جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۰
کد مطلب: 19777
۰

آغاز هفته جهانی فضا/ کاوش در مریخ، کشف زمین

به گزارش مهر، همزمان با هفته جهانی فضا در کشور ما نیز مراسم هفته جهانی فضا تا 18 مهرماه جاری برگزار می شود. دکتر منوچهر امیرفیروزکوهی دبیر هفته جهانی فضا گفت: فاصله بين چهارم اکتبر سالگرد پرتاب اولين ماهواره به فضا و سرآغاز ورود انسان به فضا در سال 1957 و دهم اکتبر سالگرد قانون مند شدن بهره برداری از فضای ماورای جو از سوی سازمان ملل متحد به عنوان "هفته جهانی فضا" نامگذاری شده که شعار امسال هفته جهانی فضا، "کاوش در مریخ،کشف زمین" انتخاب شده است.

وی گفت: از ابتدای نامگذاری هفته جهانی فضا، جمهوری اسلامی ايران به عنوان يک کشور فعال در اين حوزه همه ساله با تدارک برنامه های متنوع در جهت اهداف تعريف شده برای اين مناسبت حرکت کرده و سازمان فضايي ايران وظيفه هماهنگی و سازماندهی برنامه های متناسب با اين هفته را در سراسر کشور عهده دار شده و تلاش کرده تا گروههای مختلف مخاطبين را تشويق و ترغيب به فراگيری و آشنايي با فوايد فناوری فضايي کند.

امیرفیروزکوهی افزود: امسال نيز کميته هفته جهانی فضا با مشارکت کارشناسان و فعالان حوزه فناوری فضايي از دانشگاهها، مؤسسات آموزشی، انجمن های علمی – تخصصی در سازمان فضايي ايران تشکيل و اقدام به تدارک برنامه های آموزشی در سطوح مختلف تخصصی و عمومی کرده است. آنچه که به عنوان برنامه های هفته جهانی فضا مطرح می شود تنها بخشی از برنامه های در دست اجراست.

مدیرکل دفتر رياست و روابط عمومی سازمان فضايي ايران خاطرنشان کرد: اين هفته فرصتی است برای اينکه اعلام کنيم فضا، ميراث مشترک همه بشريت است و اينکه همه ملت ها می توانند برای استفاده صلح آميز از فضای ماوراء جو به فضا دست يابند.

براساس برنامه های هفته جهانی فضا که در دو بخش علمی و تخصصی و نيز برنامه های عمومی و ترويجی تهیه شده است بازديد از آسمان نما، برگزاري نمايشگاه هايي در زمينه فضا در مدارس و مسابقه نقاشي، مقاله نويسي، ساخت ماكت و طرح ها و ايده هاي جديد در امور فضايي، برگزاری سمینار و همایش های علمی در دستور کار قرار دارد.
همچنین همايش سمينار مركز طراحي و توسعه سامانه هاي فضايي، همایش مروري بر دستاوردهاي يك سال گذشته سنجش از دور سازمان فضايي ايران، همایش علوم و اكتشافات فضايي، همايش امنيت فضا از منظر پدافند غیرعامل، همايش توسعه ايستگاه هاي زميني از نگاه هدايت و كنترل، همایش آشنايي با عملكرد سيستم هاي VSAT، همايش فناوران فضايي، همایش های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و برنامه هایی در شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز از ديگر برنامه هاي درنظر گرفته شده براي هفته جهاني فضا در ايران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن