل سؤالات آن، با نقاط قوت و ضعف يادگيري‌هاي‌تان آشنا مي‌شويد و در جهت تثبيت و برطرف كردن آن‌ها تلاش مي‌كنيد و به روش‌هاي موفق خودتان پي مي‌بريد.
4. توجه به توصيه‌هاي پدر، مادر، معلمان و مشاوران مدرسه ؛
پدر و مادر نقش بسزايي در ايجاد محيط آرام براي مطالعه و آمادگي براي كنكور دارند. حمايت‌ها و توصيه‌هاي اوليا باعث افزايش اعتمادبه‌‌نفس داوطلبان و ايجاد آرامش براي آنان مي‌شود. همراه شدن با مشاوران مدرسه و برنامه ریزی معلمان دروس اصلی  و آشنايي با روش‌هاي صحيح برنامه‌ريزي در طول آزمون‌ها، نقش زيادي در موفقيت داوطلبان دارد.

5. يادگيري از همتايان و آشنايي با روش‌هاي موفقيت رتبه‌هاي برتر كنكور؛
رتبه‌هاي برتر كنكور و افراد موفق، روش‌هایي كلي براي موفقيت دارند كه با اجراي صحيح آن‌ها مي‌توان پيشرفت كرد و موفق شد. سعي كنيد روش‌هاي موفقيت خودتان را كشف كنيد و با روش‌هاي موفق همتايان و به ويژه رتبه‌هاي برتر کنکور آشنا شويد و از آن‌ها بهره بگيريد.
از اینجا با نفرات برتر کنکور آشنا شوید
از همين امروز شروع كنيد. قبل از شروع، اراده كنيد و تصميم بگيريد. براي موفقيت هدف‌گذاري كنيد و با استفاده‌ي بهينه از زمان و با يك برنامه‌ريزي حساب‌شده، درس بخوانيد و تلاش كنيد. تلاش كنيد تا نتيجه بگيريد و موفق شويد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

رویا
سلام من امسال کنکور 92 شرکت کردم و به هیچ وجه هم برای کنکور نخونده بودم و یکی از مهم ترین دلیل نخوندنم این بود که نمیدونستم چه رشته ای رو میخوام برم...من تجربی هستم و چون همش میگم قبول نمیشم هیچ کتاب تستی تا به حال نخریدم...هیچی کانونی هم ثبت نام نکردم ...و الان خیلی ناراحت هستم و تصمیم گرفتم به طور جدی درس بخوانم اما تو شهر ما محدود همه چیز....من اصلا نمیدونم چه جوری درس بخونم برای کنکور....برنامه ریزی ندارم .....اصن نمیدونم چ رشته ای باید برم که بتونم بیارم....توقع بالایی هم ندارم و هدفم برای خوندن کنکور امسال یکیش اینه که فقط بخونم تو دانشگاه ازاد رتبه بیارم وگرنه مطمئنم دانشگاه سراسری به هیچ وجه رتبه نمیارم.....میشه یکی به من کمک کنه چه جوری درس بخونم برنامه ریزی کنه برام؟ من نمیخوام ریاضی رو بخونم واسه کنکور چون ریاضی ام بشدت ضعیفه

------------------
بنظرم به آموزش و پرورش منطقه محل سکونت خود مراجعه کنید و آنجا بروید پیش کارشناس مشاوره منطقه تا شما رو به یک مشاور کنکور و برنامه ریز درسی مطمئن معرفی کنن تا بتوانید حوب بخوانید . اما شما خودتون می توانید دروس اصلی سال های دوم-سوم و چهارم دبیرستان رو چه عمومی و چه تخصصی دوره کنید . چ.ن سئوالات کنکور از همین کتاب ها طرح می شود
Germany
بازم حرف های تکراری
نجمه
France
سلام من سال اولی هستم علاقه شدیدی ب زیست دارم ریاضی و فیزک و شیمی را هم دوست دارم
امید وارم پزشکی بیارم(البته 3 سال اینده)100 درصد تربی میرم ولی با شرکت در ازمون های قلمچی با دیدن رتبه ها و درصد هایی ک میزنم نا امید میشم
لطف کنید ی برنامه مشخص با کتاب های عالی ک برترین ها از ان ها استفاده میکردن شرح دهید با تشکر
یا علی
سيما
منم فقط سه ماه ب كنكور موندم چيكار كنم
سحر
Iran, Islamic Republic of
منم 5 ماه تاکنکور وقت دارم ولی هنوزاول راهم
رضا
با سلام

من از دوستان و مدیر سایت یک سوال دارم. خواهش میکنم در صورت امکان من رو راهنمایی کنید

من فارغ التحصیل رشته مهندسی در مقطع ارشد دانشگاه تربیت مدرس هستم

میخواستم ببینم میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری روانشناسی اقدام کنم؟ راستش من قبلا فکر میکردم اصلا امکان نداره ولی امروز دفترچه دانشگاه آزاد رو که دیدم فهمیدم برای ادامه تحصیل دکتری لزومی نداره که مدرک کارشناسی ارشد مرتبط باشه. متاسفانه ثبت نام ازمون دکتری دانشگاه ازاد تموم شده. میخواستم ببینم آیا امکانی برای ادامه تحصیلم از راههای دیگر هست؟ مثلا پردیس یا جاهای دیگر. من کارت پایان خدمت دارم و از نظر مالی هم مشکلی ندارم. خواهش میکنم در صورت امکان من رو راهنمایی کنید.

--
بله
رضا
خیلی ممنون از پاسختان. آیا فقط از طریق پردیس ها میتونم اقدام کنم یا از طریق روش های دیگر هم میتونم؟ و زمان ثبت نام در این ازمون ها چه وقت هایی هست؟
کاترین
من دارم میرم پیش اما تا حالا درست درس نخوندم! یعنی اوجور که داداشام درس خوندن اونا پزشکن و می خوان منم پزشک شم!سال سه جابه جا شدم به شهر دیگه و به من ضربه زد حالا برگردم شهرم یا هین جا بمونم؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام . نمدونم چجوری برنامه ریزی کنم !!!!صدبار برنامه ریزی کردم ..... نشد که نشد !!!هردفعه یه جور بهم خورد!!!واقعا کم آوردم .
مینا
Iran, Islamic Republic of
وای فقط 17روز مونده کنکور بدم اما نخوندم چیکار کنم ای خدا شما هم دعا کنین خواهش توروخدا
امیر علی
United States
سلام به همه من دانش اموز سال سوم تجربی هستم امسال میرم پیش اما هنوز شروع نکردم هفت سال در مدرسه نمونه دولتی درس خوندم و امسال سال اخره از سال اول دبیرستان افت تحصیلی دارم سال به سال ضعیف تر استرس زیاد برا کنکور دارم نمیدونم چیکار کنم خواهشا کمک کنید
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم استرس نداشته باش منم افت تحصیلی داشتم اما الان که پیش هستم تودرسام موفقم دارم واسه کنکورمیخونم شماهم واسم دعاکنین
pari
Iran, Islamic Republic of
اگه تلاش کنی حتما موفق میشی انشاالله شک نکن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد