پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ / ۱۹:۰۴
کد مطلب: 20336
۰

زيبايی "كاشت ناخن" به چه قيمتي

دكتر الناز ترقي خواه متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: كاشت ناخن روشي است براي ترميم يا افزايش زيبايي ناخن اما در بعضي مواقع موجب آسيب هاي جدي به ناخن مي‌شود كه اين آسيب ها به دليل تروما يا ضربه‌ي خفيف و يا عفونت هاي ثانويه قارچي و باكتريايي به وجود مي‌آيد.

وي با اشاره به چند مورد از آسيب هاي بعد از كاشت ناخن گفت: زماني كه قسمتي از ناخن تراشيده مي شود قسمت باقي مانده موجب تغيير رنگ به سفيد، سبز يا كدر مي شود بعد از رشد مجدد ناخن قسمت اصلي ناخن به سمتي منحرف مي شود همچنين لكه هاي سفيد كه به دنبال ضربه به ناخن و در اثر دستكاري كوتيكول و تروماي خفيف ايجاد مي شود.

وي افزود: از عوارض‌هاي ديگر كه مي‌توان نام برد، عفونت‌هاي قارچي و باكتريايي هستند كه عوارض قارچي شايع تراست كه انواع مختلفي از قارچ ها صفحه‌ي ناخن را درگير مي كند. كه اين بيماري سير مزمني دارد و براي درمان آن استفاده از كرم هاي موضعي مؤثرنيست و درمان خوراكي بيش‌ترين موفقيت را دارد.

وي در مورد عفونت‌هاي باكتريايي خاطرنشان كرد: عفونت‌هاي باكتريايي دو نوع است؛ عفونت هاي باكتريايي حاد، كه شامل چين هاي طرفين و فوقاني است كه باعث بروز ناگهاني درد وتورم مي‌شود كه براي درمان آن از يك سوزن ظريف براي تخليه چرك آن استفاده مي كنند و عفونت‌هاي باكتريايي مزمن كه علت اصلي آن تماس با مواد آزاردهنده و تحريك كننده بعد از كاشت ناخن است كه علت آن درد، تورم و قرمزي و تورم در اطراف و طرفين ناخن است.

هدف درمان درعفونت هاي باكتريايي و مزمن پرهيزاز تحريك آزار پوستي و رفع التهاب عفونت است كه در بعضي از موارد استفاده از كورتن موضعي توسط پزشك معالج توصيه مي‌شود.

وي در پايان يادآور شد: البته همه كاشت ها موجب بروز اين عفونت ها نمي شود براي پرهيز از چنين مشكلاتي بايد تمام وسايلي كه براي كاشت ناخن استفاده مي شود حتماً ضدعفوني شده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو