کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارسال نحوه ثبت سوابق تحصیلی دانش‌آموزان برای کنکور 93

21 مهر 1392 ساعت 14:46

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نحوه ثبت‌ سوابق تحصیلی پایه سوم متوسطه نهایی شده و در حال ارسال به استان‌هاست، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، در کنکور 93 نیز سوابق تحصیلی 25 درصد در پذیرش کنکوری‌ها تاثیر خواهد داشت.


عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: جلسات مشترکی با مسئولان ذی‌ربط وزارت آموزش‌وپرورش با مرکز سنجش صورت گرفته و دستورالعمل مربوط به نحوه ثبت سوابق تحصیلی دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه نهایی شده و در حال ارسال به استان‌های کشور است. وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در خرداد و شهریور ماه امسال در پایه سوم متوسطه فارغ‌التحصیل شده‌اند و از مهرماه در مقطع پیش‌دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند، جزو کنکوری‌های سال 93 محسوب می‌شوند و باید سوابق تحصیلی آنها وارد پایگاه اطلاعاتی مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس سوابق تحصیلی و نمرات دانش‌آموزان وارد سامانه خواهد شد تا برای ثبت‌نام کنکور 93 که از طریق سازمان سنجش شانزدهم آذرماه انجام خواهد شد، این اطلاعات قابل دریافت باشد.

به گفته عرفی، این سوابق تحصیلی دارای کد 14 رقمی است که به عنوان کد رهگیری داوطلبان کنکور مشمول سوابق تحصیلی محسوب می‌شود و برای ثبت‌نام در کنکور، داشتن این کد الزامی است.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، در کنکور 93 نیز سوابق تحصیلی 25 درصد در قبولی داوطلبان تاثیر خواهد داشت.


کد مطلب: 19885

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19885/ارسال-نحوه-ثبت-سوابق-تحصیلی-دانش-آموزان-کنکور-93

میگنا
  https://www.migna.ir