جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ / ۰۰:۱۷
کد مطلب: 20556
۵
۵۴
رایگان درمان شوید

پاسخ سوالات خود در زمینه "سينوزيت" را اینجا مشاهده کنید

پاسخ سوالات خود در زمینه "سينوزيت" را اینجا مشاهده کنید
پاسخ قسمت اول سوالات برخي از کاربران درخصوص سينوزيت كه توسط دكتر پدرام برقعي متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***علی:
پیشانی و بالای ابروهایم متورم شده و چهره‌ام را بسیار زشت کرده چه کار کنم؟ سینوزیت خفیف دارم همراه با سردردهای مقطعی آیا راهی برای بهبود حالت ظاهری پیشانیم وجود دارد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: برجستگی بالای پیشانی از علامت سینوزیت نیست در حقیقت تغییر شکل استخوانی ساختار صورت را عوض می‌کند و هیچ سینوزیتی موجب برجستگی استخوان صورت نمی‌شود شما می‌توانید با عمل جراحی زیبایی و تراشیدن، آن قسمت را تغییر دهید. همچنين علامت سینوزیت سردرد نیست سردردها اول باید بررسی شوند و بسته به نوع آنها درمان شوند.

***محسن:
منم همین مشکلو دارم تو رو خدا راهنمایی کنید
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: به اين سوال پاسخ داده شد.

***سام صبوری:
سلام من چند سالی که موتور سوار می‌شم اگر به صورت من باد بخوره سردرد میگیرم که از پیشانی شروع شده و به وسط‌ سرم میرسه البته با خوردن مسکن خوب میشه آیا به نظر شما سینوزیت دارم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سردرد علامت سینوزیت نیست این علائم وجود میگرن و شبه میگرن است ک باید قبلش تشخیص داده شود انجام سي تي اسکن و آندوسکوپی لازم است.

***ناشناس:
من حتی در زمانی که سرما نخورده‌ام از بینی‌ام خلط زیادی میاد عکس هم گرفتم دکتر گفته سینوزیت نداری البته کمی انحراف بینی دارم لذا باید هر 1 ساعتی بینی‌ام را تمیز کنم که زجرآور است لطفا دلیل این موضوع چیست؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: این نشانه وجود آلرژی و حساسیت است انواع التهاب و ترشحات مخاط بینی وجود آلرژی را نشان می‌دهد که آلرژی با معاینه تشخیص مناسب درمان شود.

***امیر امینی:
سلام 26 ساله هستم حدود یک ساله که دچار سردردم گهگاهی گلو درد دارم و اغلب اوقات اخلاط خونی از بینی خارج میشه گاهی اوقات این سردردها تا سه روز ادامه پیدا می‌کنه ولی خیلی کم عطسه می‌زنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: در پاسخ سوالات قبل ذکر شد سردرد علامت سینوزیت نیست معاینه توسط پزشک متخصص و انجام سی تی اسکن ضروری است.

***سعید سیفی فرجاد:
سردردهای مزمن بلافاصله بعد از کوچکترین نسیم اذیتمان میکند پارسال برج 4 عمل کرده‌ام، حمام رفتنم هم خیلی سخت شده 5 ساعت بعد از حمام باید بیرون نروم چه کنم تا بهبود یابم بعدا عمل هم بدتر شده‌ام؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: تغییر دمای سر و صورت از دسته علائم بروز سردردهای میگرنی و شبه میگرنی است که با انجام عمل ایجاد نمي شود با مراجعه به نورولوژیست یا متخصص داخلی اعصاب درمان می‌شوید.

***جعفر قنبری:
آیا تدام بیماری سینوزیت می‌تواند در دراز مدت موجب بروز بیماری‌های آلرژیک مثل آسم گردد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سینوزیت یک بیماری و آسم یک بیماری دیگر است نوروسينوزيت های آلرژیک اگر درمان مناسب نداشته باشد در امتداد آن و با پیشرفت آسم را در پی دارد.

ناشناس:
همیشه از قسمت راست گلوم چرک‌های خشکی بیرون میاد که خیلی هم بد بوست این میتونه از سینوزیت باشه؟ البته وقتی سرم در معرض باید و یا هوای سرد قرار میگیره قسمت جلوی پیشانیم درد میکنه ممنون از زحماتتون
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: چرک‌های خشک معمولا از حفرات داخل لوزه به وجوه می‌آید و ارتباطی به سینوزیت ندارد و نشانه‌ سردرد میگرنی است.

***حمیدرضا حسینی:
خواهشمند است چنانچه اگر درمانی بدون استفاده از آنتی بیوتیک هست را جهت اطلاع ارائه دهید از لحاظ بار مالی آن نیز توضیحاتی را مبذول فرمایید.
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: درمان سینوزیت به نوع آن بستگی دارد سینوزیت‌های عفونی نیاز به آنتی بیوتیک دارد آنتی بیوتیک برای سینوزیت‌های غیر عفونی تجویز نمي شود اغلب اوقات اسپری بینی بهترین راه درمان است.

***میلاد:
میشه در مورد سینوزیت توضیح بدید و بگید از کجا بفهمیم سینوزیت داریم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سردرد انواع مختلفی دارد که اغلب مردم به اسم سینوزیت آن را می‌شناسند سینوزیت‌های عفونی شایع‌ترن نوع سینوزیت هستند که معمولا ترشح از بینی و گرفتگی خلط‌های بینی و دردهای خفیف روی سینوس‌ها را همراه دارد و نیاز به درمان مناسب دارد.

***روح‌الله:
زمانی که سر من در معرض هوای سرد یا خنک به مدت تقریبا بیش از یک دقیقه قرار گیرد بعد از مدتی شروع به سنگین شدن و درد بسیار مختصر می‌شود که به مرور زمان این درد بیشتر شده و بعد از گذشت 5-6 ساعت سردرد شدید در منطقه پیشانی و کمی بالاتر از پیشانی ایجاد می‌شود که دیگر توان هیچ فعالیتی را ندارم که باید یک قرص بروفن یا ژلوفن بخورم و حداقل یک ساعت استراحت کنم تا خوب شم که معمولا ماهی یک بار یا دو بار این اتفاق می‌افتد و بیشتر اوقات آبریزش بینی بسیار مختصری هم ایجاد می‌شود آیا این سینوزیت است درمان آن چگونه است تا دیگر دچار این سردرد شدید نشوم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سینوزیت انواع مختلفی دارد علائم نشان دهنده وجود سردرد میگرنی و شبه مگیرنی است که حتما باید به نورولوژیست و متخصص داخلی اعصاب مراجعه کنید.

***يوسف لیامی:
با سلام و احترام حدود 10 سال پیش به خاطر سینوزیت جراحی داشته‌ام هر زمان دچار سرماخوردگی می‌شوم به علت عفونت سینوس‌ها بیماری‌ام بسیار سنگین می‌شود اما اخیرا بعد از گذشت حدود 10 روز از بهبود ظاهری سرماخوردگی دچار درد شدید در ناحیه پیشانی شدم و این درد تا سه روز قطع نشد تا اینکه نیمی از صورتم دچار درد و التهاب شد و با مراجعه به پزشک و تزریق همزمان آمپول ديکلوفناک و دگزا کمی بهتر شدم خواستم درخصوص این مورد جدید و علت آن توضیح بفرمایید.
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: معانیه توسط پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و انجام سی تی اسکن ضروری است ممکن است که دهانه یکی از سینوس‌ها بسته شده باشد و نیاز به بررسی دارد.

***علی:
من 37 ساله از حدود 17 سالگی دچار سینوزیت مزمن شدم حدود 12 سال بیشتر به دلیل انحراف بینی و پولیپ که حس بویاییم را نیز از بین برده بودعمل بینی انجام دادم .تا حدود یک سال پس از عمل مشکل برطرف شد ولی مجددا حس بویاییم ضعیف و ضعیفتر شد و از بین رفت می‌دانم که علت عود پولیپ‌هاست هم‌اکنون 5 سال است از اسپری‌های استوئیدی بینی مانند فلوکسینایز، رینوکورت... استفاده می‌کنم که در صورت استفاده با دوز بالا از آنها بویاییم مقطعی برمی‌گردد. می‌خواستم بپرسم استفاده مدام از این اسپری‌ها تا چه حد و چه نوع ضرری دارد؟ و غیر از جراحی مجدد و برداشتن پولیپها آیا راهکار بهتری برای درمان بویایی‌ام وجود دارد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: برای کسی که پولیپ بینی دارد درمان همان اسپری‌ها است این اسپری‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید با جراحی مجدد برمی‌گردد حتی اگر اسپری را قطع کند احتمال برگشت زیاد است پس استفاده مداوم لازم است.

***مینا:
دختر 8 ساله‌ای دارم از تولد تا حالا مخصوصا 3 سالگی انواع آنتی بیوتیک‌های قوی با تجویز دکتر رو خورده به اسم درمان سینوزیت و آلرژیکه اسم هم پیدا کرد بدنش به آنتی بیوتیک مقاوم شده به جای درمان عوارضی مثل تب و بدتر شدنش پیدا شد چرا با تمام مراقبت‌ها سینوزیت و در پی آن سردرد و سرفه آسمی خوب نمی‌شه خسته شدم شما بگید چی کار کنم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: اگر آلرژیک باشد درمان تا این حد طول می‌کشد تا حد امکان باید آنتی بیوتیک مصرف شود اما با صلاح دید پزشک تجویز اسپری استروئید به درمان کمک بیشتری می‌کند با بيمارتان توسط متخصص گوش و حلق وبینی معاینه شود.

***علی-ک:
معمولا یک بینی همیشه کیپ است صبح که بیدار می‌شوم در انتهای حلقم خلط جمع شده و دفع می‌شود به رنگ سفید کدر در طول روز نیز بطور مرتب 3 یا 4 دفعه در ساعت این کار تکرار می‌گردد.
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: بايد معاینه بینی توسط پزشک صورت گیرد تا پزشک تشخيص دهد که مشکل شما انحراف است یا پولیپ بینی. گرفتگی یک طرفه بینی عجیب نیست این امر در افراد مبتلا به آلرژی تشدید می‌شود.

***رضا محمدی:
سلام من سینوزیت دارم دکتر گفته دو تا میکروب در داخل پیشانی سرت هست که باعث ایجاد خلط می‌شود این خلط به داخل حلق می‌رود و من به دارو و قرص حساسیت دارم و عوارض برایم دارد لطفا با راهنمایی دقیق کمکم کنید.

پاسخ از:
پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: با انجام معاینه، عکسبرداری و سی تی اسکن از سینوس‌ها اول با درمان و بعد با جراحی میکروب خاص شناخته شود.

***مهدی:
سلام خسته نباشيد در نیمکره راست پیشانیم بعضی اوقات درد شدیدی حس مي کنم می‌خواستم بدونم من سینوزیت دارم؟ هر چند که از وسیله نقلیه مثل موتور استفاده نمی‌کنم راه درمانش چیه؟
پاسخ از:پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سردردهای میگرنی است که نیاز به بررسی و معاینه دارد.

***محمد:
با سلام فرزند من که اکنون ده ساله است چند سال پیش مبتلا به سینوزیت شد و پس از مدتی درمان شد به علت اینکه پوشیدن دایمی پیشانی و گونه‌ها برای فرزندم مشکل است بیماری او هر از گاهی عود می‌کند آیا روشی وجود دارد که برای همیشه از شر بیماری خلاص شود یا خیر؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: تشخیص بیماری سینوزیت بسیار دشوار است اگر با هوای سرد دچار سردرد می‌شود سردرد میگرنی دارد که باید به پزشک متخصص مراجعه نماید.

***شهروند:
سلام از کجا بفهمیم که سینوزیت داریم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سینوزیت انواع مختلف دارد گرفتگی بینی، ترشح، خلط‌های پشت حلق، دردهای پیشانی، سر و صورت از علائم بروز سینوزیت است که تشخیص قطعی آن از طریق سی تی اسکن صورت مي گيرد.

***فرزاد افکنده:
چندین سال است که مرتبا در ناحیه پیشانی به خصوص بالای بینی و روی کاسه چشم ، درد شدید دارم که اکثرا بعد از خواب بعداز ظهر شروع می شود و تا آخر شب یا نیمه شب ادامه می یابد و در صورت تحمل این درد امکان تسکین خود بخودی بدون استفاده از مسکن ها وجود دارد اما گاهی اوقات این درد بسیار شدید و همراه با رنگ پریدگی و حالت تهوع می باشد و هیچ زمانی این سردرد ها تا صبح ادامه ندارند. قبلا نیز سی تی اسکن انجام داده ام اما پزشک متخصص درمان خاصی ارایه نکرده است و این سردرد ها همچنان به قوت خود باقی است همچنین خلط پشت حلق نیز به رنگ شفاف همیشه وجود دارد که گاهی اوقات قرمز رنگ نیز می شود. حال می خواهم بدانم که چگونه می توانم از این سردرد ها که زندگی ام را مختل کرده ، رهایی یابم آیا ممکن است با عمل جراحی برطرف شود، لطفا نام پزشکی متخصص در زمینه جراحی سینوس ها که بتواند به من کمک کند را معرفی نمایید. با تشکر فراوان سن 32 سال پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: سینوزیت نیست علائم نشان دهنده میگرن است و قاعدتا باید به متخصص نورولوژیست مراجعه کنيد.

***منصوره:
گذاشتن کلاه چقدر در بهبود سینوزیت تاثیر دارد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: گرم کردن سر و صورت موجب بهبود سینوزیت‌های آلرژیک می‌شود ولی در سینوزیت‌های عفونی نقش مهمی ندارند.

***مریم:
کدام گیاهان برای بخور مناسب هستند آیا بخور تاثیری دارد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: در بهبود سینوزیت‌های عفونی و حاد بخور تاثیر دارد به خصوص بخور آب گرم و اکالیپتوس که موجب جمع شدن مخاط می‌شود.

***ناشناس:
داروی انتخابی برای سینوزیت مزمن چیست؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: تشخیص و تجویز دارو بستگی به نوع سینوزیت دارد در سینوزیت‌های عفونی مصرف آنتی بیوتیک و در سینوزیت‌های غیر عفونی حراجی توصیه می‌شود.

***حمید: آیا سینوزیت درمان قطعی دارد؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: بله سینوزیت درمان قطعی دارد.

***آمنه:
سلام سردرد شدید و خلط پشت حلق باعث شد به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنم و تحت درمان قرار بگیرم سرم شست و شو و دو دوره سفکسيم مصرف کردم الان بعد از خوردن 4 بسته سفکسيم 400 بدنم ضعیف شده و احساس رخوت دارم درحالیکه سردرد و خلط گلوم که گاهی سیاه رنگه هنوز بهبود نیافته باید چکار کنم؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: انجام سی تی اسکن لازم است باید بدانیم به چه روشی تشخیص داده شده ممکن است رخوت از سفکسيم نباشد و دلیل دیگری داشته باشد.

***یحیی:
با سلام موردی که مطرح میکنیم شاید خیلی عجیب و نادر باشد درد گونه و کاسه چشم چپمدارم گوش چپم هم گاهی دچار درد و گرفتگی می شود در مجرای بینی ( مجرای سمت چپ)خیلی وقتها احساس درد بصورت تیر کشیدن تا انتهای گونه چپ دارم گاهی دردهای بسیار شدید چشم وسر در قسمت نیمکره چپ همراه با تهوع استفراغ دارم نکته متفاوت اینجاست گاهی به همراه این دردها سمت راست بدنم بی حس می شود و دوبار هم قدرت تکلمم دچار مشکل شده یک بار هم قادر به خواندن مطالب کتاب نبودم MRIانجام دادم ضایعه مغزی نبوده آیا ربطی به سینوزیت داره (ترشحات خونی از مجرای بینی سمت چپ ترشحات شفاف از پشت حلق چرک دائمی سفت شده از لوزه سمت چپ هم دارم)تشخیص شما چیست وچه درمانی باید دنبال کنم سپاس

پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني:
به نظر نمی‌آید سینوزیت باشد حتما انجام سی تی اسکن از سینوس ها لازم است به نورولوژی و متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

***بیات: سلام من از 14 سالگی تا الان که 38 ساله هستم همیشه گلویم ترشح یا خلط دارد همیشه درون گوش‌هایم خارش دارد گوشه چشمهايم موقعی که از خواب بیدار می‌شوم اندکی عفونت دارد البته جدیدا هنگام موتور سواری باد که به پیشونیم می‌خوره بعدش بدنم کوفته می شه و یکی دوبار هم تب و لرز کردم و بالای چشمام شدیدا درد می‌کرد آیا نشانه سینوزیت است یا بیماری دیگر؟
پاسخ از: پدرام برقعي، متخصص گوش و حلق و بيني: نشانه‌های آلرژی است ولی باید درمان شوید عفونت از گوشه چشم همراه با درد نیاز به بررسی دارد ممکن است کیسه‌های اشکی دچار مشکل شده باشند.

اما پاسخ قسمت دوم سوالات برخي از کاربران درخصوص سينوزيت كه توسط دكتر محسن نراقی متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***احسان:
بنده مبتلا به سینوزیت هستم و علاوه بر مشکلات رایج این بیماری به شدت به آلودگی هوا حساسیت دارم به طوریکه وقتی از مرکز شهر عبور می کنم با سردرد شدید مواجه می شوم و یا وقتی در ماشین می نشینم که تا اندازه ای دود آن به داخل ماشین نفوذ می کند، لطفا پاسخ دهید که آیا سردرد ناشی از دود می تواند ارتباط با بیماری سینوزیت من داشته باشد.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: آلودگی هوا بر روی سینوزیت بی تاثیر نیست و اثر تشدید کنندگی دارد و به طور طبیعی از جمله عوامل اختلال طبیعی و اختلال سینوسی آلودگی هوا است که از طریق نوشیدن آب و مایعات تا هشت لیوان در روز و بخور دان آب جوش ساده و شستشوی بینی با محلول های نمکی می تواند تا حدودی از تشدید آن پیشگیری کرد.

***علی:
لطفا درباره سینوزیت مزمن آلرژیک توضیح دهید.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: سینوزیت هایی که در زمینه آلرژی مزمن ایجاد می شوند یعنی فردی که آلرژی دارد و در تمام طول سال در معرض سینوزیت است و همیشه احساس گرفتگی بینی و ترشحات مداوم دارد که باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

*** نادری:
دخترم از ابتدای پاییز دچار سرما خوردگی شده و هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده و دوباره بیمار می شود دکتر هم رفته گفتند حساسیت است و در گرافی جدید کمی سینوس هایش متورم بوده و دکتر گفته اشکال ندارد و برایش اسپری بینی و قرص کلرامینوفن و کپسول استنشاقی نوشت ولی برای تورم سینوس چیزی ننوشته حالا چکار کنم زیرا وقتی سرماخوردگی می گیرد خیلی اذیت می شود.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اصولا دانش آموزان به علت استراحت کوتاه در دوره سرماخوردگی دوره ای طولانی خواهند داشت ولی در هر صورت علت متعددی می تواند در این امر دخیل باشد و باید به پزشک مراجعه شود و این حالت در سنین مدرسه بیشتر است موثر ترین کار پیشگیری است و از بخور با آب جوش ساده و اسپری های ضد تورم که توسط پزشک تجویز می شود برای درمان تورم سینوس ها استفاده کنند.

***محمود:
با سلام من چند سالی هست که سینوزیت دارم و هر موقع که سرما می خورم گلویم مرتب خلطی می شود و همیشه خلط دارم دکتر هم که مراجع کردم "آموکسی کلاو" تجویز می کند تا حدودی بهتر می شود ولی کاملا از بین نمی رود خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید آیا داروی قطره دکتر نیکو صفت موثر است؟ ایشان تاکید می کنند که با استفاده از این دارو صد درصد سینوزیت درمان می شود آیا واقعا همین طور است؟ با تشکر.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: قطعا درمان خواهد داشت ولی ممکن است علل متعددی داشته باشد و باید بر حسب علت مشکل شناسایی شود.

***ستاره:
حدود 8 ماه عفونت فکی سینوس مزمن داشتم که عمل کردم( سرماخوردگی و خلط پشت حلق داشتم) که 2 تا سوراخ و یه برش زیر لب زد و تا الانم دارم به سرم غیر خوراکی هر روز هر 4 ساعت بینی ام را تمیز می کنم و قرص ضد حساسیت زا دتین و قرص جوشان acc مصرف می کنم دکتر گفت تا زمانی که اینجا زندگی می کنم (آبادان) باید این قرص ها رو مصرف کنی خیلی خسته شدم از خوردن دارو آیا با این روش سینوسم خوب می شود و دیگر بر نمی گردد من الان خلط پشت حلق دارم نسبت به قبل بهتر شدم و دکتر بهم گفت نباید آب سرد بخورم چون سینوزیت بر می گردد آیا درمان قطعی دارد.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: زیاد توصیه نمی کنیم داروهای ضد حساسیت ( آنتی هیستامین) استفاده شود چون استفاده دائمی از داروها بدن فرد را مقاوم می کند.شما می توانید بینی خود را شستشوی زیاد بدهد.

***مهدی:
آیا با زالو درمانی سینوزیت تخلیه و خوب می شود؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اکثریت سینوزیت ها با درمان دارویی درمان می شوند.

***ایرج:
من همیشه خلط گلو دارم و بسیار آزارم می دهد مخصوصا هنگام صبح با برخورد نسیم کوچکی به صورتم آبریزش بینی دارم و مرتب عطسه می زنم البته کمی انحراف بینی دارم لطفا راهنمایی بفرمایید.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: اگر فرد دچار انحراف بینی است و مانع خوب خوابیدن در شبها می شود باید به پزشک مراجعه کند زیرا تنفس مشکل دار خطرناک است.

***حسن1431:
گاهی اوقات در دهان خود احساس ریزش چرک و بوی بد می کنم و فکر می کنم عفونت مجاری سینوس در دهانم تخلیه می شود این اتفاق ممکن است چند ماهی و یا هر یک ماه اتفاق بیفتد آیا چرب کردن پیشانی با "سالیسیلات" و پمادهای گرم کننده در سینوزیت موثر است یا خیر؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: احتیاجی به چرب کردن پیشانی نیست زیرا هیچ تاثیری ندارد. ولی شستشوی مکرر بینی به شما توصیه می شود.

***امیر:
مهم ترین عوامل به وجود آمدن سینوزیت چیست؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: مهمترین عامل سرماخوردگی مکرر و آلرژی است که سینوزیت های حاد را به وجود می آورد و مدت زمان طولانی اشکالات آناتومیک ( تنگی مجاری سینوس ها) و آلرژی دائمی را ایجاد می کند.

***محمد پور کریمی:
سلام من هم مثل دوستان این مشکلات را دارم( سردرد،موتورسواری و حمام رفتن و باد خنک و...) به علاوه دوستان من میگرن هم دارم که وقتی به خاطر سینوزیت سردرد می گیرم خیلی شدید سردرد هم می گیرم و چشمانم خیلی خیلی درد می گیرد و... خواهش می کنم کمک کنین واقعا عاجز شدم.

پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید به پزشک مراجعه شود تا به طئر کلی علایم بالینی فرد بررسی شود.

***ناشناس:
با سلام من 5،6 سال است که سینوزیت آلرژیک دارم قبلا فقط فصل بهار و پاییز اما مدت 2 سالی است که در تمام سال مشکل عطسه و ترشح سینوس و سردردهای شدید را دارم و تقریا هیچ حس بویایی ندارم نظر دکتر سینوزیت مزمن بود و در آندوسکپی که انجام شد پولیپ هم مشاهده شد که دکتر به جراحی توصیه کرد الان چند ماه است که اصلا حس بویایی ندارم اما از جراحی می ترسم و ضمنا کسانی که جراحی کرده اند بهبود کاملی نیافتند و همچنان مشکل دارند من نیز از آنها که علت بیماریم آلرژی است نمی دانم با جراحی مشکل حل می شود یا نه لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: خود پولیپ بینی علائمی را ایجاد می‌کند گرفتگی، سرماخوردگی، که اگر با درمان دارویی بهبود پیدا نکند ناچاراً باید جراحی شود.

*** ناشناس:
جهت درمان گیاهی سینوزیت 100% امتحان شده : روغن سیاه دانه را به مدت 40 شب هر شب دراز کشیده یک قطره داخل هر سوراخ بینی بچکانید طوری که کاملا به ته حلق برسد و این عمل بایستی هر شب تا 40 شب تکرار شود و حتی یک شب فراموش نشود. هر روز صبح ترشحات زیادی را حل کرده و از راه دهان و بینی دفع می‌شوند.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: درمان گیاهی موثر نیست بهتر است به پزشک مراجعه شود و درمان دارویی صورت گیرد.

***امیرعلی:
با سلام من حدود 40 سال سن دارم سال‌ها است که خلط پشت حلق دارم و در زمستان این حالت شدیدتر می‌شود و همیشه دچار گرفتگی بینی می‌باشم و گاهی در شب‌ها آنقدر این حالت شدیدتر می‌شود که در خوابیدنم دچار مشکل می‌شوم پس از اسکن دکتر اعلام کرد که دچار پولیپ هستم سوالم این است که آیا عمل پولیپ این مشکلات را رفع می‌کند و آیا ممکن است که دچار عود مجدد شوم؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید به پزشک مراجعه شود.

***حسن:
من صبح‌ها معمولا توگلوم خلط هست که دکتر بهم گفته سینوزیت هست می‌خواستم ببینم آیا واقعا درست هست؟ برای کاهش این مورد و سردردهایی که معمولا تو سرما به سراغم می‌آید چه باید بکنم؟ با تشکر
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: همیشه سردردها نشان از سینوزیت و از عوامل بروز سینوزیت سردرد نیست ولی در نهایت با درمان دارویی سینوزیت بهبود می یابد.

***ناشناس:
من 7 ساله‌ام آیا سینوزیت من درمان می‌شود من درمان می‌شوم من از کوچکی سینوزیت دارم.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: سینوزیت معمولا قابل درمان است و باید به پزشک مراجعه شود

***نیکخو:
سینوس‌های دو طرف دماغ من با کمترین باد می‌گیرد و شروع به ریز آب می‌کند ریزش اولیه شدید است و حدود نيم ساعت طول مي كشد. تا اينكه از شدت آن كاسته شده و آب بين دو لايه پوست داخلي و خارجي جمع مي شود و تنفس از دماغ براي من غير ممكن مي گردد. در هنگام خواب نيز وقتي به يك طرف مي خوابم آب در آن قسمت جمع شده و از قسمتي كه بالا قرار گرفته كمي تخليه مي گردد و سوراخ آن قسمت از دماغم تا حدودي باز مي شود. ضمناً سردرد ندارم. خواهش مي كنم اگر ممكن است راهنماييم كنيد.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: با این دلایل باید به پزشک مراجعه شود به دلیل این که دلایل زیادی برای تشخیص قطعی بیماری سینوزیت وجود دارد.

***مهران:
گاهی اوقات صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شوم. این درد از ناحیه پشت سر بالای گردن شروع شده، و تا پیشانی و ابروها ادامه پیدا می‌کند می‌خواستم بدانم آیا سینوزیت است.
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: درد در این ناحیه ممکن است ناشی از سینوزیت باشد ولی باید به پزشک مراجعه شود.

*** ناشناس:
ببخشید من چند سالی است همیشه برخورد سرما و باد به پیشانی‌ام باعث دردی در قسمت شقیقه‌ام می‌شه و در طول روز با نور لامپ کم مصرف آزارم می‌ده آیا سینوزیت دارم ؟ راه درمان چیه؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: نه دلیل بر سینوزیت نیست.

***مهرجواد:
سلام من سردرد ناحیه چپ سر دارم و چشم‌هایم عفونی شده و بسیار متورم و باد کرده‌اند آیا سینوزیت دارم؟ چکار کنم عفونت از چشم‌هایم خارج شود؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید ابتدا به چشم پزشک مراجعه شود.

***safdegh:
من سینوزیت دارم وقتی سرما و باد به سرم میخوره پیشانی‌ام درد شدید می‌گیره چه کاری برای بهبود سینوزیتم باید انجام بدهم؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: شتشوی با سرم نمکی، بخور آب جوش ساده و نوشیدن هشت لیوان آب در روز را به شما توصیه می کنیم.

***امین:
هر چند وقت دچار سردرد شدیدی می‌شوم تا بالا نیاورم سردردم خوب نمی‌شود به نظر شما این سردردها چیه؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: باید با مراجعه به پزشک، معاینه و انجام آزمایش علائم شما بررسی شود.

***مهدی:
آیا تخلیه سینوس توسط زالو برای درمان سینوزیت فایده دارد؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: نه "زالو درمانی" برای درمان سینوزیت توصیه نمی شود.

***حسین جعفریان:
من از 10 سال قبل به سینوزیت دچار شدم و بعد از آن در زمستان هر دو ماه فقط گلوم چرک کرد و فقط با "آمپول پنی سیلین" خوب می‌شم تمام کپسول‌های آنتی بیوتیک را نیز خورده‌ام آیا راه درمانی دارد و آیا با برداشتن لوزه چرک گلو خوب می‌شود؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: نه باید به پزشک مراجعه شود. ***علیرضا: سلام آیا سینوزیت ارثی است و به فرزندان منتقل می‌شود؟
پاسخ از: محسن نراقی، متخصص گوش و حلق وبینی: در اکثر موارد می‌تواند ارثی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سیاوش
با سلام چند ماهی است که حس بویاییم ضعیف یا بعضی اوقات به صفر میرسد سر درد دائمی یا حتی کم هم ندارم عکس از سینوسها گرفتم فرمودند عفونت شدید دارد کپسولهاواسپریهای متعددزیر نظر پزشک معالج مصرف کردم کمی ان هم بعضی اوقات بهبودمیابد چه باید کرد؟
محمود
Iran, Islamic Republic of
بعضی مواقع درد شدیدی در گوشهایم مخصوصا گوش راستم احساس میکنم که با لمس کردن شدید وغیر تحمل میشود ضمناا دندانهایم نیز مصنوعی است دلیل این درد چیست/؟
مریم
سلام
میخواســتم بدونم که آیـــا میگرن همان سینوزیت است یا نه؟
فریبرز
سلام.از بچه گی دچار سینوزیت فکی چپ و انحراف بینی بودم.در زمستان زود دچار سرما خوردگی می شدم و کلا بچه ظعیفی بودم و همیشه دچار ابریزش بینی در صبح ها بودم که در نوجوانی در مدرسه اذیتم میکرد تااینکه 6سال پیش صبح ها هر روز 3ساعت بعد خواب دچار عطسه شدید و ابریزش شدم رفتم دکتر گفتند پان سینوزیت فکی و انحراف بینی داری باید انحراف رو عمل کنی منم عملش کردم تنفسم خوب شد ولی همون عطسه و ابریزشبعد خواب مونده و همچنین سینوزیت های فکی.آیا عطسه و ابریزش من از سینوزیته یا الرژی؟چرا بعد از خواب این چوری میشم حتی اگه ظهرها هم بخوابم اینطوری میشه.اگه الرژیه چرا فقط بعد از خواب؟
فریبرز
سلام.از بچه گی دچار سینوزیت فکی چپ و انحراف بینی بودم.در زمستان زود دچار سرما خوردگی می شدم و کلا بچه ظعیفی بودم و همیشه دچار ابریزش بینی در صبح ها بودم که در نوجوانی در مدرسه اذیتم میکرد تااینکه 6سال پیش صبح ها هر روز 3ساعت بعد خواب دچار عطسه شدید و ابریزش شدم رفتم دکتر گفتند پان سینوزیت فکی و انحراف بینی داری باید انحراف رو عمل کنی منم عملش کردم تنفسم خوب شد ولی همون عطسه و ابریزشبعد خواب مونده و همچنین سینوزیت های فکی.آیا عطسه و ابریزش من از سینوزیته یا الرژی و انحراف بینی تاثیر داره؟چرا بعد از خواب این چوری میشم حتی اگه ظهرها هم بخوابم اینطوری میشه.اگه الرژیه چرا فقط بعد از خواب؟الان دو ماهه که انتی بیوتیک و تربوتالین مصرف کردم تحت نظر پزشک.حس بویایی ام به طرز عجیبی برگشته.وبعد دو ماه برای اولین بار احساس کردم که هوا داخل سینوسهای فکی شد و انکار داشتند با سوزن فکم رو میزدند.آیا سینوزیت من قابل درمانه؟یا تا اخر عمر با منه؟ایا این علایم نشانه بهبودیه؟چرا بعد این همه سال به درمان جواب داده
با سلام.ایا سینوزیت یا انحراف بینی می تونه باعث کبودی دور چشم بشه? من 24 سالمه و چندین ساله,دچار این عارضه هستم.تو یه مقاله خوندم که میتونه باعثش شه.گونه تحریک پذیر,خلط پشت حلق ,درد گرفتن سر با خم شدن به طور همیشگی دارم.لطفا راه تشخیص و اطمینانم بگید.با تشکر
امیر
باعرض سلام میخواستم بدونم ورم روی پیشانی ب دلیل سینوزیت اتفاق میوفته ایا کاملا خوب میشود یا نه.ممنونم
مریم
سلام من الرژی دارم و زیر نظر پزشک هم هستم..اما همیشه عطسه میکنم و تو گوشام حس کیپ بودن دارم..و هرروز باید سیتریزین بخورم تا عطسم قط شه..اینا نشونه سینوزیتم میتونه باش؟؟؟بعضی وقتا هم که مشکل دندون درد پیدا میکنم دکتر بم میگه از سینوزیت
مریم
راستی من خیلیییییییی هم سرما میخورم خیلی و بدنم ضعیف و حتی با سرما خوردگی تا چند روز خیلی بی حالم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام.سردردهایی که فقط نزدیک غروب شروع میشه درناحیه پیشانی و گاهی پشت سر و درد شدیدی نداره وباهیچ قرصی خوب نمیشه فقط با خواب خوب میشه بخاطر چیه؟گاهی وقتا هم شدیده و به نور و صداحساسه وانگار تپش و ضربان داره
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
با سلام من دو سالی هست سردرد همراه تهوع دارم .وسه روزی هست که صبح ها از خواب بیدار میشم سردرد شدید و گردنم خشک میشه آیا امکان داره سینوزیت باشه
شيوا
United States
سلام
من ٢٢ سال سن دارم و الان ٣ سال است كه از سينوزيت مزمن رنج ميبرم احساس سنكيني سر ميكنم.حس بويايي ضعيفي دارم و بيني سمت راستم هميشه كرفته است زماني كه باز ميشود از بوي بد ان حالت تهوع دارم و نميتوانم غذا بخورم و فقط زماني كه به سمت راست ميخابم و يا كريه ميكنم اين بو از بين ميرود زماني كه سرما ميخورم اين بو دايم ميشود ايا درماني دارد؟؟جراحي يا اندوسكب و ليزر سرد مشكلم را حل ميكند؟؟؟؟
با تشكر از زحماتتان.
محرم
Iran, Islamic Republic of
سلام من سینوزیت دارم به دکتر هم رفتم دکتر مگیه نزدیک گوش های تو چرک وجود دارد و گفت برو پیش دکتر مغز و اعصباب و در آخر یک دوست گفت به مدت 15 روز آب داش کلم بخورد لطفا مرا راهنمای نمایید
محسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام 35 سال دارم حدود 10 سال است که کمی صورتم عرق
می کند فقط با یک نسیم سرد به سرم گلویم ورم می کند و تب ولرز شدیدی می گیرم وفقط برای خوب شدنم از دگزا متازن
استفاده میکنم لطفا بگویید مریضی من از چیست باتشکر
paniz
Romania
سلام،من از مریضان جناب آقای دکتر برقعی هستم و از ایشون سوالی دارم! میخواستم فرق شبه میگرن و سینوزیت رو بپرسم!؟
Malaysia
ازديشب دچارخشكى گلووخلط ازگلويم ترشح ميشود وسردردشديدى درناحيه پيشانى دارم وتب كردم من خارج ازكشورم وهزينه هاسرسام آور براي بهبودى حالم از شما دوست عزيز راهنمايي ميخواهم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ایا برای همیشه میتوان سینوزیت را از بین برد.لطفا راهنمایی کنید
مژگان اثباتی
Iran, Islamic Republic of
سلام باتشکرازراهنمایی های شما .آیا تخلیه سینوزیت عارضه مغزی ایجاد میکند در گذشته این نوع درمان انجام میشده وبسیاری هم نتیجه گرفته اند اخیرا هزینه عملها سنگین است ومردم به دنبال درمان با هزینه کمتر هستند.ممنون
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
سلام
من حدود9 ساله که به خاطر حساسیت فصلی داروی سیتریزن 10 میخورم خواستم بدونم عوارض جانبی این دارو چیست وراه بهتری برای کنترل حساسیت فصلی من هست.
محمدصفایی
Iran, Islamic Republic of
من همیشه احساس گلو درد میکنم
مهسا
Romania
سلام من ۲۶ سالمه و از بچگی فکر کنم سینوزیت دارم الان باردارم و حدودا ۲ ماهی هست که خلط ها خودشون از راه بینی شروع کردن به بیرون امدن یعنی همش بینیم پر میشه لاید خالیش کنم وگرنه نفس نمیتونم بکشم و خلط هام تبدیل به خلطای خونی شدن و بعد از گرفتن بینیم شروع به خون امدن از بینیم میشود آیا مشکلمو تو دوران خاملگی میتونم رفع کنم آیا مشکل حادی دارم که دیگه خلطام خونی شدن
محسن براتی
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، من چند سالی هست که هنگام صبح خلط دارم به رنگ سفید که بین روز کمتر می شود و بعضی روزها قطع می شود ، بعضی وقتها شدت آن زیاد می شود و حالت تهوع می گیرم ، به نظر خودم علائم سینوزیت ندارم ، تا حالا پیش 7 پزشک رفته ام ، اما بصورت قطعی درمان نشده ام : ، هر کدام نظری داده اند : حساسیت ( آلرژی ) ، انحراف بینی و . . . و بعضی می گفتند سالمی و مشکلی نداری . در ضمن سینوسها را عکس گرفته ام و سلامت آنها تایید شد . به هنگام خم شدن و همچنین موقع دویدن و فوتبال کردن ، خلط شروع می شود و تهوع می گیرم به نظر شما مشکل چیه ؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام.من چند سالی هست وقتی ورزش میکنم و زیاد عرق میکنم سر درد در نا حیه پیشانی دارم .خلط هم در گلویم هست که سبز بسیار کم رنگ هست.متاسفانه دهانم هم بوی بد میدهد.میخواستم ببینم مشکل من سینوزیت هست اگر سینوزیت هست باید چه داروهایی مصرف کنم .نیاز به امپول دارد یا نه?
مانی
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلاموخسته نباشیدمن سرع دارم ولی هروقت میرم به نوارمغزی میگه خیلی خوب اما این سرم هیچ طاقطی درمقابل سرماکه چه عرض کنم به بادملایم هم طاقت نداره زیادسردرد دارم چه کنم لطفاراهنماییم کنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. من حدود 10 روزه هر روز غروب تب میکنم.تبم صبح تموم میشه پیش دکتر هم رفتم چیزی نفهمیده.
تبم به این صورته که هر روز غروب فقط تو صورتم احساس داغی دارم.با دماسنج هم اندازه گرفتم دمای پیشونیم 35 گونه هام 34.8 داخل دهنمم 36 .دماسنج تب تب رو نشون نمیده ولی من احساس گرما رو دارم بطوری که مجبورم سر و صورتمو خیس کنم.
تعریق هم اصلا ندارم.
حسش مثل ملتهب شدنه صورته انگار یه چیزی تو بدن خونو میاره رو سطح صورتم گرماشو حس میکنم.اصلا نمیذاره بخوابم.
استامینوفن هم خوردم اثر نداره
علایم سرماخوردگی رو هم ندارم.
فقط دقیقا قبل این مشکل یه رابطه جنسی داشتم.که البته اون خانم تست ایدز داده منفی بوده(از اخرین رابطه اش با کسی حدود سه ماه میگذره) .خودم هم تست دادم منفی بوده.
البته قبلا هم همینطور میشدم. به همین خاطر میگم شاید به رابطه مربوط نباشه.
خواهش میکنم راهنمایی کنید.
مگه میشه هیشکی تو ایران اینطوری نشده باشه.
باران
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من حدود ده سال سینوزیت چرکی داشتم و انحراف بینی هم داشتم. سال پیش انحراف بینیم رو عمل کردم و عکس هم گرفتم سینوس ها خالی بود. اما علایم سینوزیت مثل فشار در قسمت ابرو و گونه و بوی بد دهان مونده و خوب نشده با سرم سدیم کلراید شست و شو میدم و بخور هم میدم فایده ای نداره با خوردن بستی و سردی ها و با خوردن ترشی و سرکه و خامه و کاکاطو علایم تشدید میشن. به پزشک هم مراجعه کردم اسپری تجویز کردن که بی فایده بود و گفتن پس حساسیته
لطفا راهنمایی بفرمایید
با تشکر
Iran, Islamic Republic of
روغن مالی پیشانی با سیاهدانه و کشیدن آب نمک در سوراخهای بینی موثر است
کمال جلیل نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام من سینوزیت دارم و پشت سرم حالت کشش ودرد دارد و بیشتر وقتها این درد باعث می شود که برای دفع و از بین بردن ترشح پشت حلقم سرم را به چپ وراست میچرخانم وقبلآ سینوزیتم را عمل کردم ودکتر گفته سینوسهایت حساس شده و تا حالا به دکترهای مغز واعصاب زیادی هم مراجعه کردم ولی نتیجه ای نگرفتم ودائم سینوسهیم درد میکند ترشح ایجاد میکند وهر چی آنتی بیوتیک میخرم خوب نمیشم لطفآ پاسخ دهید
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام من یه چند ماهیه بینیم بیشتر وقت شب کیپ میشه و هروقت فعالیت میکنم باز میشه خوابم خراب کرده همیشه تشنمه
مریم
Romania
سلام من هم یکی دوسالی میشه که سردرددارم به صورت اینکه احساس ورم درناحیه پیشانی واطراف چشم میکنم وصبح بعدازبیدارشدن ترشح غلیظی ازچشمهایم خارج میشه وراه گلوم خشکه واحساس سنگینی زیادی میکنم توسرم ایااین سینوزیت محسوب می شود
میلاد
Iran, Islamic Republic of
سلام من در قسمت بالای ابروی سمت چپم با لمس کردن درد میاد اما اگر دست نزنم درد نداره میخواستم پاسخ بدید ممنون میشم
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام من12 ساله هستم و حدود 1و2و3ساله سینوزیت دارم به هر دکتری مراجعه کردم ولی خوب نشدم وهر روز سردرد میگیرم.
به نظر شما درمان این بیماری چیست؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام می خواستم بدونم این بیماری کشنده است؟
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام من سینوزیت دارم ولی فقط آموزش بینی دارم ؟
چگونه می توانم این سینوزیت را درمان کنم؟
و به همراه سینوزیت آلرژی هم دارم درمان این بیماری را توضیح دهید.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیزم.من راه حلی دارم انشاالله که بدردتون بخوره.حدودا یکهفته خودتون رو در اتاقی بسیار گرم قرنظینه کنید .سعی کنید دراین یک هفته شاید خنده دار باشه گریه کنید و یا از پیاز استفاده کنید.حتما از مایعات گرم در طول درمانتون استفاده کنید.از خوردن لبنیات هم در این مدت بپرهیزید.انشاالله اگر درمان شدین از عسل بعد از این هفته استفاده کنیدوتا دوهفته بعد از ماسک استفاده کنید.دقت کنید یک هفته درمان اصلا از اتاق خارج نشید.اگر درمان شدید همینجا بنویسید که بقیه هم استفاده کنند
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
فرامش کردم.درطول درمان حتما اسفند در اتاق دود کنید و محیط را تمیز نگه دارید
پیام
Iran, Islamic Republic of
سلام من بالای ابروم متورم شده ایا این نشانه سینوزیته
اگه بخوام استخون بالای ابرومو جراحی کنم اونو بتراشن عملش چه جوریه جای بخیه رو پیشونی میمونه؟؟؟ یا ممکنه دوباره برگرده؟؟؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخسته نباشید من در انتهای ابروی سمت چپم به سمت شقیقه ام با کوچکترین لمس کردن احساس درد میکنم وبعضی اوقات هم شقیقه ام تند تند میزند ممنون از راهنمایی تون
مجید
Germany
سلام.چند وقتیه سر درد های خیلی زیادی دارم از پیشنیم تا زیر چشمهام.و از بینی ها خیلی مخاط زرد رنگ خارج میشه
ممنون میشم راهنماییم کنید
رضوان
Iran, Islamic Republic of
سلام من حدود۸ساله وقتی توهوای سردمیرم بیرون پیشانی فرق سرم وگوشام وچشام دردمیکنه وهردف ازبیرون میام بایدبرم تواتاق درازبکشم وپتوبکشم سرم تاخوابم ببره وخوب بشه وحتی تابستون هانورآفتاب به سروعللخصوص چشام بخوره همین علایمودارم باپروفن اونطورخوب نمیشه بایدتواتاق ساکت درازبکشم.وپتوبکشم تاآرام بشه وقتی میخوابم بیدارمیشم خوب خوب میشم لطفاکمک کنیددردمن چیه ودرمانش چیه
Iran, Islamic Republic of
با سلام پارسال سرما خوردم اما از بینیم عفونت بیرون نمیزد فقط موقع عطسه کردن اشک از چشم چپم میرخت با بخور کردن نوعی دارو سنتی الان مدت ۱ سال است از بینی چپم عفونت میاد سر دردام بهتر شده ایا این عفونت ضرر نداره و کی قطع میشه به خانواده پنی سلین حساسیت دارم با تشکر
سید ابوالفضل ایوب نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
من دوبار عمل برداشت پولیپ را انجام دادم ودفعه دوم موکوسل سینوس بود مشکل خاصی ندارم فقط ترشح کمی زرد رنگ در هنگام خواب پیش می یابد وبعداز بیدار شدن براحتی تخلیه می شود و مشکل اصلی بر اثر التهاب شدید بافت سینوس ومخاط اصلا" حس بویایی ندارم خواهشمنداست باتوجه به اینکه هر پیگیری لازم بوده انجام داده ام مشکل رفع نشده و فقط با -- در یک دوره تا مدتی خیلی عالی می شودو آخرین مرحله هم آقای دکتر فرید حسینی در مشهد ابراز نمودند شما بیماری واز موتور گرفته اید لطفا راهنمایی مجدانه بفرمایید
ممنون
Iran, Islamic Republic of
باسلام پسر۸ساله ای دارم که۵ماهه دچارگلودردوخلط گلووآبریزش عفونی شده بطوریکه بایدهریکساعت بینی اش راتخلیه کندو شبها برای نفس کسیدن اذیت میشه چندین باربه دکترمراجعه کردیم بدنش به آنتی بیوتیک مقوام شده مقطعی خوب میشه قبل ازبهبودی کامل مجددا شروع میشه
حنانه
Iran, Islamic Republic of
سلام، خسته نباشید،من چند سالیه که مبتلا به سینوزیت هستم که و با مصرف آنتی بیوتیک حالم خوب است میشد،اما حدود هفت ماهه که از صبح ها بعد از بیدار شد میبینم که چشم هام ورم شدید داره و در طول روز کمترمیشه،به علاوه خلط بینی و بوی بد دهان،به دکتر مراجعه کردم،آزمایش کرد کلیه و تیروئید و سایر چیزها رو انجام دادم،همه نرمال بود،گفتن شاید از سینوزیت باشه،نظر شما رو میخواستم و این که قابل درمان هستند یا نه؟! تشکر
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید من 25سالمه و 3سال درگیر سینوزیت قارچی مزمن هستم 3بار عمل فیس شدم وهربار بعد عمل دارو واسپری بینی و به مدت یک ماه یه بار باید اندوسکوپی میشدم وشدم تا عفونت برنگرده اما نمیدونم چراتواین 3سال مشکلم حل نشده الان حس بویایی وچشایی راکامل ازدست دادم عفونت تو سمت چپ خیلی زیاده جوری که باعث توورم بالای چشم شده وتقریبا حس میکنم قرینه ی چشمم ثابته سردردای شدید وداخل بینی درد میکنه خیلی خستم ازعمل ودارو واندوسکوپی نمیشه سینوس کامل برداشت ؟؟چه ضررهایی داره برداشت کامل سینوس ؟؟راهنمایی کنید لطفا باتشکر .
احسان مرادی
Iran, Islamic Republic of
5ماهه ترشح پشت حلق وآبریزش بینی دارم5ماهه شبهانخابیدم وچون ازمادرآلزایمری پرستاری میکنم نیازبه راهنمایی شمادارم متشکرم
علی 18181818
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید میخواستم بپرسم من بعدازیه مدت فعالیت ذهنی مثل درس خواندن احساس سوزش سرمی کنم( فک کنم سینوزیتم دارم) این ازسینوسامه؟؟؟؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
سلام، از نظرات مفید ودانش والای شما استفاده میکنیم متشکرم
امین
Iran, Islamic Republic of
با سلام از 15 سالگی سینزیت داشتم الان 31 سالمه و سینزیت مزمن دارم آلرژی و آسم هم دارم زود به زود مریض میشم با یه باد معمولی میافتم یکبار جراحی اندوسکوپی سینوس و پیلیپ بینی را هم زمان انجام دادم اما خوب نشدم هر چی اموکسی کلاو و سیفیسکم مصرف مبکنم فایده ندارد دیگه از زندگی سیر شدم زالو درمانی بک بار کردم شنیدم حجامت عام و حجامت سر هم خوبه نمیدونم دیگه چکار کنم راهنماییم کنید
علی از اهواز
Iran, Islamic Republic of
با سلام . من هم چنین مشکلی داشتم در اهواز پیش متخصص گوارش دکتر میرمومن رفتم خداروشکر مسله من حل شد .
سالار
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید
از کجا باید بدونیم که سینوزیتمون خوب شده یا خیر؟
hamid
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای دکتر بنده الان حدود یک ماه است که دماغم خشک شده و دو طرف شقیقه ام درد میکنه و درد به زیر چشمانم و دو دماغم و دندانهای بالا میکشد و گاهی که دست در بینی میکنم مخاط خیلی کم و به رنگ خیلی سفید و سفت و نرم هست البته لازم به ذکر است هر دو دماغم باز است و بو را خیلی خوب حس میکنم دکتر رفتم آموکسی کلاو و دیفین هیدرامین داده اند البته گلوی من ملتهب ولی چرکی نیست خواهش میکنم راهنمائیم کنید
وحید
Iran, Islamic Republic of
سلام من سینوزیت داشتم کلی دوا و درمان کردم خوب نشدم. تا اینکه به یک روش ساده مشکلم حل شد.
روش: با سرنگ محلول شستشو رو در حالتی که رو به بالا می خوابید به داخل دماغتون بریزید و سپس تخلیه کنید تخلیه از دهان بهتر می باشد. هر شب انجام بدبن کامل خوب میشین.
راضیه
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشید ببخشید من رفتم دکتر بهم گفتن که سینوسات پر شده و برام دارو کوآموکسی کلاو نوشتن که من به پنی سیلین حساسیت دارم میخواستم بپرسم به جاش از چی استفاده کنم در ضمن من میکروب معده هم دارم که در حال حاضر از مترونیدازول،بیسموت،لانژوپرازول,آموکسی سیلین استفاده میکنم و اسید معده ام زیاده به طوری که گلوم خیلی اذیت می‌کنه و انگار چیزی درونش گیر کرده که دکتر گفتن به خاطر مشکلات گوارشی و غلط گلو هس ممنون میشم راهنمایی کنید به جای آموکسی کلاو چی استفاده کنم
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی