کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

300 پزشک، در آمد ماهانه یک میلیارد تومانی دارند

12 آذر 1392 ساعت 23:26

در این گروه ۳۰۰ پزشک وجود دارد که هر کدام از آنها ماهیانه یک میلیارد تومان درآمد دارند


یک نماینده مجلس تاکید کرد: در این گروه ۳۰۰ پزشک وجود دارد که هر کدام از آنها ماهیانه یک میلیارد تومان درآمد دارند که بخشی از آن پول‌های زیرمیزی است و این گروه از پزشکان در بیمارستان‌های خصوصی و همچنین با انجام عمل‌های جراحی متعدد به چنین درآمدهایی دست پیدا می‌کنند ولی مالیات نمی‌دهند و بازار کار را برای پزشکان دیگر مختل می کنند.

ایرج ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس ، اظهار داشت: براساس اطلاعات جامعی که به دست ما رسیده است، 3 هزار نفر در کشور با درآمدهای نجومی از مالیات فرار می کنند و معروف به گروه «مالیات گریز» شده اند که تعداد قابل توجهی از آنان متخصصان پزشکی هستند که متاسفانه هیچ مالیاتی نیز بابت این درآمدها پرداخت نمی کنند.
ندیمی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون با این گروه مالیات گریز به خصوص پزشکان برخورد نشده است، اظهار داشت: به دلیل آنکه مثلاً در حوزه پزشکی آن متخصص پزشکی زیرمیزی می گیرد و هیچ سندی نیز به جا نمی گذارند یا اینکه در اقدامی دیگر آن مبالغ را به حساب منشی خود و یا حساب های دیگر واریز می کند و در مجموع اسناد متقنی برای رسیدگی جهت گرفتن مالیات از آنان به جا نمی گذارند.
وی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه اقدامی برای مقابله با این گروه مالیات گریز و معضل زیرمیزی پزشکان خواهد کرد، بیان داشت: مساله زیرمیزی پزشکان که مدتهاست در جامعه مطرح شده است و در مورد مجموع این گروه مالیات گریز نیز امیدواریم پس از رسانه ای شدن این مطالب مجلس نیز اقدامات لازم را برای مقابله با آنان انجام دهد.
در این راستا دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر اسبق بهداشت نیز چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده بود که در سیستم سلامت یک عده بالای یک میلیارد تومان درآمد دارند.

(تسنیم)
جام جم


کد مطلب: 20716

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20716/300-پزشک-آمد-ماهانه-یک-میلیارد-تومانی

میگنا
  https://www.migna.ir