جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ / ۱۷:۰۸
کد مطلب: 19780
۰

خطر سکته مغزی و دیابت در کمین پرخواب ها

خبرگزاری مهر: پژوهشگران می گویند کم خوابی و زیاد خوابی هر دو خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند دیابت را افزایش می دهد. مطالعه ای که بر روی بیش از 50 هزار نفر انجام شده، دریافته است افرادی که زیاد می خوابند یا از سوی دیگر افرادی که کم می خوابند احتمالا خطر ابتلا به بیماری های فیزیکی و روانشناختی از جمله بیماری های عروق کرونر، دیابت، اضطراب و چاقی را در خود افزایش می دهند. افرادی که برای خوابیدن به مدت بیش از 6 ساعت در شب دچار مشکل می شوند در خطر بیشتری برای بیماری عروق کرونر، سکته مغزی، دیابت، چاقی و بیماری های روحی هستند.
از سوی دیگر دانشمندان مدعی اند استراحت بیش از اندازه نیز برای سلامتی مفید نیست. خوابیدن زیاد همان خطرات کم خوابی را برای سلامتی در پی دارد اگر چه مطالعه آکادمی پزشکی خواب آمریکا نشان می دهد خطر بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و دیابت در بین افرادی که طولانی مدت می خوابیند بیشتر است. هر شب اختصاص میزان مناسبی به خواب خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد و می تواند به افراد بالای 45 ساله ای که به مشکلات سلامتی رایج مبتلا هستند کمک کند.

دکتر صفوان بدر متخصص خواب می گوید یک سبک زندگی سالم و متعادل به رعایت رژیم غذایی و ورزش محدود نیست اینکه چه موقع و چگونه می خوابید نیز به اندازه خوراک و ورزش برای حفظ سلامتی موثرند. ضروری است که افراد بزرگسال هر شب هفت تا 9 ساعت بخواند تا از فواید خواب بهره مند شوند این میزان خواب برای آنهایی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند نیز از اهمیت به سزایی برخودار است. بیماری های رایج خواب از جمله آپنه و بی خوابی به طور مداوم در افراد مبتلا به بیماری های مزمن روی می دهد و مانع توانایی برای داشتن خواب مطلوب می شود.
دکتر بدر و همکارانش پرونده های پزشکی 54 هزار آمریکایی بالای 45 ساله را مطالعه کرده و دریافتند الگوهای خواب با مشکلات روانشناختی و همچنین بیماری های فیزیکی مرتبط هستند. دکتر ژانت کرافت از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گفت: وجود برخی ارتباطات بین زمان ناسالم خواب و بیماری های مزمن تا حدودی با بروز پریشانی های روانی و چاقی توضیح داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟