چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ / ۲۰:۱۹
کد مطلب: 20589
۰
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

کودکان وابسته به رایانه، مهارت ابراز وجود کمتری دارند

عبدالله امیدی در گفت‌و‌گو با فارس،‌ گفت: وقتی خانواده‌ها به فرزندان شان اجازه نمی دهند تا به کوچه بروند و بازی کنند، آن ها هم بازی با رایانه و گوشی تلفن همراه را جایگزین آن می کنند.
وی افزود: برخی تحقیقات حاکی از رگه‌هایی از افسردگی در بین کودکان و نوجوانانی است که کاربر رایانه هستند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: نوجوانانی که مدام با رایانه بازی می‌کنند،‌ منفعل هستند چرا که رایانه را جایگزین روابط اجتماعی می‌کنند.

وی گفت: این کودکان و نوجوانان دچار نقایص رفتاری بوده و مهارت ابراز وجود و اعتماد به نفس کمتری نسبت به سایر همسالان‌شان دارند. این متخصص بهداشت روانی تصریح کرد: افراد باید در دنیای حقیقی ارتباط برقرار کنند چرا که در این دنیا روابط انسانی حاکم است.

وی افزود: اگر کودک و نوجوان به جای دنیای حقیقی وارد دنیای مجازی شوند، دچار مشکلات شناختی و هیجانی می‌شوند. امیدی خاطر نشان ساخت: ترس والدین برای آسیب هایی است که در بیرون از خانه وجود دارد در حالی که یکی از بزرگ ترین آسیب ها کار با رایانه بدون کنترل والدین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.