کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌ريزي براي موفقيت در كنكور 93

11 مهر 1392 ساعت 22:52

موفقيت در كنكور اتفاقي نيست و عوامل زيادي در كسب يك نتيجه‌ي خوب دخيل هستند.


كم‌تر از 300 روز ديگر، كنكور 93 برگزار مي‌شود و داوطلبان زيادي در اين آزمون بزرگ شركت مي‌كنند و براي ورود به دانشگاه و قبولي در رشته‌ي دلخواهشان تلاش مي‌كنند.
موفقيت در كنكور اتفاقي نيست و عوامل زيادي در كسب يك نتيجه‌ي خوب دخيل هستند. اگر مي‌خواهيد يكي از داوطلبان موفق در كنكور 93 باشيد زمان را از دست ندهيد و با يك برنامه‌ريزي حساب‌شده و كامل، زمان را در اختيار بگيريد و از لحظه لحظه‌ي آن استفاده كنيد.

اصول يك برنامه‌ريزي كامل براي موفقيت در كنكور عبارت است از:
1. انتخاب يك برنامه‌ي كامل و مدون و حركت در يك مسير روشن و مشخص؛
وقتي برنامه‌ي مشخصي در اختيار داريد و طبق آن پيشروي مي‌كنيد، پيمودن مسير، راحت‌تر و با آرامش بيش‌تري صورت مي‌گيرد. نتايج كنكور 92 نشان داد كه اعتماد به برنامه‌ي راهبردي و حركت پيوسته با آن و همسو كردن آن با برنامه‌ي مدرسه و برنامه‌ي شخصي، مهم‌ترين عامل موفقيت در كنكور است.
2. انتخاب منابع و ابزارهاي مناسب براي مطالعه و آشنايي با روش‌هاي صحيح درس خواندن؛
استفاده‌ي اصولي از منابع كمك‌آموزشي و منابع تكميلي در كنار كتاب‌هاي درسي، نقش بسزايي در تكميل و تثبيت يادگيري‌‌ها دارد. با مطالعه‌ي كامل كتاب‌هاي درسي و حل تمرينات تشريحي مناسب براي مباحث مختلف و در ادامه، حل چندين‌باره‌ي تست‌هاي نشان‌دار كنكور‌هاي سراسري و ارزيابي آموخته‌ها، تسلط و مهارت در تست‌زني خود را افزايش دهيد.

3. ارزيابي ميزان آموخته‌ها به صورت تدريجي و پيوسته با شركت در آزمون‌هاي برنامه‌اي؛
ارزيابي مرحله به مرحله‌ي مطالبي كه ياد مي‌گيريد، مسير مطالعاتي روشني را براي مباحث مختلف مشخص مي‌كند. با شركت در هر آزمون و بررسي كامل سؤالات آن، با نقاط قوت و ضعف يادگيري‌هاي‌تان آشنا مي‌شويد و در جهت تثبيت و برطرف كردن آن‌ها تلاش مي‌كنيد و به روش‌هاي موفق خودتان پي مي‌بريد.
4. توجه به توصيه‌هاي پدر، مادر، معلمان و مشاوران مدرسه ؛
پدر و مادر نقش بسزايي در ايجاد محيط آرام براي مطالعه و آمادگي براي كنكور دارند. حمايت‌ها و توصيه‌هاي اوليا باعث افزايش اعتمادبه‌‌نفس داوطلبان و ايجاد آرامش براي آنان مي‌شود. همراه شدن با مشاوران مدرسه و برنامه ریزی معلمان دروس اصلی  و آشنايي با روش‌هاي صحيح برنامه‌ريزي در طول آزمون‌ها، نقش زيادي در موفقيت داوطلبان دارد.

5. يادگيري از همتايان و آشنايي با روش‌هاي موفقيت رتبه‌هاي برتر كنكور؛
رتبه‌هاي برتر كنكور و افراد موفق، روش‌هایي كلي براي موفقيت دارند كه با اجراي صحيح آن‌ها مي‌توان پيشرفت كرد و موفق شد. سعي كنيد روش‌هاي موفقيت خودتان را كشف كنيد و با روش‌هاي موفق همتايان و به ويژه رتبه‌هاي برتر کنکور آشنا شويد و از آن‌ها بهره بگيريد.
از اینجا با نفرات برتر کنکور آشنا شوید
از همين امروز شروع كنيد. قبل از شروع، اراده كنيد و تصميم بگيريد. براي موفقيت هدف‌گذاري كنيد و با استفاده‌ي بهينه از زمان و با يك برنامه‌ريزي حساب‌شده، درس بخوانيد و تلاش كنيد. تلاش كنيد تا نتيجه بگيريد و موفق شويد.


کد مطلب: 19718

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19718/برنامه-ريزي-براي-موفقيت-كنكور-93

میگنا
  https://www.migna.ir