کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"روان شناسی" رنگ صورتی

2 آبان 1392 ساعت 10:03

روان شناسی رنگی علمی است که تاثیر رنگ های مختلف روی "مغز" انسان را بررسی و فاش می کند و رنگ صورتی هم از جمله رنگ هایی است که تاثیر بسیار زیادی روی انسان ها می گذارد.


رنگ صورتی از اصلی ترین رنگ هایی است که منبع "آرامش" محسوب می شود.
رنگ صورتی از تركيب رنگ قرمز و سفيد ، به دست مي‌آيد. اين رنگ از عشق و احساسات سخن مي‌گويد و به فرد احساس آرامش مي‌دهد.
گفتنی است رنگ صورتی تمام "نفرت ها" و "کینه ها" را از انسان دور می کند و سمبل شادی و آرامش را به انسان هدیه می دهد. "قلب" انسان از دیرباز با رنگ صورتی و یا قرمز به تصویر کشیده می شده است و این رنگ نشانگر دوستی است و حس شادی و نشاط را برای انسان ها به وجود می آورد.

بررسی ها نشان می دهند تمام افراد هر چند وقت یکبار باید لباسی به رنگ صورتی بپوشند تا احساس شادی و نشاط کنند و این باور نادرست که رنگ صورتی ویژه ی زنان است تنها باعث دور کردن مردان از رنگ های شاد و آرامش بخش می شود.

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند رنگ صورتی از جمله رنگ هایی است که انسان ها با آن به راحتی انس می گیرند و می تواند تمام امواج و "فرکانس های منفی" و مضر را از انسان ها دور کند.

=رنگ صورتی، در واقع همان رنگ قرمز کم رنگ است و معمولاً نشانگر عشق است.
رنگ صورتی اثر آرام‌بخشی دارد. در ورزشگاه‌ها معمولاً رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می‌کنند تا بازیکنان آن‌ها کم انرژی و منفعل شوند.
رنگ صورتي ، آرام بخش و تسكين دهنده است و احساسات عاشقانه را در افراد به وجود مي‌آورد.
رنگ صورتي ، رنگي زنانه است كه چهره زنان را با نشاط و دل گرم مي‌كند و احساسات لطيف آن‌ها را تحت تاثير قرار مي دهد. این رنگ باعث تحريك عواطف و احساسات مي‌شود و فرد را مهربان مي‌كند. شما مي‌توانيد از اين رنگ براي بهتر شدن روابط عاطفي و مشكلات ارتباطي خود استفاده كنيد.
استفاده مدام از رنگ صورتي باعث مي‌شود فرد حساس ، خيال باف و رويايي بشود و از دنياي واقعي فاصله بيشتري بگيرد.
رنگ صورتي ، رنگي سرگرم كننده و رنگ مطلوب كودكان به خصوص دختران خردسال است. با ديدن اين رنگ غريزه‌ي پدري يا مادري فرد تحريك مي‌شود.
رنگ صورتي بردباري و صبوري را به انسان القا مي كند و افراد را به مهرباني و محبت تشويق مي‌كند. وقتي شخصي ناراحت و عصباني باشد ، رنگ صورتي به او پيام مي‌دهد كه آرام باش تا مسائل مسير طبيعي خود را طي كند.
استفاده از رنگ صورتي در رنگ آميزي مكان‌هاي مختلف ، در كاهش پرخاشگري موثر است. به همين دليل در موارد بسياري براي رنگ آميزي ديوارهاي زندان‌ها و مكان‌هاي پر استرس از رنگ صورتي استفاده مي‌شود.
باقي ماندن طولاني مدت در فضاهاي صورتي رنگ ، هشياري را پايين مي‌آورد و احساس خواب آلودگي و كسالت را به همراه مي‌آورد. مردان نيز رنگ‌هاي صورتي هلويي را به صورتي ارغواني ترجيح مي‌دهند.

با وجودی که اثر آرام بخشی رنگ صورتی مشخص شده است ولی پژوهشگران دریافته‌اند که این اثر تنها در خلال مواجهه اولیه به وجود می‌آید. مثلاً هنگامی که از این رنگ در زندان‌ها استفاده شد، زندانیان پس از عادت کردن به آن، حتی ناآرامتر از قبل شدند.


کد مطلب: 20059

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20059/روان-شناسی-رنگ-صورتی

میگنا
  https://www.migna.ir