سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۴
کد مطلب: 19897
۱

جلسه گروه درمانی برای دانشجویان مشروطی

جلسه گروه درمانی برای دانشجویان مشروطی
مسئول مرکز مشاوره دانشگاه جهرم گفت: مشاوران و روانشناسان دانشجویان مشروطی را شناسایی کرده و علاوه بر برگزاری مشاوره فردی و شناسایی علت مشروط شدن آنها، جلسه گروه درمانی برگزار کرده و به حل مشکلات دانشجویان می پردازند.
به گزارش میگنا، هاجرطیبی در گفتگو با مهر گفت: دفتر مشاوره دانشگاه جهرم فعال بوده و چهار مشاور به دانشجویان خدمات ارایه می کنند.
وی ادامه داد: بیشتر دانشجویان دختر هستند که به دفترمشاوره مراجعه می کنند به طوریکه مراجعان دفتر مشاوره را 75 درصد دختران و 25 درصد پسران تشکیل می دهند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه جهرم افزود: دانشجویان دختر بیشتر درخصوص ارتباطات عاطفی مشکل داشته و سپس مسایل تحصیلی مانند بی علاقگی به تحصیل و مسایل آموزشی را مطرح می کنند مراجعان پسر نیز به همین صورت هستند فقط جنس درگیر شدن آنها با مسایل با دانشجویان دختر متفاوت است.

وی به حضور مشاوران در خوابگاهها اشاره کرد و ادامه داد: ما یکی از دانشگاه‌هایی هستیم که به شدت به مشاور خوابگاهی اهمیت داده و مشاوران در خوابگاهها فعال هستند اما متاسفانه به علت کمبود امکانات یک اتاق متمرکز ویژه مشاوران در خوابگاه‌ها وجود ندارد برای همین مشاوران هر هفته یک روز به خوابگاهها مراجعه می کنند و پس از صحبت و برگزاری جلسه پرسش پاسخ، به افرادی که مشکل داشته باشند مشاوره ارایه می دهند.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره دانشگاه نیز یک اتاق بیشتر نداشت و زمانی که دانشجو مراجعه می کرد باید کارشناس دفتر مشاوره از اتاق خارج می شد تا وی می توانست مشکل خود را با مشاور درمیان بگذارد که سرانجام پس از پی گیری دفتر مشاوره یک اتاق دیگر نیز به قسمت مشاوره اختصاص داده شد.

طیبی در ادامه به شناسایی دانشجویان مشروطی، اشاره کرد و گفت: مشاوران دانشجویان مشروطی را شناسایی کرده و علاوه بر برگزاری مشاوره فردی و شناسایی علت مشروط شدن آنها، جلسه گروه درمانی برگزار کرده و به حل مشکلات دانشجویان می پردازند.
وی در خصوص اعتیاد دانشجویی نیز گفت: دانشگاه جهرم دانشگاه کوچکی است و حدود 5 هزار دانشجو دارد و با توجه به این مساله که اکثر دانشجویان بومی و درکنار خانواده و تحت نظارت خود آنها هستند مشکلی در زمینه اعتیاد ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!