سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۶
کد مطلب: 19926
۰

توسعه همکاری‌های دانشگاه آزاد و وزارت علوم

به گزارش باشگاه خبرنگاران،به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد و جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جلسه‌ای را به منظور توسعه همکاری‌های فی مابین در دفتر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار کردند.
در این جلسه حمید میرزاده با اشاره به نقش و جایگاه ویژه دانشگاه در توسعه علمی کشور، اظهار داشت: دانشگاه آزاد همواره در راستای سیاست‌های وزارت علوم گام می‌بردارد و با دولت تدبیر و امید همسو است.
وی با بیان اینکه جمعیت سنی بین 18 تا 24 سال در کشور تا هشت سال آینده رو به کاهش است، بر چاره اندیشی و همفکری در این زمینه به منظور جذب دانشجو و ارائه رشته‌های جدید که هم برای دانشجویان سود داشته باشد و هم نیازهای کشور را رفع کند، تأکید کرد.
میرزاده به همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: این همکاری‌ها باید با صدور بخشنامه‌ای بیشتر و تسهیل شود تا استادان از امتیاز همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در ارتقای خود برخوردار شوند. وی ادامه داد: همکاری در زمینه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی نظیر چاپ کتاب، راهنمایی پایان نامه‌ها، بازنگری محتوای درسی کتاب‌ها و غیره از جمله این همکاری‌ها است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دراین جلسه خواستار جذب دانشجوی دکترای پژوهش محور، اجازه تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته بنابر علایق متقاضیان علاوه بر دانشجویان نخبه، صدور مجوز برای تأسیس کمیسیون مستقل مجلات علمی و تأیید کمیته تخصصی ثبت اختراعات شد.
همکاری در توسعه پارک‌های علم و فناوری، تسهیل در تصمیم گیری رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ایجاد هیئت ممیزه مستقل برای واحدهای جامع به واحدهای مرکز استان از دیگر موارد مطرح شده از سوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه بود.

تأکید توفیقی بر تمرکززدایی
در ادامه این جلسه، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تمرکززدایی را به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار داد و افزود: تمرکز زدایی باید در راستای سیاست‌های کلان وزارت علوم صورت گیرد که شامل استانداردسازی، تفویض اختیار و مراقبت از استانداردها است. وی بیان کرد: با کلیات طرح تمرکززدایی موافقم اما برخی از موارد نیاز به بررسی جامع دارد.

توفیقی گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی در یک نظام آموزش عالی هستند باید همه مسائل با مشورت و همفکری طرفین حل شود. سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأسیس و توسعه شرکت‌های دانش بنیان موافقت کرد و تحصیل در دو رشته را ایده خوبی دانست.

وی همچنین درباره جذب دانشجوی دکتری پژوهش محور گفت: با این ایده موافقم اما باید بررسی همه جانبه صورت گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد هر چه زودتر گروه‌های متشکل از وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی موارد فوق الذکر تشکیل و راهکارهای اجرائی ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، فریدون رهنمای رودپشتی معاون اجرائی دانشگاه آزاد اسلامی، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و حسین غریبی مشاور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ