کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نبود سیستم یکپارچه برای ارایه خدمات "سلامت روان" به نوجوانان

10 آذر 1392 ساعت 8:59

سیستم یکپارچه برای آموزش خانواده و ارایه خدمات "سلامت روان" به کودکان و نوجوانان نداریم.


دکتر مهدی تهرانی‌دوست رئیس انجمن روانپزشکی کودکان و نوجوانان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: آموزش فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان در کشورمان نوپا است و حدود ۲۰ سال سابقه دارد.
وی گفت: در حالی این مدت نزدیک به یک صد نفر روانپزشک نوجوان فارغ‌التحصیل شدند ولی با توجه به جمعیت این گروه سنی این تعداد کافی نیست.

تهرانی دوست تصریح کرد: برای ارایه خدمات سلامت روان، به تعداد بیشتری روانپزشک نیاز داریم و باید طی سالهای آینده تعداد بیشتری روانپزشک کودک و نوجوان تربیت کنیم. وی ادامه داد: رشته‌های روانپزشکی نیاز به تجهیزات زیادی ندارد بلکه نیاز به نیروهای آموزش دیده و ماهر دارد، مطلبی که مهم است این است که در کنار این نیرو‌ها وجود سیستم سلامت روان در کشور است تا افرادی را در سطح مختلف شناسایی و آن‌ها را ارجاع دهد و بتواند کارهای درمانی و پیشگیرانه انجام دهد.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان عنوان کرد: سیستم گسترده‌ای به این شکل نداریم اگر چه به صورت پراکنده این خدمات ارایه می‌شود که بخشی توسط روانپزشکان کودک و روان‌شناسان است ولی سیستم یکپارچه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: متأسفانه هنوز سیستم یکپارچه برای آموزش خانواده و ارایه خدمات سلامت روان به کودکان و نوجوانان نداریم.
باید یک فکر اساسی برای تربیت نیروی انسانی شود که آشنا به سلامت روان کودکان و نوجوانان باشد و باید افراد آموزش دیده در مکان‌هایی که ارتباط تنگاتنگ با سیستم‌های دیگری مانند آموزش و پرورش وجود داشته باشد.


کد مطلب: 20636

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20636/نبود-سیستم-یکپارچه-ارایه-خدمات-سلامت-روان-نوجوانان

میگنا
  https://www.migna.ir