کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بین "تلفن همراه" و بالشتان چند متر فاصله است؟

6 آبان 1392 ساعت 13:43

پژوهشگران به تازگی دریافته اند که فرستادن اس ام اس می تواند علاوه بر ایجاد خواب آلودگی باعث افت نمرات درسی در دانشجویان شود.


باشگاه خبرنگاران: اکثر دانشجویان و دانش آموزان از تلفن همراه خود برای فرستادن پیام کوتاه استفاده می کنند و به دلیل ایجاد نوعی مقاله ی نوشتاری گاهی اوقات ساعت های زیادی را صرف فرستادن پیام کوتاه می کنند.

گفتنی است: به ویژه فرستادن پیام کوتاه در شب ها و هنگام خواب باعث بی خوابی در افراد می شود و در نتیجه مانع از ایجاد تمرکز و دقت در فردای آن روز به هنگام تحصیل و درس خواندن می شود.

بررسی ها نشان می دهد: خود اس ام اس ها نیز بنابه موضوع و یا سختی و گرامر متن نوشته شده می توانند باعث ایجاد حالاتی مانند استرس، کم شدن اعتماد به نفس، فرسودگی درسی و تحصیلی و حتی قدمیان دوستان می شوند.

پزشکان به افرادی که به ویژه به فرستادن پیام کوتاه اعتیاد دارند توصیه می کنند تا تعداد محدودی پیام کوتاه در روز برای خود در نظر بگیرند و حتما شب ها تلفن همراه خود را خاموش کنند و یا لااقل آن را در فاصله ی طولانی از تخت خود قرار دهند تا خوابی عمیق داشته باشند و به این ترتیب فرد با انرژی و توان بیشتری به فعالیت های روز مره خود بپردازند.


کد مطلب: 20159

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20159/بین-تلفن-همراه-بالشتان-چند-متر-فاصله

میگنا
  https://www.migna.ir