جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۶
کد مطلب: 20697
۰
یک متخصص قلب و عروق هشدار داد

افزایش "بیماری‌های کرونر قلب" در نتیجه استرس‌های شغلی

محمد جواد تیبا‌پور، متخصص قلب و عروق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروق مهمترین عامل ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر در جهان هستند که هزینه‌های هنگفتی را بر جوامع و دولت‌ها تحمیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شرایط مربوط به محیط کار می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامت جسمی داشته باشد، تصریح کرد: از جمله بیماری‌های شایع که در نتیجه شرایط و محیط‌ کار نامناسب به‌وجود می‌آید، بیماری‌های قلبی و عروقی است که متأسفانه کمتر به این موضوع توجه می‌شود.

تیباپور با بیان اینکه بین بیماری‌های کرونر قلب و استرس شغلی ارتباط نزدیک وجود دارد، تاکید کرد: استرس‌ها و مشکلات شغلی نظیر محدود بودن اختیار و آزادی عمل، کار طولانی‌مدت، عدم فعالیت فیزیکی و محیط روانی- اجتماعی نامناسب در محل کار، موجب افزایش ابتلا به بیماری‌های کرونر قلب شده است.

وی گفت: کنترل شغلی اندک و نامناسب، کارهای خارج از وقت اداری، نبود اختیار در تصمیم‌گیری، عدم توازن بین شغل، تلاش و پاداش، خشونت‌های شغلی، انزوای اجتماعی و بی‌اعتمادی و یا اعتماد کم مدیران به پرسنل، از دیگر استرس‌های شغلی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های کرونر را افزایش دهد.

تیباپور یادآور شد: متاسفانه استرس‌های شغلی که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد، در محیط‌های کاری وجود دارد و در واقع کمتر محیطی را می‌توان یافت که از این استرس‌ها و مشکلات خبری نباشد.
وی با اشاره به اینکه برطرف‌ کردن استرس‌ها و مشکلات شغلی در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از نارسایی‌ها و بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی موثر است، خاطرنشان کرد: کاهش یا برطرف کردن استرس‌های شغلی علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌ها، موجب افزایش بازدهی و بهره‌وری پرسنل در محیط کار نیز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ